Στη διάσκεψη που έγινε στη Βουλή με θέμα: «Η Αργώ γέφυρα φιλίας μεταξύ των δύο λαών», που διοργάνωσαν οι ομάδες φιλίας Γεωργίας- Ελλάδας ο Γ. Σούρλας παρουσίασε το βιβλίο του με τίτλο: «Με την Αργώ στην Αρχαία Κολχίδα μετά από 3500 χρόνια».
Το βιβλίο αναφέρεται στην αναγκαιότητα αξιοποίησης του μεγάλου θησαυρού της Αργοναυτικής Εκστρατείας μιας μυθικής διαδρομής, η οποία εν συνεχεία κατέστη παρακαταθήκη της αρχαίας πολιτιστικής μας κληρονομιάς, όχι μόνο για το Βόλο και τη Μαγνησία αλλά για ολόκληρη την Ελλάδα
Αποτελεί δε, μια συνοπτική ανασκόπηση των μαρτυριών, των θρύλων και των παραδόσεων για την ιστορική εκστρατεία, ενώ ανασυνθέτει στοιχεία από νεώτερες έρευνες επιστημόνων - αρχαιολόγων και φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως «εφαλτήριο» για την περαιτέρω διερεύνηση της ιστορικής διάστασης του μύθου.
Μέσα από τη ζωντανή καταγραφή του σύγχρονου ταξιδιού φωτίζονται όλες οι αντιξοότητες, οι συγκινήσεις αλλά και το κοινό όραμα, η τόλμη και η απαράμιλλη γενναιότητα των σύγχρονων Αργοναυτών, για να ανοίξει πλέον ένα νέο κεφάλαιο στο μύθο της Αργούς.
Η σύγχρονη Αργώ, τόνισεο κ. Σούρλας, ηλικίας οκτώ ετών πανομοιότυπο αντίγραφο του θρυλικού πλοίου της Αργοναυτικής εκστρατείας, έγραψε με την άφιξή της στην Αρχαία Κολχίδα τη δική της ιστορία. Με το πολύτιμο φορτίο που φέρει, αποτελεί η ίδια έναν θησαυρό που πρέπει να αξιοποιηθεί. Θα είναι το δικό μας κληροδότημα προς τις επόμενες γενιές, θα ταξιδεύει αιώνια στην ιστορία, υπερήφανη, περιμένοντας να αγκυροβολήσει σε νέα λιμάνια μεταφέροντας μηνύματα αγάπης, ομόνοιας και συναδέλφωσης, τα κυρίαρχα και μεγάλα ζητούμενα της ανθρωπότητας σήμερα, μεταφέροντας το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό
Άλλωστε υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να συνεχίσει το δικό της ταξίδι γιατί υπάρχει η ακλόνητη θέλησή μας που εδράζεται πάνω στο ισχυρό βάθρο του καθήκοντος και της παρακαταθήκης, η «νέα» Αργώ και οι Αργοναύτες που είναι έτοιμοι για δράση.
Όλα τα μυθολογικά και ιστορικά στοιχεία καταδεικνύουν ότι η Αργοναυτική Εκστρατεία, αποτελεί παγκόσμια πρωτοπορία. Για το λόγο αυτό ο κ. Σούρλας πρότεινε η Αργώ, να καταστεί παγκόσμιο έμβλημα της ναυτιλίας.
Πρόκειται για μια προσπάθεια που ξεκινήσαμε προ ετών και τώρα πρέπει να συνεχιστεί με παρεμβάσεις στα αρμόδια διεθνή όργανα, και πάντως σε κάθε περίπτωση να καταστεί τουλάχιστον έμβλημα της ελληνικής ναυτιλίας.