Μέσα σε ένα μόλις χρόνο έγιναν 3 δισεκατομμύρια ταξίδια με τρένο στη χώρα!
Το 2017, το 66,3% των σιδηροδρομικών γραμμών για τρένα υψηλής ταχύτητας (δηλαδή πάνω από 1 στα 2 χλμ που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο) βρίσκονταν στην Κίνα. Το 2018, το Πεκίνο βάζει στοίχημα με τον… εαυτό του να τον ξεπεράσει, ανακοινώνοντας πως οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας της χώρας θα φθάσουν τα 38.000 χιλιόμετρα το 2025 από 25.000 στο τέλος του 2017.
Όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής της China Railway Corporation, Λου Ντονγκφού, ο διαχειριστής των σιδηροδρόμων επιδιώκει να κατασκευάσει 4.000 χιλιόμετρα νέων γραμμών φέτος, τα 3.500 από τα οποία θα είναι γραμμές υψηλής ταχύτητας. Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Κίνας θα έχει μήκος 175.000 χιλιομέτρων το 2025 έναντι 127.000 χιλιομέτρων στο τέλος του 2017.
Κατά το 2017 έγιναν συνολικά 3,04 δισ. ταξίδια με τρένο, αυξημένα 9,6% σε σχέση με το 2016. Πάνω από το 56% των ταξιδιών αυτών έγιναν με τρένα υψηλής ταχύτητας. Περίπου το 70% των εισιτηρίων πωλήθηκαν ηλεκτρονικά, ενώ για πάνω από το 70% των επιχειρηματικών εμπορευμάτων οι συναλλαγές έγιναν μέσω του διαδικτύου.
Η μέγιστη ταχύτητα των γρήγορων κινεζικών τρένων φθάνει τα 350 χιλιόμετρα την ώρα, όταν τα Fuxing (ανανέωση) τρένα άρχισαν τις διαδρομές τους μεταξύ Πεκίνου και Σαγκάης στις 21 Σεπτεμβρίου 2017. Τα τρένα Fuxing αποτελούν σημαντική αναβάθμιση των προηγούμενων γρήγορων τρένων, γνωστών ως Hexie (αρμονία).