Παρά την διαρροή εκατομμυρίων προσωπικών στοιχείων στην Cambridge Analytica, συνεχίζουν να το χρησιμοποιούν
Οι περισσότεροι χρήστες του Facebook στις ΗΠΑ έχουν παραμείνει πιστοί στο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης παρά τις αποκαλύψεις περί διαρροής πληροφοριών και προσωπικών στοιχείων από εκατομμύρια λογαριασμούς στην Cambridge Analytica χωρίς την άδεια των ιδιοκτητών τους, όπως προκύπτει από δημοσκόπηση της Reuters/Ipsos που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
Η δημοσκόπηση που διενεργήθηκε διαδικτυακά σε εθνικό επίπεδο στις 26-30 Απριλίου διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί από τους Αμερικανούς χρήστες του Facebook απάντησαν ότι δεν έχουν αλλάξει κάτι στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ένα τέταρτο των ερωτηθέντων απάντησε πως πλέον χρησιμοποιούν περισσότερο την δημοφιλή πλατφόρμα.
Το υπόλοιπο ένα τέταρτο των ερωτηθέντων αποκάλυψε πως είτε το χρησιμοποιεί λιγότερο, είτε σταμάτησε εντελώς να το χρησιμοποιεί, ενώ μέσα σε αυτούς περιλαμβάνονται και όσοι προχώρησαν στη διαγραφή του λογαριασμού τους.
Έτσι καταγράφεται μια «ισορροπία» μεταξύ των χρηστών, χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν υπάρχει κέρδος ή απώλεια για το Facebook αναφορικά με τη χρήση του.
Το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica ξέσπασε στις 16 Μαρτίου, «πυροδοτώντας» άμεσα τη δημιουργία του διαδικτυακού κινήματος #deletefacebook, «αναγκάζοντας» το Facebook να λάβει μέτρα για την προστασία των δεδομένων των χρηστών του.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, το Facebook ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των χρηστών του σε μηνιαία βάση στις ΗΠΑ και στον Καναδά είχε αυξηθεί σε 241 εκατομμύρια στις 31 Μαρτίου, από 239 εκατομμύρια που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου, μια αύξηση που ουσιαστικά συμβαδίζει με την εικόνα των προηγούμενων ετών.
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, οι περισσότεροι από τους χρήστες του Facebook είπαν ότι γνωρίζουν πώς να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα τους, σε αντίθεση με τους χρήστες άλλων κοινωνικών δικτύων όπως Snapchat, Instagram, Pinterest και Tumblr.
Η δημοσκόπηση διαπίστωσε ότι το 74% των χρηστών του Facebook είναι ενήμεροι για την παρούσα πολιτική προστασίας και το 78% γνωρίζει πώς να αλλάξει τις ρυθμίσεις.
Συγκριτικά, η δημοσκόπηση διαπίστωσε ότι το 60% των χρηστών του Instagram γνωρίζουν τις ρυθμίσες ασφαλείας και το 65% τον τρόπο να τις αλλάζουν, ενώ ως προς το Twitter, το 55% των χρηστών γνωρίζει τις ρυθμίσεις ασφαλείας και το 58% πώς να τις χρησιμοποιεί.
Η δημοσκόπηση συγκέντρωσε απαντήσεις από 2.194 ενήλικες, ανάμεσά τους 1.938 χρήστες του Facebook, 1.167 του Twitter και 1.237 του Instagram.