Από την Ελένη Νικολούλια
Πριν από λίγους μήνες η Diageo έδωσε την ευκαιρία σε bartenders από όλη την Ευρώπη να δημιουργήσουν το δικό τους spirit, να διαγωνιστούν μεταξύ τους και τελικά να αναδειχθεί εκείνο το ένα που σύντομα θα βρίσκεται σε όλα τα ράφια που αγαπούν το αλκοόλ.
Μεγάλη νικήτρια, αναδείχθηκε η Dee Davis από το Bristol της Μεγάλης Βρετανίας η οποία κατάφερε όχι μόνο να κερδίσει τον διαγωνισμό του Show your Spirit αλλά και να προτείνει ένα καινοτόμο προϊόν το οποίο κρίνεται πως θα πάρει άμεσα το δικό του μερίδιο στην παγκόσμια αγορά του αλκοόλ.
Η πρότασή της ήταν το Jinzu, ένα gin με βάση από σάκε το οποίο ξεχώρισε ανάμεσα από χιλιάδες εξαιρετικούς Ευρωπαίους bartenders που κλήθηκαν να συν-δημιουργήσουν με τη Diageo ένα νέο spirit ή liqueur για τη luxury spirits σειρά της εταιρίας, τα Reserve brands.
Η Dee ήταν μία από τους τέσσερις φιναλίστ που πήγαν στο Global Technical Innovation Centre και στη συνέχεια στον τελικό, όπου αντιμετώπισε του συναγωνιστές της – τη Naomi Mason από τη Μεγάλη Βρετανία, τον Fjalar Goud από την Ολλανδία και τον Dennis Zoppi από την Ιταλία.
Η Dee πλέον θα έχει δικαίωμα στο 5% των καθαρών πωλήσεων για τα πέντε πρώτα χρόνια από το λανσάρισμα του προϊόντος της και φυσικά την χαρά του να βλέπει το δημιούργημά της να φιγουράρει δίπλα σε παγκόσμιας κλάσης brands, όπως το Johnnie Walker και την Ketel One. Ένα επιπλέον 5% των καθαρών των πωλήσεων θα διατεθεί σε ειδικό ταμείο που θα χρηματοδοτεί πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη του επαγγέλματος του bartending, ενώ το τελικό προϊόν θα παρουσιαστεί σύντομα στον Παγκόσμιο Τελικό του WorldClass τον Ιούλιο.
Αξίζει να αναφερθεί πως ανάμεσα από τις χιλιάδες συμμετοχές όχι μόνο ξεχώρισε αλλά κατάφερε να φτάσει αρκετά ψηλά και η Ελληνική, μέσα από την πρόταση του Γιώργου Γιαννάκη, ο οποίος παρουσίασε το “Pikroma” μία πρόταση βασισμένη στην vodka η οποία ωστόσο έχει εμβαπτιστεί και άρα αποκτήσει αρωματική και γευστική πολυπλοκότητα από 50 επιπλέον συστατικά.