Ποια λάθη... δε συγχωρούνται
Το να σε προσβλάβει η Google δεν είναι εύκολη υπόθεση αλλά σίγουρα κανείς δε θέλει να κοπεί από το βιογραφικό. Πώς γίνεται αυτό θα σκεφτείς... Κι όμως η Google με μια πρώτη κιόλας ανάγνωση ενός βιογραφικού ξέρει πολύ καλά αν θα προχωρήσει ή όχι σε κάποια πρόσληψη. Υπάρχουν κάποια πράγματα που αποτελούν κόκκινο πανί και μόλις τα δουν οι υπεύθυνοι ξέρουν ότι αυτό το βιογραφικό δεν πρόκειται να προχωρήσει σε συνέντευξη.
Δείτε ποια είναι αυτά...
1. Εμπιστευτικές πληροφορίες
Μια φορά, όπως αναφέρει στέλεχος του HR της Google, έλαβε ένα βιογραφικό από έναν υποψήφιο που εργαζόταν σε μια από τις 3 μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρίες. Αυτή η εταιρία είχε έναν πολύ αυστηρό κανόνα εμπιστευτικότητας: τα ονόματα πελατών δεν έπρεπε ποτέ να αναφέρονται. Στο βιογραφικό του, ο υποψήφιος έγραφε: «Σύμβουλος για μια μεγάλη εταιρία στο Redmond, Washington.» Απορρίφθηκε! Αν δεν μπορεί να τηρήσει την εμπιστευτικότητα για μια παλιά εταιρεία δε θα μπορεί και για τη νέα. Σε μια πολύ πρόχειρη έρευνα, εντοπίστηκε ότι τουλάχιστον το 5-10% των βιογραφικών αποκαλύπτουν εμπιστευτικές πληροφορίες.
2. Τυπογραφικά Λάθη
Λογικό αλλά συμβαίνει συνεχώς. Μία έρευνα από το CareerBuilder έδειξε πως 58% των βιογραφικών έχουν τυπογραφικά λάθη. Πράγματι, οι υποψήφιοι που βλέπουν πολλές φορές το βιογραφικό τους πολύ προσεκτικά είναι ιδιαίτερα ευπαθείς σε τέτοιου είδους λάθη, καθώς πηγαίνουν μπρος-πίσω πολλές φορές προκειμένου να τελειοποιήσουν το βιογραφικό τους για μια ακόμη τελευταία φορά. Κάνοντας το αυτό, ένα υποκείμενο ή ένα ρήμα δεν ταιριάζει, μια τελεία βρίσκεται σε λάθος σημείο, ή οι ημερομηνίες δεν έχουν τη σωστή στοίχιση. Αυτό παρατηρείται πολύ συχνά στα βιογραφικά αποφοίτων MBA. Τα τυπογραφικά λάθη είναι θανατηφόρα καθώς οι υπεύθυνοι προσλήψεων τα λαμβάνουν ως έλλειψη έμφασης στη λεπτομέρεια, ως έλλειψη συνείδησης προς την ποιότητα.
3. Μορφοποίηση
Ένα απλό και καλά συντασσόμενο βιογραφικό είναι αρκετό. Το λιγότερο γραμματοσειρ -10, περιθώρια -1,27cm., άσπρο χαρτί, μαύρο χρώμα γραμματοσειράς, στοιχισμένες στήλες, το όνομα και το επώνυμο σου σε κάθε σελίδα. Η μορφοποίηση μπορεί να χαλάσει καθώς μετακινείσαι ανάμεσα σε πλατφόρμες. Αποθήκευσε το σε μορφή PDF για μεγαλύτερη σιγουριά.