Με σκοπό να επηρεάσουν τους Αμερικανούς πολίτες στις εκλογές και να σπείρουν πολιτικές διχόνοιες
Ρώσοι πράκτορες, που ήθελαν να επηρεάσουν τους Αμερικανούς πολίτες και να σπείρουν πολιτικές διχόνοιες μεταξύ τους, «φύτεψαν» περίπου 80.000 αναρτήσεις στο Facebook, τις οποίες είδαν έως 126 εκατομμύρια χρήστες (περίπου οι μισοί ψηφοφόροι στις ΗΠΑ), ενώ παράλληλα έκαναν πάνω από 131.000 «τιτιβίσματα» στο Twitter και ανάρτησαν περισσότερα από 1.100 βίντεο στο YouTube.
Αυτά τα στοιχεία, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», το πρακτορείο Ρόιτερς και το BBC, αποκαλύπτουν οι ίδιες οι εταιρείες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σε γραπτές εκθέσεις τους που έστειλαν στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, το οποίο διερευνά τη ρωσική υπόγεια επιρροή στις αμερικανικές εκλογές του 2016, κάτι που το Κρεμλίνο συνεχίζει να αρνείται κατηγορηματικά.
Οι νέες πληροφορίες δίνουν νέα διάσταση στις καταγγελλόμενες ρωσικές προσπάθειες επέμβασης στην αμερικανική πολιτική σκηνή με «όπλο» τις ίδιες τις παντοδύναμες αμερικανικές τεχνολογικές πλατφόρμες, ιδίως το Facebook. Το μεγαλύτερο στον κόσμο αμερικανικό κοινωνικό δίκτυο δήλωσε ότι η Υπηρεσία Διαδικτυακών Ερευνών, μια σκιώδης υπηρεσία που φέρεται να συνδέεται με το Κρεμλίνο, έκανε 80.000 κατευθυνόμενες αναρτήσεις, τις οποίες είδαν περίπου 29 εκατομμύρια χρήστες μεταξύ Ιανουαρίου 2015 και Αυγούστου 2017. Στη συνέχεια, μέσω διάχυσης τους (με like, share κ.α.), τα μηνύματα αυτά έφθασαν σε 126 εκατ. χρήστες.
Το Facebook ακόμη ανέφερε ότι βρήκε και διέγραψε πάνω από 170 λογαριασμούς του Instagram, από όπου είχαν γίνει άλλες 120.000 αναρτήσεις με περιεχόμενο συνδεόμενο με τη ρωσική επιρροή. Είχε προηγηθεί η αποκάλυψη ότι το Facebook είχε εντοπίσει διαφημίσεις αξίας άνω των 100.000 δολαρίων, που είχαν πληρωθεί από τη ρωσική Υπηρεσία Διαδικτυακών Ερευνών.