Το νεανικό κοινό και το απλό layout, ιδανικά «όπλα» για τους διαφημιστές
Μία γυναίκα με φρεσκοβαμμένα νύχια πιάνει ένα ποτήρι με ένα υγρό καλυμμένο με πάγο, ενώ στα δύο της δάχτυλα, ξεχωρίζουν δύο αστραφτερά χρυσά δαχτυλίδια: «Δύο δαχτυλίδια είναι "μέσα". Το ροζ χρώμα της χιλιετίας είναι απαραίτητο. Τα άσχημα παπούτσια είναι απλά πεταμένα λεφτά. Ο χυμός έχει "πεθάνει". Θα ακολουθήσεις;», γράφει η λεζάντα της φωτογραφίας.
Πρόκειται για ένα από τα 3.000 post της startup εταιρείας αναψυκτικών Dirty Lemon που δημοσιεύθηκε στο Instagram, τη δημοφιλή πλατφόρμα των social media που συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάπτυξη της εταιρείας με την απευθείας πώληση προϊόντων στον καταναλωτή.
«Έχω ένα πρόβλημα στην παραγγελία μου» γράφει ένας πελάτης στα σχόλια. «Το τσεκάρουμε τώρα» απαντά η Dirty Lemon, μία από τις δεκάδες startup επιχειρήσεις που αξιοποιούν το 1 δισεκατομμύριο χρηστών του Instagram για να αυξήσουν την πελατεία και την κερδοφορία τους.
Η εταιρεία καλλυντικών Glossier και η στρωματοποιία Casper συγκέντρωσαν σε κεφάλαια 100 εκατ. δολάρια η κάθε μία, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα για την προβολή των προϊόντων τους.
Ένα εξαιρετικό «όπλο» marketing
Η εφαρμογή που βασίζεται αποκλειστικά στη φωτογραφία, γίνεται πόλος έλξης για όλο και περισσότερες εταιρείες που βλέπουν τους followers –κατά κύριο λόγο νεαρής ηλικίας, ένα δυναμικό καταναλωτικό κοινό- να παρακολουθούν τις καταναλωτικές τάσεις μέσα από αυτό, στοιχείο που το κάνει ένα εξαιρετικό «όπλο» marketing.
Μάλιστα η πλατφόρμα διευρύνει τις δυνατότητές της ώστε να μπορεί να γίνει και απευθείας αγορά προϊόντων μέσα από την εφαρμογή, με τους εμπόρους να χρεώνονται ένα τέλος προμήθειας ανάλογα το κόστος της συναλλαγής. Η δημιουργία μίας σελίδας στο Instagram όπου θα υπάρχει photo gallery των προϊόντων της εταιρείας, παραμένει δωρέαν. Ωστόσο η επί πληρωμή διαφήμιση σημειώνει τεράστια ανάπτυξη από το 2017 όταν τέθηκε σε εφαρμογή.
Η εταιρεία eMarketer που ειδικεύεται στο συγκεκριμένο αντικείμενο του ηλεκτρικού marketing, προβλέπει ότι το Instagram φέτος θα «τραβήξει» το 6% της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης που γίνεται μέσω κινητών, ποσοστό που αντιστοιχεί στο ένα πέμπτο των συνολικών διαφημιστικών εσόδων της Facebook (στην οποία ανήκει το Instagram).
Πόλος έλξης για τους διαφημιστές
«Όλα τα κορυφαία brands πηγαίνουν στο Instagram για να προβληθούν», τονίζει η Alexa Tonner, συνιδρυτής της εταιρείας Collectively που εξειδικεύεται στο marketing μέσω των social media. Ειδικότερα οι εταιρείες που ασχολούνται με τον χώρο της ομορφιάς, της μόδας και της ευεξίας.
Ο απλός τρόπος με τον οποίο έχει στηθεί το layout του Instagram, που επιτρέπει τη ροή των φωτογραφιών και τη χρήση photo galleries από τον οποιονδήποτε χρήστη, το καθιστά ιδανικό «τόπο» για διαφήμιση. Η δυνατότητα για αδιαμεσολάβητη επικοινωνία μεταξύ μίας εταιρείας και των χρηστών, προσφέρει την ευκαιρία για πιο «προσωπική» σχέση μεταξύ των δύο μερών.
«Εκτόξευση» πωλήσεων και χτίσιμο πελατολογίου
Η εταιρεία Dollar Shave Club ασχολείται με ξυριστικά είδη και μέσα σε τέσσερα χρόνια εξασφάλισε από επενδυτικά καινοτομικά κεφάλαια 165 εκατ. δολαρίων, «ρίχνοντας» στο Instagram φωτογραφίες γενειοφόρων ανδρών μέσα σε μπάνια με ατμούς! Το 2016 η εταιρεία-γίγας στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών, Unilever, την εξαγόρασε έναντι 1 δις. δολαρίων.
Ο ιδρυτής της Dirty Lemon, Zak Normandin ισχυρίζεται ότι το Instagram έπαιξε καθοριστικό ρόλο στα πρώτα βήματα της επιχείρησής του. Το 2015 η εν λόγω εταιρεία «έτρεξε» μία υπηρεσία παραγγελιών έχοντας το λογαριασμό της στο Instagram ώστε να χτίσει το πελατολόγιό της. Ο Normandin αναφέρει ότι η εταιρεία χρησιμοποιούσε αναρτήσεις του στυλ «ας υποθέσουμε ότι βρισκόμαστε στο πλοίο για τη Μύκονο και η ζωή μας είναι ένα συνεχές τρέξιμο μεταξύ επαγγελματικών meeting και party» με γυναίκες με μπικίνι να κρατούν τα αναψυκτικά της Dirty Lemon.
Το 2017 η εταιρεία έγινε μία από τις πρώτες που πλήρωσε για τη διαφήμισή της στο Instagram και πλήρωνε 30.000 δολάρια την ημέρα για να δημιουργήσει την πελατειακή της βάση. Οι πωλήσεις διπλασιάζονταν κάθε χρόνο έκτοτε και σύμφωνα με τις προβλέψεις, μέχρι φέτος (το 2019) αναμενόταν αύξηση 250%! Ωστόσο παρατηρεί ότι έχει αυξηθεί σημαντικά το κόστος εύρεσης πελάτη. Από τα 30 δολάρια το 2017, έφτασε στα 100 δολάρια τον επόμενο χρόνο.
Ωστόσο σύμφωνα με τους ερευνητές της AdStage, το μέσο κόστος ανά κλικ (cοst per click/ “cpc”) για μία διαφήμιση στο Ιnstagram έπεσε κατά 80%, στα 0,83 δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο του 2018. Την ίδια περίοδο, το “cpc” στο LinkedIn και στο YouTube ήταν υψηλότερο, στα 3,72$ και 3,61$ αντίστοιχα, συγκρινόμενα και με το 0,40$ στο Twitter ή το 0,57$ στο Facebook news feed.