Με το θεατρικό έργο του Δημήτρη Δημητριάδη "Insenso", σε σκηνοθεσία Πέτρου Σεβαστίκογλου και με πρωταγωνίστρια την Αλεξάνδρα Καζάζου, σηκώνει σήμερα την αυλαία της η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2016, στο Βρότσλαβ της Πολωνίας.
Η παράσταση, συμπαραγωγή του Ινστιτούτου Γκροτόφσκι και της Avant Art, ανεβαίνει στην ελληνική γλώσσα και θα συμμετάσχει και στη Θεατρική Ολυμπιάδα που θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο του 2016 στην πολωνική πόλη με παραστάσεις σκηνοθετών όπως οι Σουζούκι, Μπρουκ, Μπάρμπα, Τερζόπουλος, Καστελούτσι, Φαμπρ, Ουίλσον κ.ά.
«Το Insenso είναι η ιστορία μιας γυναίκας που "παραφρονεί" από έρωτα, που ο έρωτας εξωθεί πέρα της λογικής της, πέρα του μέτρου, πέρα από κάθε αποδεκτού ορίου: Insenso, ολοσχερής ήττα της φρόνησης - εξουθενωτικός θρίαμβος των αισθήσεων, ακροβασία στα όρια της λογικής» σημειώνει η θεατρολόγος Δήμητρα Κονδυλάκη.
Ο συγγραφέας Δημήτρης Δημητριάδης ορίζει το έργο του, Insenso, σαν μια όπερα χωρίς μουσική όπου ο λόγος και το ανθρώπινο σώμα αποτελούν τα μοναδικά όργανα. Κίνηση, λόγος σε αντίστιξη, σε αρμονία η δυσαρμονία. 'Ένστικτο και λογική σε μια αιώνια συνομιλία. Ένα θέατρο όπου η κίνηση, το σώμα, δεν αποτελούν το αναγκαίο υπόβαθρο του λόγου αλλά που μπαίνουν σε μια διαλεκτική σύγκρουση μαζί του. Θέατρο της έξστασης που αναζητεί την ψυχική και σωματική μετακίνηση από την στασιμότητα του αποδεκτού.
Για τον Δημητριάδη, ο έρωτας είναι από τα πιο επαναστατικά στοιχεία της ζωής, σημειώνει ο Πέτρος Σεβαστίκογλου: « Μας επιτρέπει να ξεφύγουμε από ό, τι έχουμε μάθει, να σπάσουμε τα όρια του καθωσπρεπισμού, για να μπορέσουμε να δούμε καλύτερα. Το Insenso είναι αυτή η παράλογη, μη λογική, προσπάθεια να γκρεμιστούν οι τοίχοι που χτίζουμε γύρω μας, σε μια τολμηρή πορεία προς την «άλλη πλευρά». Με ρίσκο, με πόνο να διεκδικήσουμε το ανέφικτο. Να βυθιστούμε στο μη κοινωνικά και ηθικά αποδεκτό. Να γκρεμίσουμε ό,τι θεωρούμε δεδομένο για να συνειδητοποιήσουμε ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι ύπαρξης προσωπικοί, πολιτικοί και κοινωνικοί. Από αυτήν την άποψη, το Insenso αναδεικνύει ένα ζωτικό αίτημα των καιρών μας και γι' αυτό μας αφορά».