Αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης φαίνεται ότι ετοιμάζει το Facebook, με τη χρήση αστεριών να αντικαθιστούν τα γνωστά Like.
Χρησιμοποιώντας δοκιμαστικά το 5αστερο σύστημα σε σελίδες της desktop έκδοσής του, ο κολοσσός κοινωνικής δικτύωσης ενημέρωσε τους χρήστες του για το σκεπτικό αλλαγής του τρόπου με το οποίο δείχνουν την "συμπάθεια" τους σε οτιδήποτε ανεβαίνει.
Αν λοιπόν το Like σας φαίνεται περιοριστικό και διφορούμενο, καθώς δε δείχνει απαραίτητα προτίμηση και δεν έχει διαβαθμίσεις, το σύστημα με τα αστέρια μάλλον θα σας ικανοποιήσει. Σε σελίδες εταιρειών θα μπορείτε πλέον να “βαθμολογείτε” τις επιχειρήσεις με ένα ως πέντε αστέρια, εκφράζοντας με αυτόν τον τρόπο τη γνώμη σας για αυτές.
Η ουσιαστική διαφορά είναι ότι το Like σε μία σελίδα δείχνει περισσότερο το κατά πόσον μία εταιρεία ή ένα μέρος έχουν θέση στη συνείδηση των ανθρώπων, παρά το αν όντως οι άνθρωποι αυτοί έχουν καλή γνώμη για την εταιρεία – πόσοι από μας δεν έχουμε κάνει Like σε μία σελίδα ενός προϊόντος ή ενός καταστήματος μόνο και μόνο για να συμμετάσχουμε σε ένα διαγωνισμό ή για να... βγάλουμε μια υποχρέωση σε κάποιον φίλο μας;
Αντίθετα, το σύστημα της βαθμολόγησης με αστέρια ξεπερνά τον περιορισμό αυτόν, δίνοντας περισσότερες δυνατότητες στον χρήστη.
Αυτό που δεν έχει ακόμα καταστεί σαφές είναι το αν οι διαχειριστές των σελίδων θα είναι υποχρεωμένοι να εμφανίζουν τη βαθμολογία τους, αν και η λογική λέει ότι αυτή θα είναι η γραμμή που θα ακολουθήσει το Facebook.
Τι σημαίνει λοιπόν αυτό το νέο σύστημα για τις επιχειρήσεις; Προφανώς, ότι θα πρέπει να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τα social media, καθώς πλέον δε θα αρκεί να μαζεύουν (με θεμιτά ή αθέμιτα μέσα) χιλιάδες likes, αλλά θα πρέπει και να αποσπούν καλές βαθμολογίες από τους χρήστες για να διατηρήσουν την καλή τους διαδικτυακή εικόνα.