Από τότε που ανακοινώθηκαν τα πρώτα Tablet PC από την Microsoft στις αρχές του 2001, οι πρώτες εκδόσεις των οποίων δεν γνώρισαν σημαντική εμπορική επιτυχία, τα πράγματα έχουν αλλάξει αρκετά. Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει επιτρέψει στους κατασκευαστές να δημιουργήσουν συσκευές οι οποίες παρά το μικρό τους μέγεθος μπορούν να εκτελέσουν τις ίδιες ακριβώς εργασίες με τους υπολογιστές.
Το BusinessInsider σε συνεργασία με την εταιρεία SurveyMonkey πραγματοποίησε μια δημοσκόπηση προκειμένου να ανακαλύψει με ποιους τρόπους οι χρήστες υπολογιστών και tablets χρησιμοποιούν τις συσκευές τους και κυρίως σε ποιες εργασίες επικεντρώνονται σε κάθε συσκευή. Με αφορμή την δημοτικότητα των iPad, η ιστοσελίδα ήθελε να μάθει σε ποιους τομείς τα tablets υπερέχουν των προσωπικών υπολογιστών και των laptop/netbook και το αντίθετο.
Τα αποτελέσματα δίνουν σαφές προβάδισμα στα tablets σε κάποιες δραστηριότητες, όχι όμως σε όλες. Συγκεκριμένα, οι χρήστες tablets τα χρησιμοποιούν περισσότερο για παιχνίδια, ενημέρωση και κοινωνικά δίκτυα, κάτι που σίγουρα οφείλεται στην φορητότητα τους ενώ το περίεργο είναι πως ακόμα και στην χρήση του διαδικτύου ξεπερνούν τους υπολογιστές κατά περίπου 8%.
Αντίθετα, οι ίδιοι χρήστες θεωρούν την χρήση του υπολογιστή ιδανική για επαγγελματικές εργασίες. Συναλλαγές με τράπεζες, αγορές στο διαδίκτυο, δημιουργία αρχείων και λοιπές επαγγελματικές εργασίες είναι οι μόνοι τομείς που οι υπολογιστές έχουν ακόμα το προβάδισμα. Στην δημιουργία αρχείων μάλιστα το ποσοστό των tablets σε σχέση με αυτό των υπολογιστών είναι αρκετά χαμηλό.
Αυτό δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει. Μικρό ποσοστό όσων διαθέτουν tablet το χρησιμοποιούν για επαγγελματικούς σκοπούς, αφού η μικρή οθόνη και η έλλειψη φυσικού πληκτρολογίου καθιστά την χρήση του ως επαγγελματικό εργαλείο άβολη, πάντα σε σχέση με τους υπολογιστές. Απεναντίας, το μέγεθος και η φορητότητα τους τα κάνουν ιδανικά για χρήση του διαδικτύου, για παιχνίδια και προβολή multimedia.
Αυτοί είναι και οι κύριοι λόγοι που συνήθως οι φορητές συσκευές προσελκύσουν τους χρήστες, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι ίδιες οι εταιρείες κατασκευής διαφημίζουν περισσότερο αυτά τα χαρακτηριστικά. Μένει μόνο να δούμε αν τα νέα tablets της Microsoft, τα οποία βέβαια δεν στοχεύουν μόνο στον επαγγελματία χρήστη αλλά διαθέτουν πληκτρολόγιο, καταφέρουν να αλλάξουν την κατάσταση.