Σε Δανία και την Ολλανδία λειτουργούν ήδη υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά καράβια
Έχουμε μπει, πλέον, στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων. Το μέλλον... ξεκίνησε και εκτός από τα αυτοκίνητα υπάρχουν... πλοία μπαίνουν στην πρίζα.
Παγκοσμίως, τουλάχιστον 120 πλοία βασίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια και το Ο3 της ΕΡΤ με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών ταξίδεψε ως την Δανία και την Ολλανδία όπου λειτουργούν ήδη υβριδικά πλοία καθώς και καράβια που κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Στην εκπομπή μίλησε ο Θεοχάρης Βλαχοπαναγιώτης διευθύνων σύμβουλος της Rhoé στόχος της έρευνας που γίνεται για την ηλεκτροκίνηση στα πλοία είναι να υιοθετηθεί ένας πιο οικονομικός και βιώσιμος τρόπος λειτουργίας τους.
Όσο ρυπαίνουν όλα τα αυτοκίνητα της Ε.Ε. ρυπαίνει ο στόλος της μεγαλύτερης εταιρίας κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο, εξήγησε ο Βλαχοπαναγιώτης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος για τις μπαταρίες των πλοίων είναι να παράγονται σε όσο το δυνατό μικρότερο μέγεθος αλλά να καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες του πλοίου, να φορτίζονται εκτός πλοίου έτσι ώστε να μπορεί σε λίγα λεπτά το πλοίο να αλλάζει μπαταρία και να συνεχίζει στον προορισμό του και να ακολουθούν τα διεθνή πρωτόκολλα ώστε να είναι «πράσινες», να προκαλούν δηλαδή το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Όπως υποστήριξε ο κ. Βλαχοπαναγιώτης σε πρώτη φάση θα μπορούσαν τέτοιες μπαταρίες να χρησιμοποιηθούν στα καραβάκια που δραστηριοποιούνται τους καλοκαιρινούς μήνες στο Θερμαϊκό ενώνοντας τη Θεσσαλονίκη με κοντινές παραλίες (Μπαξέ, Περαία, Αγία Τριάδα) ή ακόμη και στα μεγαλύτερα πλοία και τα ferry boats όταν αυτά πλησιάζουν στα λιμάνια.
Σε ότι αφορά τα μεγαλύτερα σκάφη η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμη μακριά αν και θα ήταν εφικτός ο στόχος μείωσης των ρύπων κατά 30% ως το 2030 και κατά 50% ως το 2050.