Νέες σκηνές της ταινίας «San Andreas: Επικίνδυνο ρήγμα»

H New Line Cinema παρουσιάζει σε συνεργασία με την Village Roadshow Pictures και την Ratpac-Dune Entertainment τη νέα παραγωγή της FPC Production, «San Andreas: Επικίνδυνο ρήγμα» σε 2D και 3D. Δείτε στο news.gr το τρέιλερ αλλά και νέα αποσπάσματα της νέας ταινίας του Brad Peyton.

Μετά την ενεργοποίηση του διαβόητου ρήγματος του Σαν Αντρέας και τον τρομερό σεισμό 9 ρίχτερ που προκάλεσε, ένας πιλότος διασωστικού ελικοπτέρου (Ντουέιν Τζόνσον) με την εν διαστάσει σύζυγό του (Κάρλα Γκουτζίνο) θα μεταβούν από το Λος Άντζελες στο Σαν Φρανσίσκο για να σώσουν την μοναχοκόρη τους.

Το επικίνδυνο ταξίδι είναι μόνο η αρχή: πάνω που πιστεύουν ότι τα χειρότερα πέρασαν, νέα εμπόδια και αντιξοότητες θα εμφανιστούν στον δρόμο τους.

Η περιπέτεια δράσης «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα» σηματοδοτεί τη δεύτερη συνεργασία του Ντουέιν Τζόνσον με τον σκηνοθέτη Μπραντ Πέιτον, μετά τη συνεργασία τους στο «Journey 2: The Mysterious Island».

Στην ταινία θα δούμε επίσης την Κάρλα Κουτζίνο («Night at the Museum», «Entourage»), την Αλεξάντρα Νταντάριο («Percy Jackson: Sea of Monsters», «True Detective»), την Άρτσι Παντζάμπι («The Good Wife») και τον υποψήφιο για Όσκαρ, Πολ Τζιαμάτι («Cinderella Man»).

Πρωταγωνιστούν:

Ντουέιν Τζόνσον, Κάρλα Γκουτζίνο, Αλεξάντρα Νταντάριο, Άρτσι Παντζάμπι, Πολ Τζιαμάτι, Χιούγκο Τζονστόουν-Μπερτ, Κάιλι Μινόγκ

Σκηνοθεσία: Μπραντ Πέιτον 

Σενάριο: Κάρλτον Κιούζ

Παραγωγή: Μπο Φλιν

Φωτογραφία: Στιβ Γιέλντιν

Καλλιτεχνική Διεύθυνση Μπάρι Κούσιντ

Μοντάζ: Μπομπ Ντούκσεϊ

Μουσική: Άντριου Λόκινγκτον

Κοστούμια: Γουέντι Τσακ

Διάρκεια: 114’

Ημερομηνία Εξόδου: 4 Ιουνίου

Διανομή: Tanweer

Λίγα λόγια για την παραγωγή

Στο «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα» η μυθοπλασία περιστρέφεται γύρω από τον ισχυρότερο σεισμό που έχει καταγραφεί ποτέ στα χρονικά. Η σεισμική δραστηριότητα ενός άγνωστου ρήγματος κοντά στο Φράγμα Χούβερ, ενεργοποιεί το διαβόητο ρήγμα του Σαν Αντρέας, προκαλώντας έναν τρομερό σεισμό που ταρακουνά συθέμελα το Λος Άντζελες. Και υπάρχει και συνέχεια. Το σεισμικό κύμα θα συνεχίσει την πορεία του πυροδοτώντας ένα ντόμινο χάους και καταστροφής μέχρι το Σαν Φρανσίσκο.

Ο Ντουέιν Τζόνσον ενσαρκώνει τον Ρέι, τον κεντρικό χαρακτήρα της ταινίας, έναν πιλότο διασωστικού ελικοπτέρου, που αναλαμβάνει μια βαθιά προσωπική αποστολή: να μεταφέρει την εν διαστάσει σύζυγό του και την κόρη τους σε ασφαλές μέρος. «Το σενάριο με συγκίνησε βαθιά. Ο σεισμός χτυπά πάντα απροειδοποίητα. Η κίνηση των τεκτονικών πλακών συνήθως προκαλεί μετασεισμούς, τους οποίους δε μπορείς να αποφύγεις. Απλά φροντίζεις να επιβιώνεις λεπτό-λεπτό. Για τον Ρέι, το θέμα δεν είναι μόνο η επιβίωση. Προσπαθεί να διαφυλάξει την οικογένεια του, από κάθε άποψη,» λέει ο πρωταγωνιστής.

Αυτό το κράμα σφοδρών καταστροφών και έντονων προσωπικών σχέσεων έλκυσε στο πρότζεκτ και τον σκηνοθέτη Μπραντ Πέιτον. «Είναι εντελώς διαφορετικό απ’ ό,τι έχω κάνει μέχρι σήμερα. Πρόκειται για μια πολύ απαιτητική ταινία, σε ό,τι αφορά την κλίμακα των φαινομένων που πρέπει να απεικονίσεις, η οποία όμως έχει μια απόλυτη ειλικρίνεια. Ήθελα οι χαρακτήρες να είναι αληθινοί, ώστε το κοινό να μπορέσει να ταυτιστεί μαζί τους, να δει τον οπτική γωνία τους, γιατί ναι, η δράση είναι καταιγιστική, αλλά ο πυρήνας κάθε ιστορίας είναι αυτοί που αγαπάς.» 

Η αρχική ιδέα για την ταινία ήταν του Φλιν, ο οποίος ως λάτρης των κλασικών ταινιών καταστροφής ήθελε να δώσει μια νέα πνοή στο genre αξιοποιώντας την τεχνολογία 3D για να δημιουργήσει φωτορεαλιστικές εικόνες. «Η ταινία αυτή μίλησε στην καρδιά μου και για έναν λόγο παραπάνω. Τρεις εβδομάδες αφότου μετακόμισα στο Λος Άντζελες σημειώθηκε ο μεγάλος σεισμός του Νόρθριτζ. Ήταν η πρώτη φορά που γεύτηκα τον τρόμο. Ήταν συγκλονιστικά τρομακτική εμπειρία. Ο σεισμός σε κάνει να νιώθεις πολύ μικρός, ένα τίποτα.» 

Μπορεί να μην βασίζεται όλη η δράση σε γεγονότα, αλλά η ταινία σίγουρα περιέχει μεγάλη δόση επιστημονικής εγκυρότητας και αλήθειας.

Τον Μάρτιο του 2015, η έκθεση της Γεωλογικής Υπηρεσίας των ΗΠΑ ανέφερε ότι οι πιθανότητες να σημειωθεί σεισμός εντάσεως μεγαλύτερης των 8 ρίχτερ μέσα στα επόμενα 30 χρόνια έχει αυξηθεί δραματικά, όπως επίσης και οι πιθανότητες για ένα ντόμινο σεισμικής δραστηριότητας.

«Πήρα τους φόβους μου και τους έκανα σενάριο,» λέει ο σεναριογράφος Κάρλτον Κιουζ, «γνωρίζοντας ότι ο Μπραντ θα απέδιδε κάθε σεκάνς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και η αλήθεια είναι ότι ξεπέρασε κάθε προσδοκία μου.»

Η ταινία «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα» παρακολουθεί τρεις ιστορίες που εξελίσσονται ταυτόχρονα. Μετά τον πρώτο σεισμό που πλήττει το Λος Άντζελες, ο Ρέι εντοπίζει με το ελικόπτερο την πρώην σύζυγό του (Κάρλα Γκουτζίνο), να προσπαθεί να ξεφύγει από την καταστροφή. Οι δυο τους, ξεκινούν να βρουν την κόρη τους, Μπλέικ, στον απόηχο ενός δεύτερου σεισμού στο Σαν Φρανσίσκο. Κι ενώ εκείνοι κατευθύνονται προς το μέρος της, η 19χρονη Μπλέικ (Αλεξάντρα Νταντάριο), βρίσκεται μετέωρη καθώς ο μέλλων πατριός της (Γιόαν Γκράφαντ) έχει εξαφανιστεί. Τώρα πρέπει να εμπιστευτεί το ένστικτο και την αποφασιστικότητά της για να καταφέρει να επιβιώσει, μαζί με τον Μπεν (Χιούγκο Τζόνστον-Μπαρτ), έναν νεαρό άνδρα που μόλις γνώρισε.

