H Black Friday, ένα εμπορικό έθιμο που ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες και έχει καθιερωθεί σε όλο τον κόσμο, αποτελεί μια πραγματική γιορτή του καταναλωτισμού. Θα δούμε στη συνέχεια τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στις προσφορές αυτής της ιδιαίτερης ημέρας και πώς έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο που ψωνίζουμε.
Κάθε χρόνο, την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, τα καταστήματα και ιδιαίτερα οι μεγάλες αλυσίδες προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις σε συγκεκριμένα είδη. Παραδοσιακά, στα ΜΜΕ προβάλλονται πλάνα με ατελείωτες ουρές κόσμου και επίδοξους αγοραστές που σπρώχνονται για να μην τους πάρει κάποιος άλλος το πολυπόθητο προϊόν μέσα από τα χέρια.
Τα τελευταία χρόνια όμως, τόσο η διαφήμιση και το μάρκετινγκ όσο και οι πωλήσεις των μεγάλων εταιρειών γίνεται κυρίως διαδικτυακά, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) για να βελτιωθεί η εμπειρία των καταναλωτών και να αυξηθούν τα κέρδη των καταστημάτων.
Εξατομικευμένες συστάσεις αγορών
Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπουν στους εμπόρους να παρέχουν εξατομικευμένες προτάσεις στους καταναλωτές με βάση τις προηγούμενες αγορές τους, το ιστορικό περιήγησης και τις προτιμήσεις τους. Έτσι, οι υποψήφιοι πελάτες βλέπουν κατά προτεραιότητα προϊόντα που ευθυγραμμίζονται με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους, είτε ψάχνουν για οικιακό εξοπλισμό στο φυλλάδιο Ikea Black Friday είτε για ένα εξελιγμένο smartphone ή μια Smart TV.
Δυναμική τιμολόγηση
Η δυναμική και καθοδηγούμενη από ΤΝ τιμολόγηση έχει γίνει κοινή πρακτική μεταξύ των εμπόρων κατά τη διάρκεια της Black Friday. Οι αλγόριθμοι ΤΝ παρακολουθούν συνεχώς τη ζήτηση, τα επίπεδα αποθεμάτων και τις τιμές των ανταγωνιστών σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στα καταστήματα να προσαρμόζουν ανάλογα την τιμολόγησή τους. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να βρουν προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές και οι έμποροι μπορούν να βελτιστοποιήσουν τα κέρδη τους.
Chatbot για υποστήριξη πελατών
Για αρκετές μέρες πριν και μετά την Black Friday, τα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών δέχονται έναν κατακλυσμό από ερωτήσεις και αιτήματα. Τα chatbot με τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για να διαχειρίζονται τις συνήθεις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες, να απαντούν σε συχνές ερωτήσεις και να βοηθούν στην παρακολούθηση των παραγγελιών. Είναι διαθέσιμα 24 ώρες το 24ωρο, παρέχουν στους αγοραστές άμεση βοήθεια και μειώνουν τις ανάγκες για εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Διαχείριση αποθεμάτων
Μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι έμποροι κατά τη διάρκεια της Black Friday είναι η αποτελεσματική διαχείριση των αποθεμάτων τους. Τα συστήματα διαχείρισης αποθεμάτων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να προβλέψουν τα πρότυπα ζήτησης και να βοηθήσουν τους εμπόρους να διασφαλίσουν ότι διαθέτουν επαρκές απόθεμα για να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών χωρίς να τους μείνει υπερβολικό απούλητο στοκ. Η ΤΝ ελαχιστοποιεί την πιθανότητα να εξαντληθούν κάποια δημοφιλή προϊόντα και επιτρέπει τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού.
Πρόληψη και αντιμετώπιση διαδικτυακής απάτης
Καθώς οι ηλεκτρονικές αγορές γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια της Black Friday, ο κίνδυνος δόλιων συναλλαγών αυξάνεται. Τα συστήματα ανίχνευσης απάτης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να αναλύουν δεδομένα συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο για να εντοπίζουν και να αποκλείουν ύποπτες δραστηριότητες.
Εικονική δοκιμή και επαυξημένη πραγματικότητα
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει φέρει καινοτομία στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών, επιτρέποντας εμπειρίες εικονικής δοκιμής και αγορές με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα smartphone ή τους υπολογιστές τους για να δοκιμάσουν εικονικά ρούχα, αξεσουάρ ή μακιγιάζ πριν λάβουν κάποια απόφαση για αγορά. Αυτό, όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία των ηλεκτρονικών αγορών αλλά μειώνει επίσης τις επιστροφές, ωφελώντας τόσο τους καταναλωτές όσο και τους εμπόρους.
Καθώς η Black Friday συνεχίζει να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και στις τεχνολογικές εξελίξεις, η τεχνητή νοημοσύνη πιθανότατα θα διαδραματίσει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της συνολικής αγοραστικής εμπειρίας. Οι καταναλωτές μπορούν να προσβλέπουν σε μια πιο εξατομικευμένη, αποτελεσματική και ασφαλή εμπειρία αγορών, ενώ οι έμποροι μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτήν την καταναλωτική φρενίτιδα και να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό μέσω της δύναμης της τεχνητής νοημοσύνης.