Μεγάλα ονόματα σκηνοθετών όπως ο Χου Χσιάο Χσιεν, ο Έντουαρντ Γιανγκ, ο Ανγκ Λι, ο Τσάι Μινγκ-Λιάνγκ ξεπήδησαν τις δεκαετίες του ΄80 και του ΄90 από το «New Wave Cinema» της Ταϊβάν για να συναρπάσουν τους ανά τον κόσμο κινηματογραφόφιλους και να κατακτήσουν το χώρο του σινεμά διεθνώς. Έργα που καταδεικνύουν τη συνέχεια, την ανανέωση και τον εμπλουτισμό του κινηματογράφου της Ταϊβάν , θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το κοινό στο αφιέρωμα που διοργανώνει το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (ΙΜΚ) και η Αντιπροσωπεία της Ταϊπέι στην Αθήνα.
Ειδικότερα, το αφιέρωμα - που θα πραγματοποιηθεί από τις 29 Οκτωβρίου έως την 1η Νοεμβρίου στον Κινηματογράφο του ΙΜΚ - περιλαμβάνει ταινίες που φέρουν την υπογραφή της νέας γενιάς κινηματογραφιστών της Ταϊβάν και αντικατοπτρίζουν τις ελπίδες και τα όνειρα της νεολαίας της χώρας.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του αφιερώματος στη σύγχρονη κινηματογραφική παραγωγή της Ταϊβάν θα προβληθούν τρεις ταινίες: το «Step Back to Glory»του Τσάνγκ Μπό - ρι , έργο εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία της επιτυχημένης πορείας της ομάδας διελκυστίνδας του Γυμνασίου Θηλέων του Jingmei (29/10 στις 20:00, 31/10 στις 19:00) , το «Rhythm of the Rain» της καταξιωμένης στιχουργού Φαν Ουέν - σιέν, μια ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν τραγουδιστή και μια φοιτήτρια με προβλήματα ακοής (1/11 στις 20:00) και το «Zone Pro Site» του γνωστού (για το βραβευμένο φιλμ
του 1995, «Tropical Fish»), Τζέν Ιού - σιούν, το οποίο αφηγείται την ιστορία της κόρης ενός μάγειρα catering η οποία προσπάθησε να ξεφύγει από την οικογενειακή επιχείρηση και να ακολουθήσει καριέρα ως μοντέλο στο χώρο της μόδας (30/10 στις 20:00).
Κάνοντας μία αναδρομή στην ιστορία του μεταπολεμικού κινηματογράφου της Ταϊβάν , συναντάμε αρχικά, στη δεκαετία του 1960, ταινίες στη διάλεκτο Holo βασισμένες στην παραδοσιακή λαϊκή όπερα ή το σύγχρονο μελόδραμα οι οποίες και σημείωναν μεγάλη εμπορική επιτυχία, στο εγχώριο κοινό. Περίπου την ίδια εποχή, η Central Motion Picture Corp. ξεκίνησε την παραγωγή ταινιών στη μανδαρίνικη διάλεκτο, οι οποίες ήταν συχνά βουκολικές και προωθούσαν τις αξίες της αρετής και της ηθικής και με την ευρύτερη αποδοχή τους οδήγησαν σε αριθμητική συρρίκνωση την παραγωγή ταινιών στη γλώσσα Holo.
Η δεκαετία του 1970 ήταν η χρυσή περίοδος για τις εγχώριες ταινίες, καθώς η δημοτικότητα τους εξαπλώθηκε σε όλη την Ασία. Ρομαντικές ταινίες βασισμένες στα μυθιστορήματα του Chiung Yao's σημείωσαν μεγάλη επιτυχία και επίσης έγιναν εξαιρετικά δημοφιλείς πατριωτικές ταινίες καθώς η χώρα αντιμετώπιζε μια σειρά από διπλωματικά επεισόδια.
Στη δεκαετία του 1980, μία σειρά σκηνοθέτες άρχισαν να αναζητούν δημιουργικές εξόδους πέρα από την κυρίαρχη κινηματογραφία. Οι δημιουργίες τους - που αργότερα ονομάστηκαν New Wave Cinema - συνδύαζαν τη μίξη καινοτόμων τεχνικών κινηματογράφησης με ρεαλιστικές απεικονίσεις της καθημερινής ζωής, στην Ταϊβάν, και έντονο κοινωνικό σχολιασμό. Το New Wave Cinema ανέδειξε δύο παγκόσμια αναγνωρισμένους και πολυβραβευμένους σκηνοθέτες, τον Χου Χσιάο Χσιεν και τον Έντουαρντ Γιανγκ.
Στις αρχές της δεκαετίας το 1990, εμφανίστηκε ένα δεύτερο κύμα ταινιών «New Wave» που επικεντρωνόταν στη σύγχρονη ζωή με σημαντικούς εκπροσώπους του, ανάμεσα σε άλλους, τους επίσης παγκόσμια αναγνωρισμένους και πολυβραβευμένους σκηνοθέτες Ανγκ Λι και Τσάι Μινγκ-Λιάνγκ.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, η εγχώρια παραγωγή ταινιών συρρικνώθηκε σε περίπου 20 ταινίες ετησίως, αλλά μία σειρά επιτυχιών - έκπληξη από νέους σκηνοθέτες οι όποιοι διερεύνησαν θέματα ταμπού όπως η σεξουαλική αφύπνιση, ενεργοποίησε εκ νέου την κινηματογραφική βιομηχανία της Ταϊβάν στις αρχές του 2000.
Το 2008 η συγκινητική αισθηματική κομεντί Cape No. 7 έθεσε ένα νέο ρεκόρ στο box office, ως εγχώρια παραγωγή, εγκαινιάζοντας μια εποχή αναγέννησης. Ενώ μεγάλη επιτυχία γνώρισαν και οι μεταγενέστερες ταινίες: « Monga», «You Are the Apple of My Eye», «Warriors of the Rainbow: Seediq Bale», «KANO».
Οι ταινίες του αφιερώματος θα προβληθούν με αγγλικούς υπότιτλους και η γενική είσοδο είναι 5 ευρώ.