Τι απαντά εκπρόσωπος της μητρικής εταιρείας Meta
Το Facebook και το Instagram συνεχίζουν να συλλέγουν δεδομένα περιήγησης ανήλικων χρηστών, παρά τους ισχυρισμούς περί του αντιθέτου, όπως αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα, που επικαλείται το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNBC.
Η Meta, η μητρική εταιρεία και των δύο πλατφορμών, είχε ανακοινώσει νωρίτερα μέσα στο έτος, ότι οι διαφημιστές θα μπορούν να στοχεύουν σε νέους χρήστες, μόνο με βάση την ηλικία, το φύλο και την τοποθεσία. Ωστόσο, ερευνητές από τις ακτιβιστικές ομάδες Global Action Plan, Reset Australia και Fairplay, διαπίστωσαν ότι και οι δύο πλατφόρμες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν λογισμικό παρακολούθησης, γνωστό και API (Application Programming Interface).
Αυτό το λογισμικό συλλέγει και συγκεντρώνει τα δεδομένα περιήγησης ανήλικων χρηστών στο διαδίκτυο, παρακολουθώντας ποιους ιστότοπους επισκέπτονται και τις ενέργειές τους. «Το Facebook μπορεί να συλλέξει δεδομένα από καρτέλες και διάφορες σελίδες που επισκέπτονται τα παιδιά και να μαζέψει πληροφορίες, όπως το πού κάνουν κλικ, τους όρους αναζήτησης που επιλέγουν ή τα προϊόντα που αγοράζουν ή βάζουν στο καλάθι τους. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να αποθηκεύονται αυτού του είδους τα δεδομένα, εκτός από το να τροφοδοτούν το σύστημα παράδοσης διαφημίσεων», αναφέρει η έκθεση.
Οι ερευνητές μπόρεσαν να δουν τα δεδομένα, που συλλέγουν οι δύο πλατφόρμες από τους ανήλικους χρήστες τους, αφού δημιούργησαν τρεις ψεύτικους λογαριασμούς, στους οποίους εμφανίζονταν ως έφηβοι. Εν τω μεταξύ, 44 ομάδες έχουν αποστείλει επιστολή στον Μαρκ Ζούκερμπεργκ, διευθύνοντα σύμβουλο και ιδρυτή της Meta, ζητώντας του να καταργήσει όλες τις πρακτικές συλλογής δεδομένων ανήλικων χρηστών.
«Είναι λάθος να λέμε, ότι επειδή εμφανίζουμε δεδομένα στα εργαλεία διαφάνειας μας, αυτά χρησιμοποιούνται αυτόματα για διαφημίσεις. Δεν χρησιμοποιούμε δεδομένα από τους ιστότοπους και τις εφαρμογές των διαφημιζόμενων και των συνεργατών μας για την εξατομίκευση διαφημίσεων σε άτομα κάτω των 18 ετών. Ο λόγος που οι πληροφορίες αυτές εμφανίζονται στα εργαλεία διαφάνειας είναι επειδή οι έφηβοι επισκέπτονται ιστότοπους ή εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα επιχειρηματικά μας εργαλεία. Θέλουμε να παρέχουμε διαφάνεια στα δεδομένα που λαμβάνουμε, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιούνται για την εξατομίκευση διαφημίσεων», απάντησε εκπρόσωπος της Meta.
Ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση, «το Facebook εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον τεράστιο όγκο δεδομένων που συλλέγει από τους νέους χρήστες, προκειμένου να προσδιορίσει ποια παιδιά είναι πιο πιθανό να είναι ευάλωτα σε μια συγκεκριμένη διαφήμιση», αναφέρει η έκθεση.