Οι όροι και οι προϋποθέσεις για πληρωμένες διαφημίσεις θα γίνουν αυστηρότεροι στην ΕΕ ενόψει των ευρωεκλογών του Μαΐου
Σε μία προσπάθεια να μην βρεθεί και πάλι αντιμέτωπο με κατηγορίες για επιρροή εκλογικού αποτελέσματος, το Facebook προχωρά πλέον σε αλλαγή πολιτικής όσον αφορά τις πληρωμένες προεκλογικές διαφημίσεις σε Ινδία, Νιγηρία, Ουκρανία κι ΕΕ, πριν από τις κρίσιμες εκλογές των επόμενων μηνών.
Ήδη, από το 2016 το κοινωνικό δίκτυο έχει βρεθεί στο στόχαστρο έντονης κριτικής για μετάδοση fake news και προπαγάνδας. Οι πληρωμένες αναρτήσεις, όπως αναφέρουν οι επικριτές του, απευθύνονται σε ένα ευρύτερο κοινό και σε κάποιες περιπτώσεις ενδεχομένως να παραβιάζονται εκλογικοί κανόνες. Κατά συνέπεια, κάτω από τη μεγάλη πίεση που δέχεται το Facebook ανά τον κόσμο, το κοινωνικό δίκτυο προχώρησε το προηγούμενο έτος σε συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να ελέγξει το περιεχόμενο των πολιτικών διαφημίσεων.
Όπως αποκαλύπτει το Reuters, ενόψει εκλογών το Facebook αναθεωρεί τη στρατηγική που ακολουθεί σε ορισμένες χώρες, αλλά και στην ΕΕ. Ήδη, από σήμερα στη Νιγηρία θα έχουν δυνατότητα για πληρωμένες προεκλογικές διαφημίσεις μόνο όσοι διαμένουν στη χώρα, δεδομένων των προεδρικών εκλογών που θα διεξαχθούν στις 16 Φεβρουαρίου. Το ίδιο θα συμβεί και στην Ουκρανία το Φεβρουάριο ενόψει των προεδρικών εκλογών της 31ης Μαρτίου.
Στην Ινδία όπου οι κάλπες έχουν προγραμματιστεί για την άνοιξη, το Facebook θα συγκεντρώνει από τον επόμενο μήνα όλες τις προεκλογικές καταχωρίσεις σε ένα online αρχείο αναζήτησης. «Μαθαίνουμε από την κάθε χώρα ξεχωριστά. Γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται να είμαστε τέλειοι, όμως στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε» επεσήμανε σε δηλώσεις του στο Reuters ο Ρομπ Λέδερν, επικεφαλής product management της εταιρείας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα online αρχείο στο οποίο θα καταχωρίζονται όλες οι προεκλογικές αναρτήσεις και θα παραμένουν για επτά χρόνια, είναι ένα μεγάλο «όπλο» στη μάχη κατά της επιρροής εκλογικών αποτελεσμάτων.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ενόψει των ευρωεκλογών αναμένεται να ακολουθηθεί ένα παρόμοιο σύστημα διαφάνειας, ανέφερε ο κ. Λέδερν, χωρίς ωστόσο να προχωρήσει σε περισσότερες πληροφορίες.
Παράλληλα, το Facebook φέρεται να εξετάζει και τη στρατηγική που θα ακολουθήσει σε Αυστραλία, Ινδονησία, Ισραήλ και Φιλιππίνες, χώρες οι οποίες επίσης θα οδηγηθούν σε εκλογές αυτό το χρόνο.