Η κρίση κρίση αλλά και τα θρίλερ θρίλερ!
Οι αναγνώστες του καλοκαιριού, που θέλουν να ξεφύγουν λίγο από τον ζόφο των ημερών, μπορούν να συμβουλευθούν το παρακάτω ανθολόγιο για τους τίτλους βιβλίων ξένης αστυνομικής λογοτεχνίας αλλά και ελληνικής.
Είναι αναγνώσματα για την παραλία, το βουνό ή το σπίτι που εκδόθηκαν πρόσφατα.
Βιβλιοπροτάσεις για το καλοκαίρι - Μέρος 1ο
Πρόκειται για έργα συγγραφέων τα οποία συνδυάζουν την κλασική γραφή του αστυνομικού μυστηρίου αλλά και ένα είδος βιωματικού ρεπορτάζ, όπως αυτό που έκανε η Αυστριακή Μπέρνχαρντ η οποία για να γράψει το μυθιστόρημά της «Κυρία Θάνατος» εργάστηκε επί ένα εξάμηνο ως βοηθός σε γραφείο τελετών...
Βιβλιοπροτάσεις για το καλοκαίρι - Μέρος 2ο
Και βέβαια, αναφερόμαστε σε δυσθεώρητες- για τα ελληνικά και όχι μόνο δεδομένα - πωλήσεις, όπως το γεμάτο εκπλήξεις έργο του Τζέϊμς Πάτερσον «Τελευταία ευχή» που έχει πουλήσει 300 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο!
Ιδού λοιπόν βιβλιο-προτάσεις μυστηρίου, ερευνητικής περιπέτειας, ελκυστικού σοκ, απολαυστικής αγωνίας και απρόβλεπτης εξέλιξης, όπως παρουσιάζονται από τους εκδοτικούς οίκους:
Σκοτεινός τόπος
Τζιλιαν Φλιν (εκδ.Μεταίχμιο)
Η Λίμπι Ντέι ήταν επτά ετών όταν η μητέρα και οι δύο αδελφές της δολοφονήθηκαν στην αποκαλούμενη Σατανιστική Σφαγή του Κίνακι των ΗΠΑ . Εκείνη κατάφερε να διαφύγει και να αναγνωρίσει στο πρόσωπο του δεκαπεντάχρονου αδελφού της τον δολοφόνο. Είκοσι τέσσερα χρόνια αργότερα η δυσλειτουργική Λίμπι, προκειμένου να επιβιώσει, πουλά την ιστορία της. Έτσι αναγκάζεται να ανατρέξει στο παρελθόν, να ξαναζήσει τα γεγονότα από την αρχή, βήμα προς βήμα, μόνο και μόνο για να ανακαλύψει πως τελικά η σωτηρία της απέχει πολύ ακόμη. Το βιβλίο μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη με Όσκαρ Σαρλίζ Θερόν. Η ταινία κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες από τις 9 Ιουλίου 2015 από την Οντεόν.
Ακτίνα φωτός
Αντρέα Καμιλέρι ( εκδ.Πατάκης)
Ο Ιταλός αστυνόμος Μονταλμπάνο νιώθει έναν ακαθόριστο φόβο. Η ανάμνηση ενός ονείρου τού προκαλεί δυσφορία, προλήψεις, σκοτεινά προαισθήματα. Μια παράπλευρη σκέψη προσπαθεί ν' αποκτήσει ξεκάθαρη μορφή και συνεχίζει να υφίσταται στην πραγματικότητα ως ύποπτη συνενοχή· κι έχει ως αφετηρία τις συμπτώσεις με το άθλιο όνειρο που μετέτρεψε ένα κομμάτι άγονης κι έρημης γης σε ανοικτό νεκροτομείο με κλειστό φέρετρο και πτώμα που περιμένει ν' αναγνωριστεί, κάτω από ένα κίτρινο φως και ψυχοσωματικές επιδράσεις. Ακόμη και οι συνηθισμένες ασυναρτησίες του Καταρέλλα εκφράζονται στο όνειρο μέσα από φράσεις στα λατινικά. Στην πορεία της η έρευνα, προκειμένου να διαλευκάνει υποθέσεις ένοπλης επίθεσης και βιασμού, λαθρεμπορίου όπλων και απατεώνων που εξάγουν κλεμμένα έργα τέχνης, συναντάει και μπλέκεται με γυναίκες που έχουν φλογερό ταμπεραμέντο, ενώ ο αστυνόμος, εκτεθειμένος στη σκοτεινή πλευρά των πραγμάτων και των παράνομων παιχνιδιών του μυαλού, βρίσκεται σε στάση αναμονής.
Tο κορίτσι της πτήσης 5403
Μισέλ Μπισί (εκδ. Κέδρος)
22 Δεκεμβρίου 1980. Το αεροπλάνο που εκτελεί την πτήση 5403 πέφτει στα γαλλοελβετικά σύνορα και τυλίγεται στις φλόγες. 168 από τους 169 επιβάτες σκοτώνονται ακαριαία. Σώζεται μόνο ένα κοριτσάκι τριών μηνών.Δύο οικογένειες το διεκδικούν, και δεν υπάρχει τρόπος να διαπιστωθεί η ταυτότητά του. Έτσι ξεκινάει μια διαμάχη που θα διαρκέσει σχεδόν δύο δεκαετίες. Δεκαοχτώ χρόνια αργότερα, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ που έχει αναλάβει την υπόθεση η οποία έχει κυριολεκτικά στοιχειώσει τη ζωή του αποφασίζει να αυτοκτονήσει. Πρώτα όμως καταγράφει όλη του την έρευνα, ώστε να την παραδώσει στην άμεσα ενδιαφερόμενη: τη Λιζ-Ροζ ή την Εμιλί, αυτή την κοπέλα που κανένας δεν γνωρίζει ποια είναι και που όλοι αποκαλούν Λιβελούλα. Καθώς κάθεται στο γραφείο του και ετοιμάζεται να τραβήξει τη σκανδάλη, ανακαλύπτει ένα στοιχείο που ανατρέπει τα πάντα. Δολοφονείται όμως πριν προλάβει να αποκαλύψει την πολυπόθητη αλήθεια...
Τελευταία ευχή
Τζέιμς Πάτερσον και Λίζα Μάρκλουντ (εκδ.Μεταίχμιο)
Ο αστυνομικός ερευνητής Τζέικομπ Κάνον περιοδεύει στις πιο υπέροχες πόλεις της Ευρώπης. Όμως σκοπός του ταξιδιού του δεν είναι τα αξιοθέατα. Ο Κάνον βλέπει τα μουσεία, τους ναούς και τα μπιστρό μέσα από τα μάτια του φονιά της κόρης του. Η Κίμι, η κόρη του νεοϋορκέζου αστυνομικού, δολοφονήθηκε μαζί με τον φίλο της, όσο έκαναν διακοπές στη Ρώμη. Από τότε, μια σειρά από δολοφονίες ζευγαριών σημειώνονται στο Παρίσι, την Κοπεγχάγη, τη Φρανκφούρτη, τη Στοκχόλμη. Το μόνο που συνδέει αυτούς τους φόνους είναι μια καρτ ποστάλ που αποστέλλεται σε κάποια τοπική εφημερίδα λίγες μέρες πριν βρεθούν νεκρά τα επόμενα θύματα. Ο Κάνον θα ενώσει τις δυνάμεις του με την Ντέσι Λάρσον, τη σουηδή ρεπόρτερ που έλαβε την τελευταία καρτ ποστάλ, και μαζί θα επιδοθούν στο κυνήγι των δολοφόνων.
Η κυρία Θάνατος
Μπέρνχαρντ Αϊχνερ (εκδ.Κλειδάριθμος)
Η Μπλουμ είναι εργολάβος κηδειών , από μικρό κορίτσι, από τότε που βοηθούσε τον πατέρα της στο γραφείο τελετών που πλέον έχει κληρονομήσει. Αλλά είναι και μια στοργική μητέρα που λατρεύει τα δύο παιδιά της, μια γυναίκα γοητευτική, πονόψυχη, δυναμική. Οδηγεί μοτοσικλέτα, απολαμβάνει το καλό κρασί, είναι μια ευτυχισμένη σύζυγος που λατρεύει τον άντρα της. Τα πάντα ανατρέπονται όταν ο άντρας της σκοτώνεται σε τροχαίο ατύχημα. Μπροστά στα μάτια της, ένα αυτοκίνητο χτυπάει τον Μαρκ και εξαφανίζεται. Ο κόσμος της καταρρέει. Η Μπλουμ πενθεί ό,τι πολυτιμότερο είχε στη ζωή της, το στήριγμά της. Και, μετά, εντελώς τυχαία, ανακαλύπτει ότι το τροχαίο του άντρα της δεν ήταν ατύχημα, ότι πέντε ισχυροί άνθρωποι τον ήθελαν νεκρό. Και τώρα διψάει για εκδίκηση. Αλλά, κυρίως, θέλει να μάθει: τι συνέβη πραγματικά, γιατί έπρεπε να πεθάνει ο Μαρκ; Η Μπλουμ θα βρει τις απαντήσεις και θ' αρχίσει να χτυπάει χωρίς έλεος. Πώς είναι δυνατό να είναι τόσο αδίστακτη; Η απάντηση βρίσκεται καλά κρυμμένη στο παρελθόν.
