Κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά, που το καθιστούν ελκυστικό σε διαφορετικές κατηγορίες ανθρώπων: Άλλα είναι πιο δημοφιλή στους άντρες παρά στις γυναίκες, άλλα είναι λιγότερο δημοφιλή στα άτομα με χαμηλά εισοδήματα και άλλα μαζεύουν όλη τη... νεολαία.
Μία αναλυτική έρευνα του Business Ιnsider ρίχνει φως στο who is who των κοινωνικών δικτύων, και κάποια από τα ευρήματά της σίγουρα προκαλούν έκπληξη.
Όπως για παράδειγμα το εντυπωσιακά υψηλό ποσοστό των ανδρών που χρησιμοποιούν το Google+ σε σχέση με τις γυναίκες (70% έναντι 30%), ενώ αντίθετα το Instagram... γυναικοκρατείται (60% γυναίκες). Εξωπραγματικό είναι επίσης το ποσοστό των γυναικών στις τάξεις των Αμερικανών χρηστών του Pinterest, που ανέρχεται στο... 84% !
Όσο για την ηλικία των χρηστών, το Tumblr είναι αρκετά δημοφιλές στους εφήβους και τους νέους ενήλικες, ενώ και το Twitter καταγράφει απρόσμενα υψηλά ποσοστά στις μικρές ηλικίες – χαρακτηριστικό είναι ότι το 27% των Αμερικανών μεταξύ 18 και 29 ετών χρησιμοποιούν το Twitter, ενώ το ποσοστό των τριαντάρηδων και σαραντάρηδων που το χρησιμοποιούν είναι πολύ μικρότερο: 16%.
Πού πάνε λοιπόν όλοι αυτοί οι μεσήλικες χρήστες; Όπως δείχνουν τα στοιχεία, στο Facebook. Μάλιστα, το Facebook καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των χρηστών του στις ηλικίες 45-54, που φτάνει το 45% μέσα σε ένα μόνο χρόνο !
Το Facebook “κερδίζει” το Twitter όμως και σε έναν άλλο τομέα: Το εισόδημα των χρηστών του. Από τους Αμερικανούς που έχουν εισοδήματα άνω των 75.000 δολαρίων, το 73% έχει προφίλ στο Facebook, αλλά μόνο το 17% έχει λογαριασμό στο Twitter (και μόνο το 8% στο Tumblr).
O πίνακας που ακολουθεί καταγράφει τις προτιμήσεις των Αμερικανών χρηστών διαφόρων social media ανάλογα με το εισόδημά τους: