Η εμπειρία, η γνώση και οι δοκιμασμένες SEO στρατηγικές, τα συστατικά μια σίγουρης επιτυχίας
Έχετε επιχειρήσει στο παρελθόν ή σκέφτεστε στο άμεσο μέλλον να επενδύσετε σε υπηρεσίες βελτιστοποίησης ιστοσελίδων (SEO) αλλά απογοητεύεστε από το υψηλό τους κόστος;
Ή μήπως καταλήξατε να συνεργάζεστε με μια εταιρία που σας υποσχέθηκε... λαγούς με πετραχήλια έναντι ενός χαμηλού μηνιαίου τιμήματος;
Αν ανήκετε στη δεύτερη κατηγορία, τότε το άρθρο αυτό είναι για εσάς καθώς θα σας εξηγήσει γιατί πρέπει να αποφεύγετε αυτού του είδους τις SEO υπηρεσίες και ποιες ακριβώς να προτιμάτε.
Τι είναι το οικονομικό SEO
Ο καθένας μας έχει διαφορετική αντίληψη του τι ακριβώς σημαίνει οικονομικό. Για μια μεγάλη εταιρία με κύκλο εργασιών μερικών εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο, μια μηνιαία επένδυση σε SEO της τάξης των 10.000 ευρώ είναι οικονομική άρα και αποδεκτή, πάντα φυσικά σε συνάρτηση με τα αποτελέσματα που αυτή δημιουργεί.
Την ίδια στιγμή, το ίδιο ποσό φαντάζει απλησίαστο για τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Άρα λοιπόν το οικονομικό είναι υποκειμενικό. Σε κάθε όμως περίπτωση αυτό που ισχύει είναι ότι το αποδοτικό SEO δεν είναι ποτέ φθηνό.
Ας δούμε λοιπόν πέντε λόγους γιατί να το αποφεύγετε.
Μικρό budget σημαίνει ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας
Διαθέτοντας μικρό budget στα πλαίσια ενός οικονομικού πακέτου SEO οι εργασίες που μπορούν να πραγματοποιηθούν είναι στην πραγματικότητα ελάχιστες και αφορούν κυρίως σε ενέργειες σχετικές με την on-page βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας (keyword research, competition analysis, meta titles/descriptions, URLs, page speed optimisation, AMP pages, internal linking κοκ).
Ιστοσελίδες με εδραιωμένη και πολυετή παρουσία online (όπως είναι αυτό το κατάστημα επίπλων) μπορούν να βοηθηθούν σημαντικά με την κατάλληλη εφαρμογή on-page τεχνικών.
Για ιστοσελίδες όμως που μόλις ξεκινούν (όπως για παράδειγμα το VIZLE) ή δεν έχουν «δουλευτεί» ποτέ στο παρελθόν, αυτή η προσέγγιση δεν αρκεί καθώς οι high impact activities, αυτές δηλαδή που θα αποφέρουν κερδοφόρα οργανική ανάπτυξη απαιτούν κεφάλαιο (και χρόνο φυσικά).
Σίγουρα είναι ένα ξεκίνημα αλλά δεν αρκεί.
Ως high impact activities είναι (και επίσημα δια στόματος Google) η παραγωγή περιεχομένου και η δημιουργία backlinks. Η ίδια η Google έχει αναφερθεί στους 3 σημαντικότερους παράγοντες κατάταξης (ranking factors).
Και ναι σωστά μαντέψατε. Περιεχόμενο και links είναι οι δύο από αυτούς με το βαρύγδουπο rankbrain να συμπληρώνει τη τριάδα.
Με βάση τα παραπάνω, καθώς οι εταιρίες που προσφέρουν οικονομικά πακέτα SEO δεν έχουν κεφάλαιο:
- Δεν μπορούν να δημιουργήσουν και να διανείμουν ποιοτικό περιεχόμενο
- Δεν έχουν χρόνο να πραγματοποιήσουν το λεγόμενο blogger outreach για τη δημιουργία ποιοτικών links
- Δεν μπορούν να πληρώσουν τρίτους για να τοποθετήσουν τα links προς την ιστοσελίδα τους πελάτη τους
Ως συνέπεια, καταφεύγουν στη δημιουργία μη ποιοτικού (ή και καθόλου) περιεχομένου και στη χρήση grey ή black hat SEO τεχνικών οι οποίες αργά ή γρήγορα θα σας βάλουν σε μεγάλους… μπελάδες!
Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι…
Σε βάθος χρόνου θα βγείτε χαμένοι
Είναι απόλυτα κατανοητό να θέλετε να συμπιέσετε τα κόστη σας και το SEO είναι σίγουρα ένα από αυτά. Επιλέγοντας όμως να κάνετε SEO οικονομικά θα υπάρξουν αρνητικές συνέπειες ή στην καλύτερη των περιπτώσεων αποτελέσματα για τα οποία δεν θα είστε χαρούμενοι και δυστυχώς αυτό θα πάρει κάποιο καιρό (συνήθως κάποιους μήνες) μέχρι να το συνειδητοποιήσετε.
Οι συνέπειες αυτές επίσης έχουν και διάφορες μορφές με τις οποίες κάνουν την εμφάνιση τους με πρώτη και καλύτερη τον κίνδυνο να βρεθείτε με κάποιο πέναλτι.
