Ηλεκτροκίνητα φορτηγά θα διασχίζουν τη δυτική ακτή των ΗΠΑ με στόχο τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
Όπως ανακοινώθηκε, οι ΗΠΑ «άναψαν» το πράσινο φως για την κατασκευή συστήματος ηλεκτρικού αυτοκινητοδρόμου για δοκιμαστικούς σκοπούς κοντά στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς.
Το έργο ανέλαβε η εταιρεία Siemens. Ο ηλεκτρικός αυτοκινητόδρομος θα ηλεκτροδοτεί επιλεγμένες λωρίδες κυκλοφορίας, μέσω ενός συστήματος εναέριων γραμμών επαφής.
Με τον τρόπο αυτό, τα φορτηγά θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια όπως ακριβώς και τα τραμ.
Το έργο θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Volvo Group και τη θυγατρική της Mack. Ήδη, η Siemens αναπτύσσει ένα όχημα επίδειξης για τους σκοπούς του έργου.
Η υποδομή για τις εναέριες γραμμές επαφής θα εγκατασταθεί σε δύο κατευθύνσεις, στην πόλη Κάρσον, κοντά στο Λος Άντζελες. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2015 και θα διαρκέσει για ένα χρόνο. Κατά τη δοκιμαστική φάση, έως και τέσσερα φορτηγά θα εκτελούν καθημερινά τη διαδρομή και στις δύο κατευθύνσεις.
Τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά (e-trucks) θα εφοδιαστούν με ένα υβριδικό σύστημα και με ευφυείς συλλέκτες συνεχούς ρεύματος. Καθώς θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια από τις εναέριες γραμμές επαφής, τα φορτηγά δεν θα παράγουν καθόλου εκπομπές αέριων ρύπων, όταν κινούνται στην περιοχή.
Σε δρόμους που δεν διαθέτουν εναέριες γραμμές επαφής, τα οχήματα θα χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο μπορεί να τροφοδοτηθεί μέσω ντίζελ, συμπιεσμένου φυσικού αερίου, μπαταρίας ή άλλης πηγής ενέργειας. Ο συλλέκτης συνεχούς ρεύματος επιτρέπει στα οχήματα να κάνουν προσπεράσεις, να σταματήσουν και να επανεκκινήσουν, φτάνοντας ταχύτητες έως και 90 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Στη θεωρία, η υλοποίηση ηλεκτρικών αυτοκινητόδρομων είναι ιδιαίτερα αποδοτική σε περιβαλλοντικούς και οικονομικούς όρους για σχετικά σύντομες διαδρομές, οι οποίες χρησιμοποιούνται συχνά από τα φορτηγά, όπως για παράδειγμα διαδρομές μεταξύ λιμανιών, βιομηχανικών εγκαταστάσεων, κέντρων μεταφορών και κεντρικών σταθμών μεταφόρτωσης.