Μέχρι τον ουρανό σχεδιάζουν να φτάσουν οι μεγαλύτεροι κολοσσοί του διαδικτύου, αναζητώντας και άλλους χρήστες. Για να τους βρουν όμως πρέπει να επεκτείνουν το... σήμα του διαδικτύου και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη.
Ενδεικτικά το Facebook σχεδιάζει την αγορά ηλιακών συλλεκτών, που μπορούν να πετούν έως και 5 χρόνια και να αναμεταδίδουν σήμα και στα πιο μακρινά μέρη του πλανήτη.
Μάλιστα, σύμφωνα με εξειδικευμένες ιστοσελίδες που επικαλείται το Euronews, ο κολοσσός των social media σκοπεύει να διαθέσει 50 εκατ. ευρώ για την απόκτηση της Titan Aerospace, της εταιρείας που τους κατασκευάζει. Πρόκειται για μη επανδρωμένα αεροσκάφη, κάτι σαν δορυφόροι, που μπορούν να λειτουργήσουν ως συνδετικός κρίκος για την εξασφάλιση σύνδεσης στο ίντερνετ παντού.
“Όταν το κάνεις στο έδαφος, υπάρχουν πολλές δαπάνες. Πρέπει να βάλεις καλώδια, να σκάψεις, να μπεις μέσα στις πόλεις. Έτσι, πηγαίνοντας στον αέρα, είναι μια προφανής λύση. Είναι πολύ φτηνότερη και μπορεί να καλύψει μια σχετικά μεγάλη ποικιλία ανθρώπων”, εξηγεί ο οικονομολόγος Μαίκλ Κέντε στο Euronews.
“Συνδεθείτε σχεδόν με όλο τον κόσμο!”. Αυτός είναι ένας από τους δεδηλωμένους στόχους του προγράμματος internet.org του Μάρκ Ζούκερμπεργκ, ιδρυτή του Facebook. Ο ίδιος τονίζει: “Τα δύο τρία στον κόσμο στην πραγματικότητα δεν έχουν πρόσβαση ή δεν αντέχουν οικονομικά να αποκτήσουν σύνδεση με το ίντερνετ. Το ζήτημα δεν είναι να κάνουμε φθηνότερα τα κινητά τηλέφωνα, αν και είναι και αυτό πολύ σημαντικό, αλλά να κάνουμε φθηνότερο το κόστος του διαδικτύου”.
Ένας άλλος ηγέτης του παγκόσμιου ιστού, η Google, έχει επίσης εμπλακεί σε αυτήν περιπέτεια. Ήδη βρίσκεται εδώ και ένα χρόνο σε στάδιο δοκιμών η δημιουργία ειδικών αεροστάτων, που θα πετούν στην στρατόσφαιρα μεταφέροντας οπτικές ίνες στον ουρανό. Αυτό δείχνει να αποτελεί το πρώτο βήμα της εταιρείας σε ένα σκληρό ανταγωνισμό για την κατάκτηση του ουρανού.
“Αυτές οι εταιρείες έχουν πολλά χρήματα. Ψάχνουν καινοτόμους τρόπους για να δοθεί πρόσβαση σε ανθρώπους. Ξέρετε, το Facebook είναι μια μεγάλη υπηρεσία, αλλά δεν θέλουμε ο κόσμος να πιστεύει το Διαδίκτυο είναι απλά το Facebook ή απλά το Google. Υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που μπορούν επίσης να γίνουν, αλλά σαφώς αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα”, εξηγεί ο Μάικλ Κέντε.
Στόχος είναι η παροχή πρόσβασης σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους στον πλανήτη.
Αυτή είναι μια αξιέπαινη πράξη, αλλά δεν είναι ανιδιοτελής. Για τους γίγαντες του διαδικτύου, πέντε δισεκατομμύρια περισσότεροι χρήστες είναι προφανώς 5 δισεκατομμύρια περισσότεροι πελάτες.