Με το iPod και το iTunes, η Apple έφερε τα πάνω κάτω στη μουσική. Με το iPhone και το iPad κατέκτησε τους τομείς των smartphones και των tablets. Τώρα, η Apple φιλοδοξεί να κατακτήσει μία ακόμα αγορά: Τα ρολόγια.
Το νέο Apple Watch, που παρουσιάστηκε την Τρίτη, ήδη έχει προκαλέσει συζητήσεις, και οι απόψεις για το πόσο χρήσιμο ή όμορφο είναι διίστανται. Όμως φαίνεται πως οι παραδοσιακές εταιρείες κατασκευής ωρολογίων δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για ενδεχόμενες απώλειες που θα υποστούν από το Apple Watch.
Ο Ζαν-Κλοντ Μπιβέρ, επικεφαλής του τμήματος πολυτελών ρολογιών της Louis Vuitton, σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Die Welt έκανε λόγο για “θεμελιώδη λάθη” της Apple στο σχεδιασμό του ρολογιού της, εκτιμώντας πως το Apple Watch δε θα αντέξει στο τεστ του χρόνου.
“Αυτό το ρολόι δεν έχει κανένα σεξαπίλ. Είναι υπερβολικά θηλυκό και μοιάζει υπερβολικά με τα έξυπνα ρολόγια που βρίσκονται ήδη στην αγορά”, υποστηρίζει ο Μπιβέρ. “Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, μοιάζει σαν να έχει σχεδιαστεί από έναν πρωτοετή φοιτητή”, προσθέτει.
Ο Μπιβέρ εξηγεί πως η πολυτέλεια απορρέει από τη σπανιότητα και το πρεστίζ που προσδίδει ένα πολυτελές αντικείμενο, καθώς και από το γεγονός ότι δεν επηρεάζεται από το χρόνο, κάτι που μάλλον δεν μπορεί να πει κανείς για το Apple Watch, που εκατομμύρια άνθρωποι αναμένεται να το αγοράσουν, ενώ σε λίγα χρόνια πιθανότατα θα είναι άχρηστο, σε αντίθεση με τα πολυτελή ρολόγια που έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Όμως και ο διευθύνων σύμβουλος της Swatch, Νικ Χάγιεκ, δήλωσε σε ελβετικά μέσα ενημέρωσης ότι το Apple Watch δεν τον αγχώνει ιδιαίτερα, δίνοντας το στίγμα της πανίσχυρης ελβετικής βιομηχανίας ρολογιών, η οποία θα συνεχίσει να ποντάρει στα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και λογικά η Apple αυτή τη φορά δε θα καταφέρει να την... καταπιεί.