Σημαντική αύξηση του αριθμού των ανεπιθύμητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παρατηρήθηκε το καλοκαίρι σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με στοιχεία μελέτης της Kaspersky Lab που δόθηκαν στη δημοσιότητα.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο καταγράφηκε άνοδος 7,9% στον αριθμό των μηνυμάτων spam, που εκμεταλλεύονται για παράνομους σκοπούς τις επωνυμίες αξιόπιστων τραπεζών, υπηρεσιών πληρωμών, online καταστημάτων και παρόμοιων οργανισμών. Ως αποτέλεσμα, τα μηνύματα αυτά αντιπροσώπευαν σχεδόν το 42% του συνόλου των μηνυμάτων οικονομικού phishing.
Οι ΗΠΑ βρέθηκαν και πάλι στην κορυφή της λίστας με τις χώρες προέλευσης των ανεπιθύμητων ηλεκτρονικών μηνυμάτων, καθώς περίπου το ένα έκτο (15,3%) του συνόλου του παγκόσμιου spam αποστέλλεται από τη συγκεκριμένη χώρα. Η Ρωσία διατηρεί για μια ακόμη φορά τη δεύτερη θέση στην κατάταξη, με ποσοστό 5,6% του συνόλου των ανεπιθύμητων μηνυμάτων να προέρχεται από αυτή. Η Κίνα παραμένει στην τρίτη θέση, με 5,3% του όγκου ανεπιθύμητων μηνυμάτων παγκοσμίως.
Σε σχέση με τις θεματικές που χρησιμοποιούνται στα ανεπιθύμητα μηνύματα, το καλοκαίρι άφησε το στίγμα του. Συγκεκριμένα, στη Ρωσία υπήρξε σημαντική αύξηση των μηνυμάτων που διαφήμιζαν προϊόντα αντηλιακής προστασίας και προϊόντα για την αντιμετώπιση του καύσωνα. Επίσης, καταγράφηκε αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρονικών μηνυμάτων που αναφέρονταν σε διάφορα “καλοκαιρινά προϊόντα”, όπως κλιματιστικά, ανεμιστήρες, αντηλιακές ταινίες για παράθυρα, εμφιαλωμένο νερό και γυαλιά ηλίου.
Επίσης, εμφανίστηκαν αρκετά μηνύματα που διαφήμιζαν καλλυντικά περιποίησης δέρματος, αλλά και εποχικές εκπτώσεις καταστημάτων ομορφιάς και ινστιτούτων αισθητικής.
Οι απατεώνες δεν παρέβλεψαν και τους εταιρικούς χρήστες, παρότι η επιχειρηματική δραστηριότητα δεν βρισκόταν στο αποκορύφωμά της τον Ιούλιο. Στα μέσα του καλοκαιριού, οι ψηφιακοί εγκληματίες που ειδικεύονται στη διανομή διαφημιστικών emails αποφάσισαν να τραβήξουν την προσοχή των χρηστών του ρωσικού Internet, με προσφορές που σχετίζονταν με τη διοργάνωση εταιρικών εκδηλώσεων σε εξωτερικούς χώρους και με ψυχαγωγικές δραστηριότητες κοντά σε υδάτινα περιβάλλοντα.
“Το καλοκαίρι, η επιχειρηματική δραστηριότητα επιβραδύνεται και οι "απατεώνες" στρέφονται σε πιο προσοδοφόρες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων κακόβουλων αποστολών. Έτσι, αυξάνονται τα μηνύματα - απάτες με εγκληματικό στόχο, γεγονός που εγκυμονεί μεγαλύτερους κινδύνους για τους χρήστες. Στο πλαίσιο αυτό, παρατηρήσαμε τον Ιούλιο ότι οι διαδικτυακοί "απατεώνες" ενδιαφέρθηκαν περισσότερο για τον τομέα των οικονομικών υπηρεσιών”, σχολίασε σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία του Ιουλίου η Τατιάνα Σερμπάκοβα, αναλύτρια ανεπιθύμητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Kaspersky Lab.