Πτωτικά κινήθηκε, για τέταρτο συνεχές τρίμηνο, η παγκόσμια αγορά των tablets, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών IDC. Οι πωλήσεις υποχώρησαν διεθνώς στην περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου κατά 12,6%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, φθάνοντας στα 48,7 εκατ. τεμάχια.
Η αγορά των tablets επηρεάζεται αρνητικά από τον ολοένα μεγαλύτερο ανταγωνισμό από άλλες συσκευές, όπως τα "έξυπνα" κινητά (smartphones) με μεγάλη οθόνη και οι πολύ λεπτοί και ελαφροί φορητοί υπολογιστές (laptops), καθώς και από την έλλειψη νέων μοντέλων. Επιπλέον, σύμφωνα με την IDC, οι καταναλωτές τείνουν πλέον να κρατούν μια συσκευή tablet για περισσότερα από τέσσερα χρόνια.
Οι δύο ηγέτες του κλάδου, η αμερικανική Apple και η νοτιοκορεατική Samsung, είδαν τα μερίδια αγοράς τους να μειώνονται. Η Apple, που διατήρησε την πρώτη θέση, διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 9,9 εκατ. συσκευές, έναντι 12,3 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο (πτώση 19,7%) και το μερίδιο αγοράς της διαμορφώθηκε στο 20,3%. Η δεύτερη Samsung είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 17,1% και να διαμορφώνονται σε 8 εκατ. τεμάχια, ενώ το μερίδιο της μειώθηκε στο 16,5%. Στην τρίτη θέση παρέμεινε η κινεζική Lenovo με πωλήσεις 3,1 εκατ. και μερίδιο 6,3%. Η Asus ήταν τέταρτη με πωλήσεις 1,9 εκατ. και μερίδιο 4%, ενώ η κινεζική Huawei συμπλήρωσε την πεντάδα με πωλήσεις 1,8 εκατ. και μερίδιο 3,7%.
Από την άλλη, ανοδικά κινήθηκε η παγκόσμια αγορά των smartphones την ίδια περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου 2015, με τις πωλήσεις να ενισχύονται κατά 6,8% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2014 και να φτάνουν τα 355,2 εκατ. Σύμφωνα με την IDC, πρόκειται για τη δεύτερη καλύτερη επίδοση της εν λόγω αγοράς από πλευράς πωλήσεων.
Ο ανταγωνισμός παραμένει ιδιαίτερα έντονος σε αυτή την κατηγορία των συσκευών, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται η κυριαρχία των Samsung και Apple στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς των smartphones. Η Samsung διατήρησε την πρώτη θέση της αγοράς, με πωλήσεις 84,5 εκατ. συσκευών (αύξηση 6,1% σε σχέση με πέρυσι) και μερίδιο αγοράς 23,8%. Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρέθηκε η Apple, που διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 48 εκατ. συσκευές (αύξηση 22,2%) και το μερίδιο αγοράς της διαμορφώθηκε σε 13,5% έναντι 11,8% ένα χρόνο νωρίτερα.
Την τρίτη θέση κατέλαβε η Huawei με 26,5 εκατ. συσκευές (αυξημένες κατά 60,9% σε σχέση με το περασμένο έτος), με το μερίδιο της να διευρύνεται στο 7,5% από 5% πέρυσι. Η Lenovo κατέλαβε την τέταρτη θέση με πωλήσεις 18,8 εκατ. συσκευών (αυξημένες κατά 11,1%) και με μερίδιο 5,3%. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η επίσης κινεζική Xiaomi, με πωλήσεις 18,3 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 5,2%.