Πολλά βίντεο αγαπημένων καλλιτεχνών στο YouTube, όπως οι Radiohead, οι Arctic Monkeys και η Adele, μπορεί μέσα στις επόμενες μέρες να... εξαφανιστούν από τη δημοφιλή υπηρεσία, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.
Κι αυτό γιατί το YouTube σκοπεύει να "τιμωρήσει" όσες δισκογραφικές εταιρείες δεν έχουν συμφωνήσει στην επαναδιαπραγμάτευση των όρων της υπηρεσίας, που μέσα στο καλοκαίρι θα λανσάρει μία νέα συνδρομητική υπηρεσία.
Οι τρεις μεγάλες δισκογραφικές (Universal, Sony, Warner) έχουν συμφωνήσει με το YouTube, όμως πολλές ανεξάρτητες εταιρείες αντιστέκονται. Μεταξύ των εταιρειών που δεν έχουν υπογράψει, ζητώντας μία καλύτερη συμφωνία, είναι η XL Recordings, όπου μεταξύ άλλων ανήκει η Adele, και η Domino, όπου ανήκουν οι Arctic Monkeys. Το να αποσυρθούν τα βίντεο των καλλιτεχνών που ανήκουν στις εταιρείες αυτές από το YouTube είναι "θέμα ημερών", σύμφωνα με όσα ανέφερε ο επικεφαλής περιεχομένου της υπηρεσίας, Ρόμπερτ Κιντσλ.
Σύμφωνα με τον Κιντσλ, το 95% της μουσικής βιομηχανίας έχει συμφωνήσει στους νέους όρους. "Αν και θα θέλαμε να έχουμε ένα ποσοστό επιτυχίας 100%, καταλαβαίνουμε ότι πιθανότατα δεν είναι ένας εφικτός στόχος", σημείωσε ο Κιντσλ μιλώντας στους Financial Times, σχολιάζοντας πως το YouTube πληρώνει "δίκαια και με συνέπεια" τη μουσική βιομηχανία.
Η νέα συνδρομητική υπηρεσία του YouTube, ονόματι Music Pass, θα επιτρέπει στους συνδρομητές της να παρακολουθούν βίντεο και να ακούν μουσική χωρίς διαφημίσεις σε οποιαδήποτε συσκευή, ακόμα και αν δεν είναι συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο, επιχειρώντας προφανώς να "χτυπήσει" εφαρμογές όπως το Deezer και το Spotify, που προσφέρουν αντίστοιχες συνδρομητικές υπηρεσίες.