Η Microsoft δημοσίευσε την Δευτέρα μια ανανεωμένη έκδοση της πολιτικής της σχετικά με τα δεδομένα των χρηστών, τονίζοντας πως ουδέποτε πρόκειται να τα χρησιμοποιήσει για διαφημιστικούς σκοπούς, αντίθετα με άλλες εταιρείες όπως η Google.
Αφορμή για την αλλαγή αυτή ήταν πρόσφατο δημοσίευμα ων New York Times. Άρθρο που δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα στις 20 του μήνα τόνιζε πως η πολιτική χρήσης των προϊόντων της εταιρείας άφηνε πολλά περιθώρια για αυτήν ώστε να χρησιμοποιεί τα δεδομένα των χρηστών της όπως ήθελε.
Συγκεκριμένα, η διατύπωση του Microsoft Services Agreement που δημοσιεύτηκε στις 19 Οκτωβρίου έδινε το ελεύθερο στην εταιρεία να χρησιμοποιεί δεδομένα που συνέλεγε από τους χρήστες των υπηρεσιών της, όπως την αναζήτηση και την ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ τους, για διαφημιστικούς σκοπούς.
Αρχικά η Microsoft αρνήθηκε δημόσια πως θα έκανε κάτι τέτοιο, τώρα όμως τροποποίησε την σύμβαση παροχής υπηρεσιών με τέτοιο τρόπο ώστε να μην αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. «Ένα πράγμα που δεν κάνουμε είναι να χρησιμοποιούμε το περιεχόμενο των προσωπικών συζητήσεων των πελατών μας για παροχή διαφημίσεων» σημειώνει η εταιρεία.
Η αλήθεια είναι πως οι πολιτικές προστασίας των προσωπικών δεδομένων πολλών εταιρειών προκαλούν «πονοκέφαλο» σε πολλούς από τους χρήστες τους, όσον αφορά τουλάχιστον τον τρόπο που μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα δεδομένα.
Πριν από λίγο καιρό, η Google αναθεώρησε την πολιτική της ώστε να μπορεί να συλλέγει και να χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για την παροχή υπηρεσιών και διαφημίσεων. Αυτό ανάγκασε τις ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επέμβουν, ζητώντας από την εταιρεία να αλλάξει την πολιτική της, κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα.