Αμφίβολη η επιβίωση του γίγαντα των αιθέρων αφού η παραγωγή του Α380 οδεύει προς αναστολή
Μαύρα τα μαντάτα για τον επιβλητικό γίγαντα των αιθέρων, το Airbus A380. Το άλλοτε ένδοξο αεροσκάφος φαίνεται πως δεν το θέλει πια κανείς αφού ούτε μια εταιρεία στον κόσμο δεν έχει παραγγείλει στην Airbus ένα νέο A380.
Το A380 είναι στην αγορά για δέκα χρόνια, αλλά οι παραγγελίες έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια και τώρα… μηδενίζονται.
Σύμφωνα μάλιστα με τη γερμανική εφημερίδα «Die Welt», εάν δεν υπάρξουν νέες παραγγελίες, η κατασκευή του A380 θα ανασταλεί, ανακοίνωσε ο διευθυντής της Airbus, Τζον Λίχι. Η Emirates είναι ο μεγαλύτερος μεμονωμένος πελάτης με 142 παραγγελίες. Η Lufthansa διαθέτει 14 αεροσκάφη A380 σε λειτουργία.
«Ειλικρινά αν δεν διαπραγματευτούμε νέα συμφωνία με την Emirates, νομίζω ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να τερματίσoυμε το πρόγραμμα», δήλωσε ο 67χρονος Λιχι σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, για το γιγαντιαίο αλλά και ακριβό Airbus (τιμή καταλόγου 445,6 εκατομμύρια δολάρια).
Στις πιο πρόσφατες παραγγελίες, η All Nippon Airways παρήγγειλε τρία Α380 στις αρχές του 2016, ενώ η Air France παρήγγειλε δύο αεροσκάφη το 2017. Από το σύνολο των 317 παραγγελιών, 222 έχουν ήδη παραδοθεί, εκ των οποίων 101 μόνο στην Emirates , τον μεγαλύτερο πελάτη του A380 με 142 παραγγελίες.
Στην πραγματικότητα, εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας ανέμεναν ότι η Emirates θα παραγγείλει 36 ακόμη αεροσκάφη A380 στο Dubai Airshow τον Νοέμβριο, αλλά η προγραμματισμένη συνέντευξη τύπου για την ανακοίνωση της παραγγελίας ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή. Και αυτό γιατί ο αερομεταφορέας απαιτεί από την Airbus να εγγυηθεί ότι το αεροσκάφος θα κατασκευάζεται τουλάχιστον για δέκα χρόνια. Δεδομένης της πτώσης των παραγγελιών, η Airbus θέλει να μειώσει την παραγωγή του A380 φέτος από 15 σε 12 και το 2019 σε οκτώ αεροσκάφη.