Μειώνεται παγκοσμίως ο χρόνος που περνούν οι άνθρωποι μπροστά στις τηλεοράσεις (αλλά όχι και μπροστά στις οθόνες...)
Οι τηλεθεατές μείωσαν ακόμη περισσότερο, στη διάρκεια του 2015, τον χρόνο που περνούν μπροστά στην τηλεόρασή τους, κυρίως οι νέοι, οι οποίοι προκρίνουν όλο και περισσότερο άλλους τρόπους τηλοψίας, σύμφωνα με μια μελέτη που αφορά 88 χώρες και δημοσιοποιήθηκε σήμερα στο MIPTV στις Κάννες.
Πέρυσι, ο χρόνος που ήταν αφιερωμένος κατά μέσον όρο στην άμεση παρακολούθηση της τηλεόρασης μειώθηκε στον κόσμο σε 3 ώρες και 14 λεπτά την ημέρα, από 3 ώρες και 17 λεπτά. Η τάση είναι ακόμη πιο σαφής στους νέους, με 2 ώρες και 4 λεπτά άμεσης τηλοψίας καθημερινά, δηλαδή δέκα λεπτά λιγότερα απ' ό,τι το 2014, σύμφωνα μ' αυτή την έρευνα του Eurodata.
Η μείωση αυτή, η οποία αντανακλά τον ανταγωνισμό του Ίντερνετ, κρύβει μεγάλες διαφορές, καθώς ο χρόνος άμεσης παρακολούθησης της τηλεόρασης σημειώνει αύξηση ιδιαίτερα στην Αφρική. Η διάρκεια της τηλοψίας στις ΗΠΑ (4 ώρες 29 λεπτά) παραμένει σχεδόν διπλάσια απ' ό,τι στην Ασία (2 ώρες 32 λεπτά), έναντι 3 ωρών και 55 λεπτών στην Ευρώπη.
Η άμεση παρακολούθηση προγραμμάτων από την τηλεοπτική συσκευή δεν αντιπροσωπεύει πια παρά το 47% του χρόνου που περνά κάποιος παρακολουθώντας τηλεοπτικές εκπομπές, τις οποίες όλο και περισσότερο παρακολουθεί κάποιος online.
Όλες οι χώρες δεν έχουν τον ίδιο ρυθμό: την ώρα που στον Καναδά 60% των νεαρών ενηλίκων παρακολουθούν καθημερινά τηλεόραση στο Ίντερνετ, μόνο 6% των Γάλλων έχουν αποκτήσει αυτή τη συνήθεια καθημερινά.
Οι πρακτικές αυτές ενισχύονται από την αύξηση των εξοπλισμών: για παράδειγμα 60% των Γάλλων έχουν σήμερα smartphone.
Αυτές οι νέες χρήσεις της τηλεόρασης λαμβάνονται σιγά-σιγά υπόψη στις μετρήσεις θεαματικότητας: 7 χώρες έχουν προβλέψει να ενσωματώσουν προσεχώς στις συνήθεις μετρήσεις και τις 4 οθόνες (τηλεοπτική συσκευή, υπολογιστής, smartphone και ταμπλέτα).
Πέρυσι, ο εορτασμός του κινεζικού Νέου Έτους, που μεταδόθηκε από την κινεζική τηλεόραση CCTV, συγκέντρωσε 151 εκατομμύρια τηλεθεατές, σπάζοντας το ρεκόρ της εκπομπής που είχε τη μεγαλύτερη θεαματικότητα στον κόσμο. Στις ΗΠΑ, τα Όσκαρ παραμένουν η εκπομπή με τη μεγαλύτερη θεαματικότητα της χρονιάς.