Στις αρχές της δεκαετίας του '40, λίγο πριν το τέλος του Β' Παγκοσμού Πολέμου, εμφανίζεται, στο Χόλιγουντ, το είδος αστυνομικών ταινιών, που θα γίνει αργότερα γνωστό ως φιλμ νουάρ
Εντονες σκιές, παιχνίδι με τα φώτα, μελαγχολικοί ντετέκτιβ, φαμ φατάλ, κυνικοί ήρωες με βεβαρυμένο παρελθόν, πρόσωπα που διακατέχονται από υπαρξιακή αγωνία, παρμένα συνήθως από αστυνομικά μυθιστορήματα των ΗΠΑ της περιόδου της οικονομικής ύφεσης, με το καλό και το κακό να συνυπάρχουν μέσα τους, τα κύρια χαρακτηριστικά του.
«Noir» είναι ο τίτλος της καινούριας παράστασης της ομάδας χορευτών - ακροβατών «Κι Ομως Κινείται», που παρουσιάζεται από τις 9 Μαΐου στο Θέατρο Τέχνης.
«Η παράσταση χτίστηκε με αφορμή το φιλμ νουάρ και τη φιλοσοφία του» αναφέρουν οι συντελεστές. «Αφηγείται μια απλή υπόθεση σε 14 σκηνές. Πρόκειται για την εξιστόρηση των κωμικοτραγικών καταστάσεων που οδήγησαν σε δύο αναπάντεχους θανάτους».
Περιγράφοντας την παράστασή τους σημειώνουν:
«Στην πλατεία μιας πόλης, ένας στρατιώτης βλέπει τον θάνατο να του γνέφει και φοβάται. Πάει στον βασιλέα και του λέει: Ο θάνατος μου έγνεψε, φεύγω όσο γίνεται μακρύτερα, φεύγω προς τη Σαμαρκάνδη. Ο βασιλέας προσκαλεί το θάνατο για να τον ρωτήσει γιατί τρόμαξε τον πολέμαρχό του. Και ο Θάνατος του λέει: Παρεξήγηση. Δε θέλησα να τον τρομάξω. Ήθελα μόνο να του θυμίσω πως έχουμε απόψε ραντεβού στη Σαμαρκάνδη.
Όλα παραμένουν. Στοιβάζονται στον κενό φωτεινό χώρο. Παραμένουν και πληθαίνουν ήσυχα φωτιζόμενα. Κανένα μυστικό, ευτυχώς τίποτα κρυφό. Έλειψε το σκοτάδι. Χάθηκαν μαζί του και τα τέρατα. Τα έβαλαν σε δοχεία φορμόλης για μαθήματα ανατομίας νηπίων. Και το πηχτό έγινε επιτέλους διάφανο. Το τέλειο έγκλημα θα ήταν η εξάλειψη του πραγματικού κόσμου».
Την παράσταση σκηνοθετούν οι «Κι όμως κινείται» σε συνεργασία με τους χορευτές. Τη μουσική υπογράφουν ο Κλέων Αντωνίου και ο Θοδωρής Ρέλλος (Mode Plagal) / Λα μπάντα de la nada) ενώ ερμηνεύουν οι: Bentancor Camilo, Καραχανίδης Τασος, Λινάρδου Αντιγόνη, Μαλκότσης Ερμής, Παρασκευοπούλου Ιωάννα, Σουγιουλτζή Χριστίνα, Αμέντας Γιώργος, Αντωνίου Κλέων και Ρελλος Θοδωρης.