Όταν ο Τζέισον Σόουσα ξεκίνησε να εργάζεται πάνω σε ένα λογισμικό για κάμερα web (webcam), η οποία θα ανιχνεύει σε πραγματικό χρόνο την ηλικία, το φύλο και τη ματιά όσων κοιτούν τη webcam, σκεφτόταν απλώς ότι θα έλυνε ένα διαφημιστικό ζήτημα. Τελικά, εξελίχθηκε σε κάτι πολύ μεγαλύτερο απ' αυτό.
Ξεκίνησε με έναν ψηφιακό πίνακα διαφημίσεων, ο οποίος άλλαζε τις διαφημίσεις ανάλογα με το ποιος τις κοιτούσε – δείχνοντας, για παράδειγμα, στα παιδιά μια διαφήμιση για ένα παιχνίδι και στους άνδρες μια διαφήμιση για προϊόντα ξυρίσματος. Δεν άργησαν να έρθουν αιτήσεις από διάφορες εταιρείες που ήθελαν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία αυτή:
- Στο αυτοκίνητο, όπου θα μπορούσε να σαρώνει το πρόσωπο του οδηγού για να τον ξυπνά αν κοιμηθεί στο τιμόνι.
- Σε ένα εστιατόριο φαστ-φουντ, όπου θα μπορούσε να καταγράφει πόσοι άνθρωποι στέκονται στην ουρά
- Στο σπίτι, όπου θα μπορούσε να ελέγχει τη θερμοκρασία ανάλογα με το ποιος είναι μέσα
- Σε ένα μπαρ, όπου θα μπορούσε να καταγράφει τις παραγγελίες ανάλογα με το φύλο του πελάτη.
Θα μπορούσε ακόμα να κάνει και ένα παιχνίδι να ανταποδίδει το χαμόγελο ενός παιδιού!
Γρήγορα ο Σόουσα κατάλαβε πως δε θα μπορούσε να το καταφέρει αυτό μόνος του. Οπότε για τα προηγούμενα δύο χρόνια, δούλευε με την ομάδα του στην εταιρεία IMRSV για να αναπτυχθεί το λογισμικό που θα επέτρεπε σε κάθε webcam να μεταβάλλεται σε ένα αισθητήρα ανάλυσης εικόνας σε πραγματικό χρόνο. Το ονόμασαν Cara, που σημαίνει "πρόσωπο" στα Ισπανικά.
Το Cara είναι διαφορετικό από την αναγνώριση προσώπου (όπως αυτήν του face.com, που βοηθά στην αναγνώριση ατόμων σε φωτογραφίες και που πρόσφατα αποκτήθηκε από το Facebook). Επειδή το Cara λειτουργεί σε τοπικό επίπεδο, είναι άμεσο, επιτρέποντας μια ανάλυση του βίντεο σε πραγματικό χρόνο που μπορεί να πραγματοποιήσει μια άμεση ανταπόκριση. Επίσης, είναι σχεδιασμένο για διαφορετικό σκοπό, πράγμα που ο Σόουσα υποστηρίζει πως ελαχιστοποιεί τους κινδύνους παραβίασης της προσωπικής ζωής του χρήστη. "Ο σκοπός δεν είναι να ταυτοποιούνται οι άνθρωποι μεμονωμένα" λέει. "Το λογισμικό μας δεν καταγράφει εικόνες, δεν αποθηκεύει βίντεο, δε συλλέγει προσωπικές πληροφορίες. Απλά συγκεντρώνει στατιστικά στοιχεία".
Αυτό που διαφοροποιεί το Cara από τα προηγούμενα διαφημιστικά λογισμικά της IMRSV, είναι ότι ο οποιοσδήποτε προγραμματιστής ή οποιαδήποτε εταιρεία ανάπτυξης εφαρμογών μπορεί να το χρησιμοποιεί για μόλις $39,99 δολάρια το μήνα (περίπου 31 ευρώ) – κι αυτό μπορεί να αλλάξει πολλά πράγματα.
Οι περισσότεροι που έχουν εγγραφεί για το λογισμικό μέχρι στιγμής αναπτύσσουν λύσεις για διαφημίσεις, αναλύσεις για λιανικό εμπόριο και επιχειρησιακά συστήματα, αλλά οι δυνατότητες του προγράμματος δεν έχουν περιορισμό. Το Διαδίκτυο των Εφαρμογών έχει αισθητήρες υγρασίας, κίνησης, θερμοκρασίας, σταγονιδίων νερού, φωτός, πίεσης και πολλών άλλων. Το Cara προσθέτει κάτι νέο: έναν αισθητήρα για το ποιος είναι στο δωμάτιο.
"Είναι σαν το σαλόνι μου να ειδοποιεί την κουζίνα μου ότι έρχομαι" λέει ο Σόουσα.