Η πρώτη εντύπωση είναι πολύ σημαντική σχεδόν σε όλες τις καταστάσεις της καθημερινότητας. Το ίδιο ισχύει και για τις εφαρμογές φορητών συσκευών. Σύμφωνα με έρευνα της Copmuware, που δημοσιεύθηκε από το TechCrunch, οι προγραμματιστές έχουν μία ή το πολύ δύο ευκαιρίες να πείσουν κάποιον να γίνει τακτικός χρήστης τους.
Στο 84% των περιπτώσεων, οι εφαρμογές που παρουσιάζουν προβλήματα και αναγκάζουν τους χρήστες να δοκιμάσουν και τρίτη ή τέταρτη φορά, χάνουν μεγάλο μέρος των πελατών τους. Η έρευνα της Compuware απευθύνθηκε σε 3.534 χρήστες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ινδία και την Ιαπωνία, ώστε να εξάγει συμπεράσματα για τις συνήθειες των καταναλωτών.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως ο μέσος χρήστες θα δώσει μία δεύτερη ευκαιρία σε μία εφαρμογή στο 79% των περιπτώσεων, ποσοστό που πέφτει στο 16% όταν πρόκειται για την τρίτη ή τέταρτη ευκαιρία.
Μάλιστα, περισσότεροι από τους μισούς χρήστες που έλαβαν μέρος στην έρευνα, αντιμετώπισαν προβλήματα με κάποια εφαρμογή, στο διάστημα των τελευταίων έξι μηνών, με το 62% αυτών των προβληματικών εφαρμογών είτε να “παγώνουν” είτε να παρουσιάζουν κάποιο μήνυμα λάθους. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει και ο χρόνος που κάνει μία εφαρμογή να ξεκινήσει, με τους χρήστες να δηλώνουν πως θεωρούν αργή όποια ξεπερνάει τα δύο δευτερόλεπτα.