«Παράθυρο» στην αποφυγή προστίμων από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αποστολή εξατομικευμένων διαφημίσεων
Η Meta Platforms επεξεργάζεται επιλογές για να εισαγάγει σχήμα συνδρομής, που συνοδεύεται από απαλλαγή από τις διαφημίσεις για τους χρήστες του Instagram και του Facebook στην Ευρώπη, δήλωσε πηγή με γνώση του θέματος.
Αν και συζητούνται διάφορα τιμολογιακά σχήματα, η πρόταση για μηνιαία συνδρομή ύψους 10 ευρώ είναι η επικρατέστερη, σύμφωνα με την πηγή. Η πρόταση αποτελεί απόπειρα της Meta να παρακάμψει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που απειλούν να περιορίσουν την δυνατότητά της να εξατομικεύει διαφημίσεις για τους χρήστες χωρίς την συγκατάθεσή τους, πλήττοντας την βασική πηγή εσόδων της.
Η προσφορά επιλογής ανάμεσα σε ένα σχήμα δωρεάν, υποστηριζόμενο από διαφημίσεις και σε ένα σχήμα συνδρομής απαλλαγμένο από διαφημίσεις, μπορεί να στρέψει τους χρήστες προς το δεύτερο, βοηθώντας την Meta να τηρήσει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, χωρίς να πληγεί η αγορά διαφήμισης, από την οποία αντλεί έσοδα. Το νέο σχέδιο της Meta είναι ακριβότερο από την συνδρομή στο δίκτυο Netflix, που χρεώνει 7,99 ευρώ για το βασικό του πακέτο.
Στις κινητές συσκευές, η τιμή του ατομικού λογαριασμού θα εκτιναχθεί στα 13 ευρώ περίπου, διότι η Meta θα συνυπολογίσει τις προμήθειες που χρεώνουν τα app stores της Apple και της Google, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal. Τον Φεβρουάριο επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 390 εκατ. ευρώ στην Meta από τον Επίτροπο Προσωπικών Δεδομένων της Ιρλανδίας, ενώ της επισημάνθηκε, ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιεί την αποκαλούμενη «συμβατική» νομική βάση, για να στέλνει στους χρήστες διαφημίσεις με βάση την διαδικτυακή τους δραστηριότητα, πράγμα που πλήττει το επιχειρησιακό μοντέλο της εταιρείας.
Η Meta στην συνέχεια ανακοίνωσε την πρόθεσή της, να ζητά από τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ενωση συγκατάθεση, πριν επιτρέψει σε επιχειρήσεις να απευθύνουν διαφημίσεις, ώστε να ανταποκριθεί στις εν εξελίξει ρυθμιστικές απαιτήσεις στην περιοχή. Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε, ότι η εταιρεία πιστεύει στις δωρεάν υπηρεσίες που υποστηρίζονται από εξατομικευμένες διαφημίσεις», αλλά εξετάζει «επιλογές για να διασφαλίσει την τήρηση των εν εξελίξει ρυθμιστικών απαιτήσεων».