Το οπτικό ραντάρ αποτελεί ένα πρότζεκτ που τρέχει από το 2010
Στις αρχές του επόμενου έτους, ένα αεροσκάφος Boeing 777 θα απογειωθεί από τη βάση της εταιρείας κοντά στο Σιάτλ των Ηνωμένων Πολιτειών, έχοντας λέιζερ στη «μύτη» του.
Μπορεί να ακούγεται λίγο τρομακτικό αλλά αυτός είναι και ένας νέος τρόπος αποφυγής πτηνών, και δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα είδος λέιζερ.
Αντίθετα, αποτελεί μέρος ενός νέου συστήματος, με το οποίο η Boeing φιλοδοξεί να εντοπίσει ισχυρές αναταράξεις που μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στο αεροσκάφος, «τινάζοντας» τους επιβάτες από τις θέσεις τους και το πλήρωμα τις καμπίνας από τα καθήκοντά του, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Wired.
Ενώ τα σύγχρονα επιβατικά αεροσκάφη αντιστέκονται στις ισχυρές αναταράξεις, αυτές παραμένουν επικίνδυνες για τους ανθρώπους που ταξιδεύουν. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), 44 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά από αναταράξεις κατά τη διάρκεια πτήσεων το 2016.
Η Boeing πιστεύει ότι η λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να είναι ένα οπτικό ραντάρ ανίχνευσης των αναταράξεων.
«Αναμένουμε το ραντάρ να μπορεί να εντοπίζει την ανατάραξη στον αέρα περισσότερο από 60 δευτερόλεπτα πριν το αεροσκάφος, ή περίπου 17.5 χιλιόμετρα, δίνοντας στο πλήρωμα αρκετό χρόνο ώστε να ασφαλίσει την καμπίνα και να μειώσει τον κίνδυνο για τραυματισμούς», είπε ο Stefan Bieniawski, επικεφαλής του ερευνητικού προγράμματος της Boeing.
Το οπτικό ραντάρ αποτελεί ένα πρότζεκτ που τρέχει από το 2010 και δημιουργήθηκε από το Ιαπωνικό πρακτορείο αεροναυπηγικής σε συνεργασία με την Boeing.
Σε περίπτωση που το σύστημα οπτικού ραντάρ αποδειχθεί επιτυχημένο, θα μπορούσε να ξεκινήσει τον εντοπισμό των αναταράξεων για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες μέσα σε λίγα χρόνια, σύμφωνα με εκπροσώπους της Boeing. Μέχρι τότε, υπομονή όταν ο καιρός δεν είναι καλός.