Όταν, πριν από 24 χρόνια, ο Μιχάλης Λιάπης εξέδιδε το βιβλίο “Για ένα νέο ήθος”, ο εξάδερφος του Κώστα Καραμανλή ήταν απλά βουλευτής Β' Αθήνας, με τη Νέα Δημοκρατία.
Ουδείς, φυσικά, φανταζόταν ότι – μετά από όλα αυτά τα χρόνια βουλευτικής και... υπουργικής καριέρας – θα κατέληγε στο δικαστήριο για χρήση πλαστών πινακίδων, έχοντας ταυτόχρονα στην πλάτη του κατηγορίες για ανάμειξη σε σκάνδαλα, που αφορούν στο πεδίο δραστηριότητας των χαρτοφυλακίων, τα οποία επόπτευε.
Τα πρώτα δημοσιεύματα, που αφορούσαν σε σκάνδαλα όπου ενδεχομένως να έχει εμπλακεί ο Μιχάλης Λιάπης, έκαναν την εμφάνισή τους τον Ιούλιο του 2008, όταν η “Ελευθεροτυπία” ανέφερε σε ρεπορτάζ της ότι τρία χρόνια νωρίτερα, ο τότε υπουργός είχε ταξιδέψει στη Γερμανία με έξοδα της Siemens, κάτι που ο ίδιος αρνήθηκε, παρουσιάζοντας μάλιστα αποδείξεις πληρωμής του ξενοδοχείου και αεροπορικά εισιτήρια, που είχαν εκδοθεί στο όνομά του.
Δύο χρόνια αργότερα, τον Ιούλιο του 2010, ο πρώην υπουργός κατέθεσε στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τη Siemens, το πόρισμα της οποίας πρότεινε την περαιτέρω διερεύνηση τυχόν ευθυνών του, εκτιμώντας πως ως υπουργός Μεταφορών δεν προχώρησε στον έλεγχο για το αν τηρούνται οι νόμιμες διαδικασίες κατά την προμήθεια υλικών από τη Siemens και την ανάληψη τεχνικής υποστήριξης από αυτήν, ενώ του καταλογίστηκε επιπλέον ευθύνη για ζημιά στον ΟΣΕ, αλλά και για τους χειρισμούς του σχετικά με το έργο φορητών ηλεκτρονικών ξεναγών, που θα προμήθευε η Siemens τα ελληνικά μουσεία, την περίοδο, που διετέλεσε υπουργός Πολιτισμού.
Όμως, δεν ήταν μόνο η υπόθεση της Siemens που προκάλεσε ερωτηματικά για το “νέο ήθος” του Μιχάλη Λιάπη. Το Μάιο του 2011 είχε προκληθεί θύελλα αντιδράσεων όταν από φορολογική δήλωση που είχε καταθέσει για το έτος 2008 εμφανιζόταν να λαμβάνει επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) ! Ο ίδιος, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας “Πρώτο Θέμα” την εποχή εκείνη, ισχυριζόταν ότι επρόκειτο για τυπογραφικό λάθος...
Επιπλέον, τον Ιούλιο του 2012 ασκήθηκε ποινική δίωξη εις βάρος υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΣΕ για κακοδιαχείριση και μη νομικές διαδικασίες κατά την περίοδο 2004-2007, όταν ο Μιχάλης Λιάπης διετέλεσε υπουργός μεταφορών, και στο πλαίσιο αυτό καταλογίστηκαν και πολιτικές ευθύνες.
Και βέβαια, στο "βιογραφικό" του Μιχάλη Λιάπη έρχεται να προστεθεί το σκάνδαλο με τις πλαστές πινακίδες στο πολυτελές τζιπ που οδηγούσε, παραβιάζοντας μάλιστα και τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ο ίδιος παρουσίαζε μετά βαΐων και κλάδων...