Οι φήμες του iPad Mini και οι ανταγωνιστές επηρέασαν το καταναλωτικό κοινό
Η κυριαρχία της Apple στην αγορά των tablets παρουσίασε σημαντική πτώση στο τρίτο τρίμηνο του 2012 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας αναλύσεων IDC, οι οποίες βασίζονται στις αποστολές προϊόντων σε καταναλωτές και καταστήματα και όχι τις πωλήσεις τους.
Το μερίδιο της Apple εμφανίζεται εμφανώς μειωμένο, στο 50.4%, από 59.7% το τρίτο τρίμηνο του 2011 και 65.5% το δεύτερο τρίμηνο του 2012. Την ίδια στιγμή, το μερίδιο της Samsung και της Apple ανεβαίνει σημαντικά.
Η Samsung έφτασε το 18.4%, σχεδόν τριπλασιάζοντας το μερίδιο της από πέρσι (6.5%), γεγονός που οφείλεται στην επιτυχία που σημείωσαν τα Galaxy Tab και Galaxy Note 10.1. Η κορεάτικη εταιρεία απέστειλε συνολικά 5.1 εκατομμύρια tablets παγκοσμίως, αριθμός που είναι ανεβασμένος κατά 115% από το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και 325% από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2011.
Ένας ακόμα ανταγωνιστής της Apple, η Amazon, σημείωσε σημαντική άνοδο. Παρά το γεγονός πως το 2011 είχε σχεδόν ανύπαρκτο μερίδιο, φέτος έφτασε στο 9%, γεγονός που αποδίδεται στην κυκλοφορία του πρώτου Kindle Fire και στα Kindle Fire HD 7 και 8.9 ιντσών.
Πέρα από τις ανταγωνιστικές συσκευές όμως, οι αναλυτές εκτιμούν πως οι φήμες για το iPad Mini έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο μειωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών. «Πιστεύουμε πως ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών που ενδιαφερόντουσαν για την αγορά tablet αποφάσισε να αναβάλλει τις αγορές του εν αναμονή της ανακοίνωσης για το νέο iPad Mini» δήλωσε ο Tom Mainelli, διευθυντής ερευνών της IDC.
Με την κυκλοφορία του Mini, ο Mainelli πιστεύει πως η Apple θα ανακάμψει στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, δεν περιμένει όμως να φτάσει στα περσινά επίπεδα. «Πιστεύουμε ότι η σχετικά υψηλή τιμή εκκίνησης του Mini στα 329 δολάρια αφήνει αρκετό χώρο στους κατασκευαστές Android να αξιοποιήσουν την επιτυχία που είχαν στο τρίτο τρίμηνο», εξήγησε.