Ο Πολ Τζιαμάτι ενσαρκώνει τον Λόρενς Χέις, έναν κορυφαίο σεισμολόγο που πιστεύει ότι έχει βρει τον τρόπο να αναχαιτίσει το σεισμικό κύμα πριν προκαλέσει μεγαλύτερη καταστροφή. Χωρίς ρεύμα και τρόπο επικοινωνίας, κάνει ό,τι μπορεί για να εκπέμψει προειδοποιητικά σήματα με τη βοήθεια της ρεπόρτερ Σερένα (Άρτσι Παντζάμπι).

Για την ολοκλήρωση της ταινίας απαιτήθηκαν περισσότερα από 1300 ειδικά οπτικά εφέ προκειμένου το κοινό να μεταφερθεί σε έναν κόσμο όπου δρόμοι υποχωρούν, γέφυρες καταρρέουν, πυρκαγιές καταστρέφουν το αστικό τοπίο και κτίρια που γκρεμίζονται παρασύρουν στο διάβα τους ακόμα περισσότερα, δημιουργώντας ένα θεαματικό ντόμινο. Επιστέγασμα όλων αυτών, είναι ένα τεράστιο τσουνάμι που πνίγει κυριολεκτικά το Σαν Φρανσίσκο.

Στηρίξου επάνω μου

Πριν την καταστροφή, ο πιλότος διασωστικού ελικοπτέρου Ρέι Γκέινς είναι σε άσχημη κατάσταση. Η πρώην σύζυγός του, Έμμα, του έχει μόλις στείλει τα χαρτιά του διαζυγίου – κάτι που σηματοδοτεί το τέλος ενός γάμου που μέσα του ξέρει ότι θα μπορούσε να είχε σώσει, αν το είχε προσπαθήσει περισσότερο. Λίγες ώρες πριν τον πρώτο σεισμό, ο Ρέι μαθαίνει όχι μόνο ότι η Έμμα θα μετακομίσει με τον Ντάνιελ, τον νέο φίλο της, αλλά και ότι ο νέος «πατριός» της κόρης του πρόκειται να την συνοδεύσει στο πανεπιστήμιό της, στη Βόρεια Καρολίνα – ένα ταξίδι που ήλπιζε ότι θα έκανε εκείνος. 

Η σχέση του Ρέι με την πρώην σύζυγό του, καθώς και η σχέση του με την κόρη του, αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους της πλοκής της ταινίας. Ο Πέιτον λέει σχετικά: «Ο Ντουέιν είναι ένας εκπληκτικός ηθοποιός, είναι γοητευτικός, αστείος, προσιτός. Έχει προσδώσει πολλές από τις αρετές του στον Ρέι, κάνοντάς τον πολύ πιο αληθινό και μοναδικό. Του έδωσε μια διαφορετική διάσταση.» 

Καθώς ο Ρέι μαθαίνει τα νέα της Έμμα, είναι σαφές ότι την αγαπά ακόμα, αλλά για το καλό της αποφασίζει να μην το ομολογήσει. 

Η Κάρλα Γκουτζίνο, που ενσαρκώνει την Έμμα εξηγεί «έχουν διατηρήσει μια ωραία φιλική σχέση. Ο θεατής συνειδητοποιεί ότι χώρισαν, όχι επειδή δεν αγαπούσε ο ένας τον άλλο, αλλά επειδή συνέβη κάτι τραγικό, που δεν μπόρεσαν ποτέ να ξεπεράσουν.»

