Στο κόκκινο χαλί του Χόλιγουντ
Ήταν το φαβορί και αυτή τη φορά τα κατάφερε. Ο λόγος για το Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ, καθώς του απονεμήθηκε το βραβείο Α΄ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο δράμα Η επιστροφή (The Revenant).
Είναι χαρακτηριστικό το ότι ο Ντι Κάπριο, ο οποίος σήμερα είναι 41 ετών, ήταν υποψήφιος άλλες τέσσερις φορές για Όσκαρ στην καριέρα του, που διαρκεί 25 χρόνια.
Η Μπρι Λάρσον κέρδισε το Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Δωμάτιο».
Δεύτερη χρονιά σερί Όσκαρ για τον Ινιαρίτου
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο θείος Όσκαρ χαμογέλασε στον ίδιο σκηνοθέτη.
Ο Μεξικανός Αλεχάντρο Ινιάριτου κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας, για το δράμα Η Επιστροφή (The Revenant).
Ο Ινιάριτου έγινε έτσι ο πρώτος κινηματογραφιστής που κερδίζει το Όσκαρ σκηνοθεσίας δύο συναπτές χρονιές, καθώς η ταινία του Birdman είχε κερδίσει και πέρσι.
Αυτό είναι το τέταρτο Όσκαρ που κερδίζει ο Μεξικανός σκηνοθέτης στην καριέρα του.
Οσκαρικό Spotlight
Η ταινία Spotlight: Όλα στο φως (Spotlight) του Τομ Μακάρθι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, αλλά και το βραβείο καλύτερου πρωτότυπου σεναρίου.
Η ταινία, η έρευνα για την οποία χρειάστηκε χρόνια για να ολοκληρωθεί, ακολουθεί τους δημοσιογράφους που είχαν προχωρήσει το 2002 στην αποκάλυψη ότι στελέχη της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας συγκάλυπταν τις σεξουαλικές κακοποιήσεις παιδιών από ιερωμένους.
Στην εφημερίδα Boston Globe είχε δοθεί βραβείο Πούλιτζερ για τις αποκαλύψεις της όσον αφορά το σκάνδαλο.
Ο Ιταλός Ένιο Μορικόνε κέρδισε το βραβείο Όσκαρ καλύτερης μουσικής, για το σάουντρακ της ταινίας Οι μισητοί οκτώ.
Ο Κρις Ροκ με αιχμές για τα... λευκά βραβεία
Ο Αμερικανός κωμικός Κρις Ροκ, 51 ετών, που ήταν ξανά οικοδεσπότης στη φετινή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, δεν μάσησε τα λόγια του και αναφέρθηκε επανειλημμένα και με συχνά δηκτικό τρόπο, ήδη από την αρχή, στη διένεξη σχετικά με την έλλειψη ποικιλομορφίας στις υποψηφιότητες για τα βραβεία της αμερικανικής ακαδημίας κινηματογράφου, το γεγονός δηλαδή ότι οι περισσότερες αφορούσαν λευκούς συντελεστές.
Τα ωμά, αν και χιουμοριστικά, σχόλια του Ροκ είχαν προφανή στόχο τις διακρίσεις στη βιομηχανία και ο τόνος ήταν ξεκάθαρος ήδη από τα πρώτα του λόγια: «Καλωσήλθατε στην τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, γνωστή επίσης και ως τελετή απονομής βραβείων για λευκούς». Και συνέχισε: «αντιλαμβάνεστε πως εάν είχαν υποψηφιότητες και για τους παρουσιαστές, δεν θα έπαιρνα ποτέ αυτή τη δουλειά!».
Ο Ροκ δεν δίστασε να διανθίσει την κατά τα άλλα λαμπερή, πολύωρη τελετή απονομής με ριπές αντιρατσιστικής σάτιρας. Διερωτήθηκε ρητορικά, για παράδειγμα, γιατί η οργή των μαύρων για την έλλειψη ποικιλομορφίας στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ δεν είχε εκδηλωθεί τη δεκαετία του 1950 και του 1960. «Επειδή είχαμε αληθινά προβλήματα για τα οποία διαδηλώναμε την εποχή εκείνη», συνέχισε: «Ήμασταν κάπως απασχολημένοι, μας βίαζαν και μας λίντσαραν, και δεν ενδιαφερόμασταν για το ποιος κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας. Αν μόλις κρέμασαν τη γιαγιά σου από ένα δέντρο, είναι λιγάκι δύσκολο να νοιάζεσαι ποιος κέρδισε το βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ ή καλύτερης ξένης ταινίας».