Tο παραθυράκι του Ιούδα
Τζον Ντίξον Καρ (εκδ.Τόπος)
Ο σερ Χένρι Μεριβέιλ, δικηγόρος και ερασιτέχνης ντετέκτιβ, αναλαμβάνει την υπεράσπιση του νεαρού Τζέιμς Κάπλον 'Ανσγουελ, που κατηγορείται για τον φόνο του μέλλοντα πεθερού του Έιβορι Χιουμ. Ο Χιουμ βρέθηκε νεκρός από βέλος, σε κλειδαμπαρωμένο δωμάτιο. Μοναδικός μάρτυρας ο 'Ανσγουελ, που δεν θυμόταν τίποτα γιατί είχε λιποθυμήσει πιθανόν από ναρκωτικό που περιείχε το ουίσκι του, ενώ στο βέλος βρέθηκαν αργότερα δικά του αποτυπώματα. Ο Μεριβέιλ εξιχνιάζει το έγκλημα στη διάρκεια της δίκης, χρησιμοποιώντας με μαεστρία πλήθος αναοθόδοξων τεχνικών. «Τείνω να πιστέψω», του λένε στο δικαστήριο «πως με τις πράξεις σου ντροπιάζεις όλες τις ένδοξες παραδόσεις του ακριβοδίκαιου αγγλικού νόμου». «Υποθέτω πως έχεις δίκιο», συμφωνεί ο Μεριβέιλ με αυταρέσκεια. Στην αργκό των φυλακισμένων «παραθυράκι του Ιούδα» αποκαλείται το παράθυρο στην πόρτα του κελιού απ' όπου μπορεί ο φρουρός να παρακολουθεί αθέατος τους φυλακισμένους. Όμως, ο σερ Χένρι Μεριβέιλ επισημαίνει ένα διαφορετικό «παραθυράκι του Ιούδα» που βρίσκεται σε κάθε δωμάτιο, αλλά κανείς δεν το παρατηρεί ποτέ.
Α μπε μπα μπλομ
Μ.J Arlidge (εκδ.Διόπτρα)
Το κορίτσι βγήκε μέσα από το δάσος μισοπεθαμένο. Η ιστορία που διηγήθηκε ήταν απίστευτη, αλλά αληθινή. Κάθε λέξη φρικιαστική. Μέρες αργότερα, βρίσκεται άλλος ένας απελπισμένος δραπέτης - κι αρχίζει να διαφαίνεται ένα συγκεκριμένο εγκληματικό μοτίβο. Δυάδες θυμάτων απάγονται, φυλακίζονται και στη συνέχεια έρχονται αντιμέτωπες με ένα φρικτό δίλημμα: να σκοτώσουν ή να σκοτωθούν. Η επιθεωρήτρια Έλεν Γκρέις έχει καταφέρει να δαμάσει τους δικούς της δαίμονες κατά την άνοδό της στην κορυφή. Ενώ ηγείται της έρευνας για τον εντοπισμό αυτού του αθέατου κτήνους, ανακαλύπτει ότι ίσως οι επιζώντες -η ζωντανή απόδειξη της υπογραφής του δράστη- να είναι αυτοί που κρατούν στα χέρια τους το κλειδί για τη λύση της υπόθεσης.
