Για μια ακόμα φορά η Apple μπαίνει στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το πρόγραμμα επέκτασης της εγγύησης των προϊόντων της. Συγκεκριμένα, Η Επίτροπος Δικαιοσύνης Viviane Reding αναφέρει πως η Αμερικάνικη εταιρεία δεν φροντίζει να ενημερώσει τους καταναλωτές της για τα δικαιώματα που έχουν ως Ευρωπαίοι πολίτες, σχετικά με την περίοδο που ισχύει η εγγύηση.
«Η Apple διαφημίζει ότι τα προϊόντα της έχουν ένα χρόνο εγγύηση του κατασκευαστή αλλά δεν παρέλειψε να αναφέρει το αυτόματο δικαίωμα των καταναλωτών για δωρεάν επέκταση του χρόνου αυτού στα δυο χρόνια σύμφωνα με την νομοθεσία της ΕΕ» γράφει επιστολή της Reding προς τους υπουργούς, την οποία δημοσίευσε το Bloomberg News, για να συμπληρώσει πως «αυτές είναι απαράδεκτες πρακτικές μάρκετινγκ».
Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία ορίζει ότι οι καταναλωτές προστατεύονται για διάστημα μέχρι δυο ετών από ελαττώματα των συσκευών που αγοράζουν. Είναι απόφαση του πωλητή, στην προκειμένη περίπτωση της Apple, το αν θα παρέχει αυτήν την υπηρεσία δωρεάν ή με επιπλέον κόστος. Η τυπική εγγύηση της εταιρείας καλύπτει ελαττώματα που προκύπτουν μέσα στον πρώτο χρόνο μετά την αγορά του προϊόντος, ενώ το επί-πληρωμή πρόγραμμα AppleCare protection επεκτείνει την περίοδο αυτή σε δυο ή τρία χρόνια, ανάλογα με το προϊόν.
Η Apple στην ιστοσελίδα της πάντως προβάλλει τις υπηρεσίες εγγύησης και στα 27 κράτη μέλη της Ευρώπης, δεν παρέχει σε όλες τις γλώσσες όμως ενημέρωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα καταναλωτές που δεν καταλαβαίνουν την γλώσσα της χώρας να μην ενημερώνονται επαρκώς.
Για τον ίδιο λόγο η Apple είχε πληρώσει πρόστιμο ύψους 900.000 ευρώ στην Ιταλία τον προηγούμενο Δεκέμβριο.