Πώς να κάνετε σελίδα της επιχείρησής σας στο Facebook;

Με περισσότερα από 700 εκατομμύρια μέλη και με μια δημοφιλή ταινία για την ιστορία του, το Facebook είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς δικτυακούς τόπους στον πλανήτη. Εάν είστε μια επιχείρηση, αυτό είναι ένα πάρα πολύ καλό εργαλείο προσέγγισης πελατών. Πώς θα αξιοποιήσετε αυτή την αγορά;

Εάν είστε μια επιχείρηση ή οργανισμός, γιατί θα θέλετε μια επιχειρηματική σελίδα στο Facebook; Το Facebook δεν έχει σκοπό μόνο να ενημερώνει τους ανθρώπους πώς πέρασε κάποιος το περασμένο Σαββατοκύριακο. Είναι αλήθεια ότι υπάρχει μια μεγάλη σπατάλη χρόνου στο Facebook , αλλά το πρόγραμμά σας δεν πρέπει να έχει την ίδια τύχη. Εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Facebook για να αποκτήσετε πρόσβαση σε μια μεγαλύτερη αγορά από ό, τι είχατε πριν. Θα χτίσετε το δίκτυό σας και θα επεκτείνετε την προβολή της επιχείρησής σας με στόχευση σε συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία.

Μία επιχειρηματική σελίδα στο Facebook είναι ένα προφίλ της εταιρείας ή του προϊόντος σας . Υπό αυτή την έννοια είναι παρόμοια με ένα προσωπικό προφίλ Μόνο που αυτή είναι μία σελίδα για το προφίλ της εταιρίας σας ή ένα προϊόν.

Μην περιμένετε να είστε σε θέση να εξερευνήσετε άνετα προφίλ επιχειρήσεων με τον τρόπο που μπορείτε να κάνετε για το προφίλ ενός ατόμου.

Αν έχετε ήδη έναν προσωπικό λογαριασμό, μπορείτε να δημιουργήσετε μια επιχειρηματική σελίδα από αυτό το λογαριασμό. Αυτό είναι σπουδαίο για τις μικρές επιχειρήσεις και τις ατομικές επιχειρήσεις. Το μειονέκτημα αυτού για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις έρχεται όταν το άτομο που διαχειρίζεται τη σελίδα αφήνει τη δουλειά του. Η παρουσία σας στο Facebook ξαφνικά κλυδωνίζεται. Καλύτερα να δημιουργήσετε ένα προφίλ που βασίζεται σε μια θέση στην επιχείρηση κι όχι μία σελίδα που βασίζεται σ’ ένα συγκεκριμένο όνομα. Με αυτόν τον τρόπο, η πρόσβαση στη σελίδα δεν ελέγχεται από ένα μεμονωμένο άτομο.

Δημιουργώντας μία επιχειρηματική σελίδα στο Facebook

Έχετε αποφασίσει ότι θέλετε μια επιχειρηματική σελίδα στο Facebook. Δεν υπάρχει πρόβλημα , είναι εύκολο και δεν χρειάζεται καν έγγραφα για να το κάνετε . Αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή . Μια επιχειρηματική σελίδα στο Facebook δεν είναι κάτι που μπορείτε απλά να ενεργοποιήσετε και να την αφήσετε- δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό – τουλάχιστον, αν θέλετε κάποιο θετικό αποτέλεσμα .

Θα πρέπει κάποιος να διαχειριστεί τη σελίδα σας στο Facebook σε καθημερινή βάση. Κάντε ωριαία τη διαχείριση , ανάλογα με το ποσό της κίνησης (traffic volume) που παίρνετε. Σκεφτείτε τη σελίδα της επιχείρησής σας ως έναν κήπο που χρειάζεται συνεχή φροντίδα.

Αν χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή από ό, τι ένα άτομο μπορεί να χειριστεί , μπορείτε εύκολα να προσθέσετε επιπλέον διαχειριστές , κάνοντας κλικ στο κουμπί “edit page" , κι έπειτα " manage admins".

Πρώτα θα πρέπει να "αρέσει " η σελίδα

Κάθε διαχειριστής θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι είναι έτοιμος να ποστάρει είτε ως διαχειριστής ή κάτω από τη δική του ταυτότητα (η επιλογή είναι δική σας) .

Εάν έχετε ένα ταλέντο για JavaScript και σας αρέσει να προγραμματίζετε, μπορείτε να κάνετε πολλά με το programming interface εφαρμογών του Facebook ( API ). Αυτό παίρνει τη θέση του Facebook Markup Language ( FBML ) που ήταν η προηγουμένως προτιμώμενη μέθοδος ενίσχυσης της σελίδας σας . 

Για μια βασική επιχειρηματική σελίδα με posts και links, δεν υπάρχει κανένας λόγος κάθε μη – προγραμματιστής να μην μπορεί να κάνει το ίδιο μόνος του. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι πελάτες σας θα αρέσκονται πιθανώς στη διαδραστικότητα περισσότερο από μια στατική σελίδα , θα θελήσετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να πάρετε εργατικό δυναμικό από έξω (outsourcing).

Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Facebook για μία επιχείρηση ; 

Τι είναι αυτό που θέλετε να κάνετε με τη σελίδα σας ; Αν θέλετε να αποκτήσετε άμεσα χιλιάδες οπαδούς , ίσως να απογοητευτείτε. Το Facebook των επιχειρήσεων είναι γενικά σχετικά με τη συμμετοχή των υφιστάμενων και μελλοντικών πελατών σας σε ένα κοινωνικό περιβάλλον . 

Μόλις αρχίσετε την δημιουργία της σελίδας σας , θα δείτε ότι έχετε πολλές επιλογές . Είστε ένα συγκρότημα ; Ένα καφενείο ; Μήπως απλά θέλετε να πωλήσετε ένα από τα brands σας ; Όλες θεωρούνται σελίδες των επιχειρήσεων , αλλά δεν είναι όλες το ίδιο . Για παράδειγμα , για τη σύσταση μιας σελίδας κοινότητας (community page) θα περιορίσετε σημαντικά τις επιλογές σας και δεν θα σας επιτραπεί να επεξεργαστείτε το περιεχόμενο , ενώ για την ίδρυση μιας τοπικής επιχείρησης , εταιρείας ή εμπορικού σήματος θα σας δοθεί πολύ μεγαλύτερη ευελιξία και έλεγχος ( θα το χρειαστείτε αυτό) .

Καθώς η σελίδα σας μεγαλώνει , θα αποκτήσετε την ευελιξία να απασχολήσετε τους επισκέπτες σας περισσότερο ως ομάδα με διαγωνισμούς και άλλες δραστηριότητες που απαιτούν ένα υψηλότερο επίπεδο συμμετοχής . Να θυμάστε ότι για τις περισσότερες εθελοντικές οργανώσεις , και οι οπαδοί σας είναι σίγουρα εκεί οικειοθελώς , ένα ποσοστό συμμετοχής 10 με 15 τοις εκατό δεν είναι ασυνήθιστο , οπότε μην περιμένετε από τους οπαδούς σας να είναι μέσα σε κάθε επόμενη εκδήλωσή σας . Είναι απογοητευτικό , αλλά είναι επίσης ένα γεγονός της ζωής . Αν πάρετε ένα υψηλότερο ή χαμηλότερο επίπεδο συμμετοχής , θα μπορέσετε να μάθετε από αυτό για την επόμενη φορά που θα αποφασίσετε τι θέλετε από τους πελάτες σας . 

Μόλις έχετε δημιουργήσει τη σελίδα σας , θα θελήσετε κάτι ελκυστικό σε αυτό ώστε να την κάνετε να πουλήσει . Ήρθε η ώρα να δούμε μερικούς από τους πολλούς τρόπους που μπορείτε να το κάνετε αυτό . 

Marketing 

Τι καλό έχει η καλύτερη σελίδα στον κόσμο, αν κανείς δεν ξέρει γι 'αυτή; Ήρθε η ώρα να πούμε στον κόσμο - ή τουλάχιστον στην περιοχή σας - ότι είστε έτοιμοι να αλληλεπιδράσετε (ready to interact). Ευτυχώς, το Facebook προσφέρει τρόπους για να καθορισθεί ο όρος της αλληλεπίδρασης και να προσελκύσει το ενδιαφέρον μελλοντικών πελατών. 

Προσπαθήστε να δημιουργήσετε μια διαφήμιση. Ένα ωραίο χαρακτηριστικό εδώ είναι ότι έχετε καθορίσει τα δημογραφικά σας στοιχεία και έτσι το Facebook σας επιτρέπει να γνωρίζετε ακριβώς πόσους ανθρώπους πρόκειται να προσεγγίσει η διαφήμισή σας. Μπορείτε να ορίσετε αυτά τα δημογραφικά στοιχεία χρησιμοποιώντας τη γεωγραφία , την ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα ή άλλες παραμέτρους . Απλά προσέξτε να μην περιορίσετε την εστίαση στον πελάτη σας τόσο πολύ ώστε να καταλήξετε σε μία διαφήμιση για μόνο πέντε άτομα . 

Ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την προβολή σας είναι να επισημανθούν και άλλες επιχειρήσεις στα posts σας . Απλά πληκτρολογήστε το σύμβολο @ μπροστά από το όνομα της επιχείρησης που θέλετε να επισημάνετε (tag) και μετά το post σας δεν θα εμφανίζεται μόνο στη σελίδα σας , αλλά και στη σελίδα της επιχείρησης που μόλις κάνατε tag . Αυτό σας επιτρέπει να δουν την επιχείρησή σας και οι οπαδοί της άλλης επιχείρησης.