Όταν ο πρώτος σεισμός πλήττει το Λος Άντζελες, αναγκάζοντας τον ουρανοξύστη στον οποίο γευματίζει η Έμμα να καταρρεύσει, εκείνη ζητά τη βοήθεια του Ρέι, που σπεύδει να την βοηθήσει. Οι δυο τους δεν αργούν να συνειδητοποιήσουν ότι ένα δεύτερο σεισμικό κύμα έχει πλήξει το Σαν Φρανσίσκο. Πλέον έχουν ένα και μόνο σκοπό: να εντοπίσουν την κόρη τους μέσα στην κατεστραμμένη πόλη.

Εκατοντάδες μίλια μακριά, η Μπλέικ καταφέρνει να απεγκλωβιστεί από ένα αμάξι σε ένα υπόγειο παρκινγκ και πασχίζει να ανακτήσει τις δυνάμεις της. Χωρίς να μπορεί να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τους γονείς της ή μη μόνον για μερικά λεπτά, συνειδητοποιεί ότι τα μαθήματα επιβίωσης που της έχει κάνει ο πατέρας της θα αποδειχτούν πολύτιμα.

Ακολουθώντας τη συμβουλή του πατέρα της, η Μπλέικ διασχίζει πεζή τα συντρίμμια με κατεύθυνση τον πύργο Κόιτ, όπου οι γονείς της υποσχέθηκαν ότι θα την περιμένουν. Δεν είναι όμως μόνη. Μαζί της είναι ο ντροπαλός αλλά θαρραλέος Μπεν. Έχοντας έρθει στην πόλη για μια συνέντευξη εργασίας και διακοπές μαζί με τον μικρότερο αδερφό του, συναντά πρώτη φορά την Μπλέικ στην είσοδο ενός μοντέρνου ουρανοξύστη. Μετά από ένα διακριτικό φλερτ, η Μπλέικ του δίνει το τηλέφωνό της. Όταν το κτίριο καταρρέει, ο Μπεν αρνείται να αφήσει πίσω τη νέα του φίλη.

Επειδή ποτέ δεν ξέρεις ποιος θα σε βοηθήσει όταν το χρειάζεσαι περισσότερο, οι τρεις τους – η Μπλέικ, ο Μπεν και ο μικρός Όλι – ρίχνονται στον κίνδυνο σαν ομάδα, με μόνο στήριγμα ο ένας τον άλλο.

Καθώς η Μπλέικ και οι φίλοι της πλησιάζουν στον Πύργο Κόιτ, η ατμόσφαιρα γίνεται ακόμα πιο τεταμένη στα εργαστήρια της Caltech στην Πασαντίνα. Ο σεισμολόγος Λόρενς Χέις μελετάει πληροφορίες και εγγραφές των σεισμογράφων για να διαπιστώσει τι ήταν αυτό που προκάλεσε το σεισμικό κύμα που ενεργοποίησε το ρήγμα του Σαν Αντρέας. Αν επαληθευτούν οι θεωρίες του, το ερευνητικό του έργο θα επικυρωθεί με τον χειρότερο δυνατό τρόπο: μια τεράστιας κλίμακας καταστροφή. Όντας πεπεισμένος ότι τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του είναι ενδεικτικά εντονότερης σεισμικής δραστηριότητας, θέλει να ειδοποιήσει τον κόσμο γρήγορα, άμεσα και μαζικά. Σ’ αυτό θα τον βοηθήσει η Σερένα, μια ρεπόρτερ που καλύπτει τον πρώτο απρόσμενο σεισμό.

Πλατό, επικίνδυνες σκηνές και εφέ

Για τη σύνδεση των διάφορων δημιουργικών στοιχείων, από τα πλατό και τις επικίνδυνες σκηνές μέχρι τα ψηφιακά εφέ, ο Πέιτον ζήτησε ένα πράγμα: ρεαλισμό. Παρόλο που η ταινία απαιτούσε πολλά γραφικά μέσω Η/Υ, ένα μεγάλο κομμάτι της δράσης – μεγαλύτερο απ’ όσο φαντάζεται κανείς για μια ταινία τέτοιας κλίμακας - έπρεπε να γυριστεί κανονικά.