Αν λοιπόν δεχθείτε κάποιο πέναλτι θα πρέπει να προσλάβετε άλλο agency για να σας βγάλει από τη δύσκολη θέση ενώ εσείς θα εξακολουθείτε να χάνετε χρήματα. Και μη νομίζετε ότι το να δεχθείτε μια ποινή είναι κάτι σπάνιο. Για την ακρίβεια, αλγοριθμικές ποινές έχει το προνόμιο να «βιώνει» τεράστιος αριθμός websites χωρίς φυσικά να το γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες τους.
Δε δημιουργείτε περιουσιακά στοιχεία
Ποιοτικό περιεχόμενο και ποιοτικά backlinks είναι η online περιουσία σας και πιστώνεται στο domain σας σε βάθος χρόνου. Τα άσχημα νέα είναι ότι κάνοντας οικονομικό SEO δεν πρόκειται να δημιουργήσετε ποτέ αυτή την περιουσία στην οποία μόλις αναφερθήκαμε.
Και αυτό απλά επειδή οι εταιρίες αυτές δεν διαθέτουν τα χρήματα να δημιουργήσουν μοναδικό και ποιοτικό περιεχόμενο και να «χτίσουν» αυτά τα ποιοτικά links.
Ανάπτυξη μέσω… «φασόν» SEO
Οι περισσότερες εταιρίες που προσφέρουν οικονομικό SEO μέσω πακέτων είναι για να μπορεί το τμήμα πωλήσεων να κάνει εύκολα τη δουλειά του αυτοματοποιώντας τη διαδικασία πώλησης.
Διαφορετικές ανάγκες και στόχους έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με είδη γάμου και βάπτισης σε σχέση με έναν online οδηγό γάμου - βάπτισης αν και φαινομενικά μπορεί να μοιάζουν τα ίδια.
Με πολλούς κατόχους ιστοσελίδων να έχουν ήδη «καεί» από οικονομικές υπηρεσίες SEO στο παρελθόν, απαιτείται προσωποποιημένη προσέγγιση καθώς κάθε project είναι μοναδικό και οι ανάγκες κάθε επιχείρησης διαφέρουν κατά πολύ.
Αλλά και σε βάθος χρόνου, η συχνή και ουσιαστική επικοινωνία με τον πελάτη είναι καταλυτικής σημασίας για μια μακροχρόνια, υγιή και αποτελεσματική συνεργασία. Αγοράζοντας SEO οικονομικά, η επικοινωνία είναι μέρος του φθηνού πακέτου.
Τελείως απλά λοιπόν αν «καταναλώνετε» δύο ώρες κάθε μήνα μιλώντας με το SEO agency, αυτές οι ώρες απλά αφαιρούνται από το πακέτο σας. Και αν νομίζετε ότι αυτό είναι λίγο, σας προτείνω να ρίξετε μια ματιά σε αυτό που ακολουθεί…
Μέσο κόστος ανά ώρα 96 ευρώ
Σε αυτή την έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη βρετανική αγορά το 2016 (δυστυχώς δεν υπάρχει κάποια παρόμοια για την ελληνική αγορά) και αφορά στα independently-owned marketing agencies του νησιού, το μέσο κόστος ανά ώρα ανέρχεται στα 96 ευρώ. Ναι σωστά διαβάσατε, 96 ευρώ την ώρα.
Δηλαδή αν εσείς χρησιμοποιείτε resources του agency για επικοινωνία 2 ωρών το μήνα (96×2=192 ευρώ) και έχετε αγοράσει ένα φθηνό πακέτο αξίας 168 ευρώ/μήνα τους… χρωστάτε και από πάνω! Οπότε ούτε λόγος για αποτελέσματα…
Ότι πληρώνεις, παίρνεις
Εταιρίες που προσφέρουν οικονομικό SEO πρέπει να προσλάβουν φθηνό εργατικό δυναμικό με περιορισμένη εμπειρία και ανεπαρκή εκπαίδευση. Πλέον είναι της μόδας και το outsourcing (έναντι πινακίου φακής) σε χώρες όπως η Ινδία και το Πακιστάν!
Τα καλά agencies δεν μπορούν να προσφέρουν SEO οικονομικά, καθώς επενδύουν στη στελέχωση και στη διαρκή εκπαίδευση του ανθρωπίνου δυναμικού τους. Η εμπειρία, η γνώση και οι δοκιμασμένες SEO στρατηγικές είναι τα συστατικά μια σίγουρης επιτυχίας.
Το SEO είναι επένδυση και μόνο ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Και όταν επιθυμούμε να επενδύσουμε σε κάτι στη ζωή μας επιλέγουμε να το κάνουμε μετά από ώριμη σκέψη και μόνο εφόσον υπάρχει προοπτική για μακροχρόνια οφέλη. Επιλέγοντας οικονομικό SEO δεν είναι επένδυση - είναι απλά μια απόφαση με υψηλό ρίσκο!
Πληροφορίες
Δείτε εδώ το βιογραφικό του Γιώργου Παπαθεοδώρου, συνιδιοκτήτη της Digital Bang και freelance SEO consultant.