Χειρισμός Σχολίων της σελίδας του Facebook 

Ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε με τη νέα σελίδα της επιχείρησής σας είναι να χειριστείτε τα σχόλια που λαμβάνετε με άσχημο τρόπο. Είναι μια δύσκολη κατάσταση . Μήπως η διαγραφή αρνητικών σχολίων σημαίνει ότι είστε αδιάφοροι απέναντι στους επισκέπτες της σελίδας σας; 

Γενικά απέναντι στα σχόλια, η επιχείρησή σας θα πρέπει να έχει ομοφωνία.

Ο διαχειριστής της σελίδας θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για να διασφαλίσει ότι όσοι ποστάρουν σχόλια από την επιχείρησή σας δεν έρχονται σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλον. 

Επίσης, κάποια checkboxes θα σας επιτρέψουν να περιορίσετε τον τύπο του περιεχομένου που οι χρήστες μπορούν να ποστάρουν κι αν μπορούν να ποστάρουν καθόλου. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε ποιες λέξεις-κλειδιά θα εμποδίσουν ένα σχόλιο εντελώς . 

Τα θετικά σχόλια δεν απαιτούν πολλή διαχείριση , αναγνωρίζοντας ωστόσο τις παρατηρήσεις αυτές , είναι σημαντικό γιατί δείχνετε στους ανθρώπους ότι εκτιμάτε τα θετικά τους σχόλια. Δυστυχώς, αυτά δεν είναι πάντα η πλειοψηφία . 

Τα αρνητικά σχόλια μπορούν εύκολα να προκαλέσουν σοβαρή βλάβη στο brand σας εάν δεν είστε προσεκτικοί . Απαντώντας σε έγκυρες καταγγελίες και προτάσεις μπορείτε να βοηθήσετε εξίσου εύκολα την εικόνα σας . Μπορείτε είτε να διαγράψετε τα αρνητικά σχόλια ή αν μπορείτε να προσδιορίσετε ένα θέμα , μπορείτε να αφήσετε ένα αντιπροσωπευτικό σχόλιο και να απαντήσετε σε εκείνο το ένα . 

Φαίνεται σαν μια πολύ σκληρή δουλειά , και αυτό είναι . Έτσι, πώς ξέρετε ότι είστε επιτυχημένοι; Έχετε εργαλεία για να σας βοηθήσουν και σε αυτό. 

Αξιολόγηση της επιτυχίας 

Όπως έχετε δει , χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να δημιουργηθεί μια σελίδα και να τη διαχειρίζεται κάποιος καλά . Πώς μπορείτε να μάθετε αν όλη αυτή η εργασία αποδίδει; 

Το Facebook παρέχει κάτι που ονομάζεται Facebook insights για να συγκεντρώσει και να εμφανίσει τους αριθμούς αυτούς . Ο ευκολότερος τρόπος για να χρησιμοποιήσετε αυτή την υπηρεσία δωρεάν είναι να κάνετε κλικ στο " insights" στο home page ή profile page. Αυτό το μενού παρέχει βασικά στοιχεία για τον αριθμό των νέων και συνολικών χρηστών και πώς έχουν αντιδράσει απέναντι στη σελίδα σας. 

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Facebook insights είναι εύκολα στη χρήση και προσιτά με ένα μόνο κλικ . Στατιστικά στοιχεία για μεμονωμένα posts είναι προσβάσιμα 24 ώρες μετά την ανάρτηση . Ωστόσο , δεν έχετε μια μεγάλη ποικιλία ή βάθος γνώσης στο περιεχόμενο που έρχεται . 

Η Γλώσσα των αιτημάτων του Facebook ( FQL- Facebook’s query Language ) είναι ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να πάρετε όλα τα λεπτομερή δεδομένα κι αν δεν έχετε την εξειδίκευση και γνώση για ν’ αναλύσετε τα δεδομένα αυτά, μπορείτε να προσλάβετε κάποιον για να το πράξει. Μόλις έχετε αυτά τα δεδομένα μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να έχετε μια καλύτερη ιδέα για το ποιά τμήματα της σελίδας σας προκαλούν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και να προσαρμόσετε τη σελίδα σας με τέτοιο τρόπο ώστε να επωφελείσθε από αυτές τις πληροφορίες .

Προσφέροντας στους επισκέπτες σας επιλογές δραστηριοτήτων στη σελίδα σας είναι ένας καλός τρόπος για να σας βοηθήσει να δείτε τι προτιμούν . 

Επίσης, μην ξεχνάτε να συνδέετε την επιχειρηματική σελίδα σας στο Facebook με τον κύριο ιστότοπο της επιχείρησής σας. Το ίδιο ενδείκνυται και για τυχόν blogs που έχετε ή άλλε διαδικτυακές σας πλατφόρμες. Καλέστε τους ανθρώπους σε συζητήσεις και ειδικά deals που να συμβαδίζουν με τη νέα σας παρουσία στο Facebook. 

Πηγή: http://computer.howstuffworks.com