Ένα υπόγειο ρεύμα πολιτικής συνειδητοποίησης είναι επαναλαμβανόμενο θέμα στη φετινή έκθεση
Ένα υπόγειο ρεύμα πολιτικής συνειδητοποίησης είναι επαναλαμβανόμενο θέμα στη φετινή «Εβδομάδα Ντιζάιν στο Μιλάνο».
Απόδειξη, η έκθεση «SOS Save Our Souls» που φιλοξενείται στον εκθεσιακό χώρο του ιταλικού στούντιο ντιζάιν Moroso (στην via Pontaccio) και η οποία έχει την υποστήριξη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και της ελληνικής πρεσβείας στη Ρώμη.
Γι' αυτή την έκθεση, ο καλλιτέχνης Αχιλλέας Σούρας -γεννήθηκε στο Λονδίνο, είναι 16 χρονών, ζει στη Βαρκελώνη- «συναρμολόγησε» ένα ιγκλού από πεταμένα σωσίβια προσφύγων.
Παρόμοιο ιγκλού είχε παρουσιάσει και στο Μουσείο Θαλασσινής Ιστορίας στη Βαρκελώνη. Εκείνο, αποτελείτο από 52 σωσίβια τα οποία είχαν περισυλλεγεί στις ακτές της Λέσβου. Γι' αυτό που παρουσιάζεται στο Μιλάνο, χρησιμοποιήθηκαν 1.000 σωσίβια, τα οποία ο Σούρας έκοψε και δίπλωσε ώστε να μοιάζουν με κολώνες πάγου πριν τα συναρμολογήσει.
Πρόθεσή του είναι η αδιάβροχη δομή που προέκυψε να πυροδοτεί συνειρμούς και καταφύγιου και καλωσορίσματος για τους πρόσφυγες που φτάνουν στις ευρωπαϊκές ακτές.
«Η κρίση του προσφυγικού ήταν απλά μια σειρά αριθμών στις ειδήσεις» είπε στο Dezeen. «Όταν, όμως, σήκωσα απ' το έδαφος ένα σωσίβιο, έπαψε να είναι μόνον υλικό. Όταν κρατάς ένα σωσίβιο στα χέρια σου και μυρίζεις τη θάλασσα, βλέπεις τα πράγματα από διαφορετικό πρίσμα και συνειδητοποιείς ότι κάθε σωσίβιο αντιπροσωπεύει μια ανθρώπινη ζωή».
«Δεν μπορεί, πια, οι πρόσφυγες, οι άστεγοι και οι λιγότερο προνομιούχοι να είναι εκτός "οπτικής γωνίας μας" εκτός "της σκέψης μας". Αυτά είναι παγκόσμια ζητήματα που επηρεάζουν όλους μας, και πρέπει να προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις. Για το καλό όλων μας» κατέληξε ο 16χρονος καλλιτέχνης, που ελπίζει να βρει η κατασκευή του πρακτική χρησιμότητα στις επιχειρήσεις διάσωσης.