Ο Ζωντανός Νεκρός
Ουίλκυ Κολλινς (εκδ.Βακχικόν)
Όταν ο επιστάτης Τζον Ιάγο εξαφανιστεί μυστηριωδώς από τη φάρμα στο Μόργουικ και στην ασβεστοκάμινο εντοπιστεί ένας σωρός από καμμένα κόκαλα, οι αρχές θα αναζητήσουν τον δολοφόνο του στις σκοτεινές σχέσεις και τα κρυφά πάθη της οικογένειας Μήντοουκροφτ. Ο «ζωντανός νεκρός» είναι μια ιστορία εκδίκησης, ψευδομαρτυριών, προδοσίας και αποδεικτικών στοιχείων που παραβλέπονται. Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα της υπόθεσης των αδελφών Τζέσι και Στίβεν Μπερν, που καταδικάστηκαν για τη δολοφονία του Ράσελ Κόλβιν στις αρχές του 19ου αιώνα στις ΗΠΑ, η νουβέλα του Ουίλκυ Κόλλινς χτίζεται πάνω στην αιώνια φύση της τυφλής δικαιοσύνης. Μα, πάνω από όλα, είναι η ιστορία που ανέδειξε τον συγγραφέα της «Φεγγαρόπορτας» και της «Γυναίκας με τα άσπρα» ως τον πατέρα του δικαστικού θρίλερ. Η δημοφιλής αυτή νουβέλα στο λονδρέζικο περιοδικό Home Journal σε συνέχειες, από τα τέλη του 1873 έως το Φεβρουάριο του 1874.
Ο προσκυνητής
Τerry Hayes (εκδ.Διόπτρα)
«Προσκυνητής» είναι το κωδικό όνομα ενός άντρα του οποίου την αληθινή ταυτότητα γνωρίζει μόνο ο ίδιος. Ένας άντρας που δεν υπάρχει σε καμία βάση δεδομένων - ένα φάντασμα. Υιοθετημένος γιος ενός Αμερικανού εκατομμυριούχου, είχε μια επιτυχημένη καριέρα ως επικεφαλής ενός σημαντικού κατασκοπικού τμήματος των ΗΠΑ, μέχρι την «συνταξιοδότησή» του. Κρυμμένος πίσω από μια νέα ταυτότητα συγγράφει ένα βιβλίο για την ιατροδικαστική και αστυνομική έρευνα και απολαμβάνει μια ήρεμη ζωή στο Παρίσι, μέχρι τη στιγμή που το καθήκον τον καλεί να δραστηριοποιηθεί ξανά. Ένας από τους λίγους ανθρώπους που έσπασε τον κλοιό της απομόνωσής του, ο ντετέκτιβ Μπεν Μπράντλεϊ, τον καλεί να του δώσει την γνώμη του για ένα έγκλημα που δείχνει ότι έχει εκτελεστεί από έναν ευφυέστατο εγκέφαλο και το οποίο περιλαμβάνει πολλά σοκαριστικά στοιχεία: το θύμα πλέει σε μια μπανιέρα από οξύ, αφαιρώντας κάθε στοιχείο αναγνώρισης, χαρακτηριστικά προσώπου και δακτυλικά αποτυπώματα. Το πιο ανησυχητικό στοιχείο για τον Προσκυνητή είναι το γεγονός ότι η γυναίκα -όπως όλα δείχνουν- εγκληματίας έχει εμπνευστεί από το βιβλίο του.
Ερωτικά εγκλήματα
συλλογικό έργο(εκδ.Πατάκης)
Οκτώ συγγραφείς αφηγούνται εγκλήµατα πάθους και εξιχνιάζουν ιστορίες ερωτικής απόγνωσης. Ο Γιάννης Ατζακάς, η Ελένη Γιαννακάκη, ο Κώστας Καβανόζης, ο Χρίστος Κυθρεώτης, η Μαρία Μήτσορα, ο Τεύκρος Μιχαηλίδης, ο Χρήστος Οικονόµου και η Σώτη Τριανταφύλλου γράφουν από ένα διήγηµα, όπου η ερωτογραφία διασταυρώνεται µε τη noir γραφή, κλίνοντας άλλοτε προς τον σκληρό ρεαλισµό ή την παραµυθητική αφήγηση, άλλοτε προς τη σκοτεινή παρωδία ή την αλλόκοτη περιπέτεια κι άλλοτε προς την υπερβατική πρόζα ή την κοινωνική σάτιρα. Όταν η ερωτική παραφορά οδηγεί τους ήρωες στη ρίζα του κακού, στη ρίζα της ύπαρξης...