Πρόσφατα, είχε διεξαχθεί έρευνα της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC), για της τακτικές που ακολουθεί η Google με την χρήση των αποτελεσμάτων αναζήτησης, με τα αποτελέσματά της έρευνας να είναι ευνοϊκά για τη αμερικάνικη εταιρία.
Ταυτόχρονα, διεξήγαγε έρευνα και η αντίστοιχη Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, με τον πρόεδρό της, Joaquin Almunia, να δηλώνει πως πολύ σύντομα θα ζητηθεί από την Google να αλλάξει την πολιτική της στο θέμα των αναζητήσεων, αφού όπως τόνισε, η αμερικάνικη εταιρία προβάλλει τις δικές της υπηρεσίες και προϊόντα, σε βάρος των ανταγωνιστών της.
Επιπλέον, κατηγόρησε την Google για κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της, σύμφωνα με τα πορίσματα έρευνας που διήρκεσε περίπου 22 μήνες. Αν αναλογιστεί κανείς ότι στην Ευρώπη το 90% των χρηστών Internet χρησιμοποιεί την μηχανή αναζήτησης της Google, γίνεται εύκολα αντιληπτό το πόσο εύκολα μπορεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη, από τα αποτελέσματα των αναζητήσεων.