Από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές αναδεικνύεται πλέον, το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε ο οργανισμός Ε-commerce Εurope, οι διαδικτυακές αγορές καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών έφθασαν το 2012 στα 311,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, η Ευρώπη αναδεικνύεται παγκόσμια πρωταθλήτρια στο ύψος των εσόδων του ηλεκτρονικού εμπορίου, ξεπερνώντας ακόμα και τις ΗΠΑ (294,2 δισεκατομμύρια).
Οι πρώτες 5 χώρες:
Μέσα σε ένα μόλις έτος η αξία των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε κατά 19%, παρά την κρίση που μαστίζει πολλά ευρωπαϊκά κράτη. Οι χώρες με το μεγαλύτερο ύψος ηλεκτρονικών αγορών ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο με 96,193 δις ευρώ, ακολουθούμενο από τη Γερμανία με 50 δις ευρώ και τη Γαλλία με 45 δις ευρώ. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Ισπανία με 12,969 δις ευρώ και η Ρωσία με 10,302 δις ευρώ. Όσο για την Ελλάδα, αυτή ανήκει στις χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση των διαδικτυακών συναλλαγών, φθάνοντας το ποσοστό του 61%.
Ηλεκτρονικό εμπόριο και εργασία:
Στην έρευνα αποτυπώνεται και ο αριθμός των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται ηλεκτρονικά, με 550.000 επιχειρήσεις να έχουν διαδικτυακή παρουσία και να διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω των e-shop. Παράλληλα, 2.200.000 θέσεις εργασίας έχουν δημιουργηθεί άμεσα ή έμμεσα μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει θετικά το ζήτημα της ανεργίας.
Στα επόμενα χρόνια, μάλιστα, αναμένεται περαιτέρω αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών. Κι αυτό γιατί από τα 820 εκατομμύρια κατοίκους της Ευρώπης, τα 529 εκατομμύρια χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, ενώ ηλεκτρονικές αγορές πραγματοποιούν περίπου οι μισοί, δηλαδή 250 εκατομμύρια. Επομένως, υπάρχουν άλλα 279 εκατομμύρια εν δυνάμει αγοραστές. Επιπλέον, η μεγάλη διείσδυση των tablets και των smartphones αναμένεται να ενισχύσει την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έρευνας το 2016 το ύψος των ηλεκτρονικών αγορών θα γνωρίζει αύξηση άνω του 100%.
Μ-commerce: πρόκληση για τους επιχειρηματίες:
Μ-commerce ονομάζεται το ηλεκτρονικό εμπόριο που πραγματοποιείται μέσω των smartphones. Στη Βρετανία για παράδειγμα έχει φθάσει στο 12% των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Συνολικά ωστόσο, αντιπροσωπεύει το 5,5% των ηλεκτρονικών αγορών, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τις ΗΠΑ ανέρχεται στο 10%. Υπάρχουν λοιπόν, σημαντικά περιθώρια αύξησης των διαδικτυακών αγορών μέσω των κινητών τηλεφώνων, δίνοντας περιθώρια για ανάπτυξη εφαρμογών, ώστε να είναι περισσότερο θελκτική η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, μέσω κινητού τηλεφώνου.