Η ζήτηση εμφανίζει διεθνώς κόπωση, η οποία αγγίζει τα όρια της κατάρρευσης σε μεγάλες αγορές όπως η Κίνα
Οι πωλήσεις στην παγκόσμια αγορά «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων εμφάνισαν πτώση 9% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2017. Πρόκειται, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών και αναλύσεων Strategy Αnalytics, για τη μεγαλύτερη μείωση που έχει καταγραφεί στην ιστορία των smartphones μέχρι σήμερα.
Το αν αυτή η υποχώρηση σηματοδοτεί μια μονιμότερη συρρίκνωση και έναν οριστικό κορεσμό, θα φανεί στο μέλλον. Πάντως, η ζήτηση για νέα «έξυπνα» κινητά εμφανίζει διεθνώς κόπωση, η οποία αγγίζει τα όρια της κατάρρευσης σε μεγάλες αγορές όπως η Κίνα (μείωση πωλήσεων 16% σε ετήσια βάση πέρυσι).
Η Apple εμφάνισε μείωση πωλήσεων περίπου 1% στο τέταρτο τρίμηνο του 2017, σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2016, πουλώντας περίπου πέντε εκατομμύρια λιγότερα iPhones. Αν και αυτό δεν είχε επίπτωση στην κερδοφορία της, καθώς η μέση τιμή πώλησης των συσκευών της έχει αυξηθεί σε σχέση με πριν ένα έτος. Ακόμη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων 4% εμφάνισε η Samsung στο τελευταίο τρίμηνο πέρυσι, αλλά παραμένει με διαφορά η No 1 εταιρεία σε πωλήσεις παγκοσμίως.
Όμως, καθώς η Apple (με το iPhone X) και η Samsung ωθούν το ανώτερο τμήμα της αγοράς προς υψηλότερες τιμές, στη μέση και στη βάση της πυραμίδας η ζήτηση για νέα «έξυπνα» κινητά φαίνεται να εξασθενεί. Οι πωλήσεις τετάρτου τριμήνου του 2017 διαμορφώθηκαν σε 400,2 εκατομμύρια smartphones έναντι 438,7 εκατομμυρίων το τελευταίο τρίμηνο του 2016. Στο τέταρτο τρίμηνο το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων είχε η Apple (19,3%) και στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Samsung (18,6%).
Πρώτη όμως σε μερίδιο αγοράς παγκοσμίως για το όλο 2017 ήταν η νοτιοκορεατική Samsung (21,1%), σύμφωνα με τη Strategy Analytics, και ακολούθησε η αμερικανική Apple (14,4%). Την πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων πωλήσεων συμπλήρωσαν τρεις κινεζικές εταιρείες, οι Huawei (10,1%), OPPO (7,8%) και Xiaomi (6,1%).
Συνολικά σε όλο το 2017 πωλήθηκαν περισσότερες συσκευές (σχεδόν 1,51 δισεκατομμύρια) σε σχέση με το 2016 (1,49 δισεκατομμύρια), εμφανίζοντας οριακή αύξηση 1,3%, πολύ μικρότερη από τις ετήσιες αυξήσεις 3,3% το 2016 και 12,3% το 2015. Είναι, φανερό, σύμφωνα με τους αναλυτές, ότι λιγοστεύουν συνεχώς όσοι αγοράζουν το πρώτο smartphone τους και πληθαίνουν όσοι αναβαθμίζουν ένα παλαιότερο μοντέλο, αλλά στη δεύτερη αυτή περίπτωση η πώληση είναι πιο δύσκολη για τις εταιρείες.
H Samsung πούλησε πέρυσι συνολικά 317,5 εκατομμύρια συσκευές έναντι 215,8 εκατομμυρίων της Apple και 153 εκατομμυρίων της Huawei. Η τελευταία, που φιλοδοξεί να ανέλθει στη δεύτερη ή και στην πρώτη θέση, τα πηγαίνει πολύ καλά στις αγορές την Ασίας και της Ευρώπης, αλλά δυσκολεύεται πολύ στις ΗΠΑ.