«Νομίζω ότι συνολικά τρεις-τέσσερις μέρες πατήσαμε κανονικά τα πόδια μας στη γη,» λέει ο Πέιτον. «Αν δεν ήμασταν στο νερό, ήμασταν σε κάποιο σκάφος, ή σε κάποιο ελικόπτερο. Υπήρχε πολλή αδρεναλίνη. Νομίζω ότι αυτό, το γεγονός δηλαδή ότι ήμασταν σε μια διαρκή κίνηση, ωφέλησε πολύ την ταινία.» 

Μιλώντας για το πόσο περίπλοκος είναι ο σχεδιασμός κάθε πλάνου λέει, «Ακόμα κι όταν επρόκειτο για ένα πλάνο που θα προσθέταμε μετά, ψηφιακά, ζητούσα από τον μοντέρ μου να μου δείξει πού θα έμπαινε τι ώστε να μπορώ να ‘ευθυγραμμίσω’ στο μυαλό μου αυτά που ήθελα. Χρειάζεται να έχεις σαφείς αναφορές.»

Ο Πέιτον στα γυρίσματα χρησιμοποιεί πολύ τον άξονα Ζ που δημιουργεί μια αίσθηση κίνησης προς τον φακό και μακριά από αυτόν. «Ακόμα και σε 2D σου δίνει μια αίσθηση κίνησης, φαντάσου τι γίνεται σε 3D. Νιώθεις κάθε κίνηση λες και ζεις μέσα την ταινία. Είναι καταπληκτική τεχνική και με το 3D γίνεται πραγματικά απολαυστική,» εξηγεί.

Οι τοποθεσίες που χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία είναι από το Λος Άντζελες και το Σαν Φρανσίσκο, καθώς και η Χρυσή Ακτή της Αυστραλίας, νοτιοανατολικά του Κουίνσλαντ. Τα σκηνικά στήθηκαν στις εγκαταστάσεις των Village Roadshow Studios, όπως και η τεράστια δεξαμενή νερού, έκτασης 1207 τετραγωνικών μέτρων, που είναι η μεγαλύτερη δεξαμενή που κατασκευάστηκε για κινηματογραφική παραγωγή στην Αυστραλία και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. 

«California Dreaming»

Για τη μουσική επένδυση της ταινίας, ο Πέιτον απευθύνθηκε από πολύ νωρίς στον Άντριου Λόκινγκτον, τον συνθέτη των σάουντρακ των «Journey to the Center of the Earth» και «Journey 2: The Mysterious Island.» Ο σκηνοθέτης εξηγεί: «Όταν φτιάχνω έναν κόσμο, θέλω να έχω στο μυαλό μου τον τόνο και τη μουσική που τον ντύνει. Για το «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα», το ζήτημα ήταν να συνθέσουμε μια επική και με έντονο συναίσθημα μουσική. Έτσι ξεκινήσαμε να πειραματιζόμαστε μέχρι που βρήκαμε τις κατάλληλες μουσικές θεματικές.»

Ο Λόκινγκτον ενσωμάτωσε στο μουσικό θέμα της ταινίας πραγματικά ηχητικά κύματα από το ρήγμα του Σαν Αντρέας. «Χρησιμοποιώντας πραγματικές πληροφορίες της Γεωλογικής Υπηρεσίας καταφέραμε να απομονώσουμε σεισμικά στοιχεία που με την κατάλληλη επεξεργασία έδωσαν απίστευτους ήχους,» εξηγεί ο συνθέτης. «Δεν τα χρησιμοποιήσαμε κατά κόρον, αλλά υπάρχουν διάσπαρτα μέσα στη μουσική επένδυση.»

Στο ίδιο μήκος κύματος, η πολλάκις υποψήφια για Grammy, Sia ερμήνευσε το «California Dreaming» του 1960 για το σάουντρακ της ταινίας. Η διασκευή έγινε ειδικά για το «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα» σε παραγωγή του Όλιβερ Κράους.