Τα καυστικά σχόλια του Ροκ δεν αφορούσαν απλά και μόνο την κινηματογραφική βιομηχανία: προκάλεσε ηχηρά γέλια στην αίθουσα όταν είπε πως το κομμάτι της τελετής που συνήθως αφιερώνεται «στη μνήμη» κάποιου σπουδαίου ανθρώπου της έβδομης τέχνης φέτος θα αφορά «τους μαύρους που πυροβόλησαν αστυνομικοί ενώ πήγαιναν να δουν κάποια ταινία».
Καλύτερη ξένη ταινία "Ο γιος του Σαούλ"
Η ταινία Ο γιος του Σαούλ (Ουγγαρία) σε σκηνοθεσία Λάσλο Νέμες κέρδισε το βραβείο Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.
Η ταινία εκτυλίσσεται στο Άουσβιτς του 1944, ο Σαούλ είναι ένας από τους λίγους επιζώντες Εβραίους, ο οποίος αναγκάζεται να βοηθά τους Γερμανούς στο κάψιμο των νεκρών ομοεθνών του. Μέχρι που κάποια στιγμή αποφασίζει να θάψει το πτώμα ενός παιδιού, το οποίο ισχυρίζεται πως είναι δικό του.
Kαλύτερο animation "Τα μυαλά που κουβαλάς"
Στην κωμική περιπέτεια Τα μυαλά που κουβαλάς (Inside Out), του στούντιο Pixar της Γουόλτ Ντίσνεϊ, απονεμήθηκε το βραβείο Όσκαρ για την καλύτερη ταινία animation.
Ράιλανς εναντίον... Ρόκι: 1-0
Ο Μαρκ Ράιλανς κατάφερε να επικρατήσει του Σιλβέστερ Σταλόνε, ο οποίος ήταν επίσης υποψήφιος για το Creed.
Ωστόσο ο Ράιλανς κέρδισε το βραβείο Όσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο φιλμ Η γέφυρα των κατασκόπων του Στίβεν Σπίλμπεργκ, στο οποίο ενσαρκώνει έναν Ρώσο πράκτορα.
Είναι το πρώτο βραβείο Όσκαρ που λαμβάνει ο 56χρονος βρετανός θεατρικός ηθοποιός και συγγραφέας.
H Αλίσια Βικάντερ επιβραβεύτηκε για την... υπομονή της στο "Κορίτσι απ' τη Δανία"
Η Αλίσια Βικάντερ επιβραβεύτηκε για την υπομονή και την αγάπη που έδειξε προς τον διαφυλικό, Εντι Ρεντμάιν, και σύζυγό της στην ταινία, ο οποίος είχε κερδίσει πέρυσι το Όσκαρ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη "Θεωρία των Πάντων" και φέτος ήταν ξανά υποψήφιος, χωρίς όμως να τα καταφέρει.
Η Βικάντερ κέρδισε το Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία, ενώ είναι το πρώτο Όσκαρ που απονέμεται στην 27χρονη Σουηδή ηθοποιό, η οποία καθιερώθηκε το 2015.
Όσκαρ καλύτερου σεναρίου στο μεγάλο σορτάρισμα
Το βραβείο Όσκαρ καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου έλαβε η ταινία Το μεγάλο σορτάρισμα (The Big Short).
Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ
Το βραβείο Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ κέρδισε η ταινία Amy: Το κορίτσι πίσω από το όνομα.
Το Spectre έμεινε μόνο στο τραγούδι
Το βραβείο καλύτερου τραγουδιού κέρδισε το «Writing's On The Wall», από την ταινία Spectre, καθώς η ταινία δεν ήταν υποψήφια σε καμία από τις βασικές κατηγορίες.