Τρόπους για να καλύψει την υποχρέωση για 4.000 απολύσεις και διαθεσιμότητα 25.000 υπαλλήλων αναζητεί η κυβέρνηση. Κινητικότητα, διαθεσιμότητα, αξιολόγηση δομών και προσώπων, όλες ανακατεύονται για να να βγουν οι αριθμοί για αναγκαστικές απολύσεις-αποχωρήσεις. Αυτό που μένει, για να πείσουν το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης είναι ταχείες διαδικασίες επιβολής κριτηρίων ώστε να βρεθούν οι «άξιοι» δημόσιοι υπάλληλοι και να συγκροτηθεί το «νέο, ευέλικτο και αποτελεσματικό» κράτος.
Για το λόγο αυτό, όπως γράφει η εφημερίδα "Το Βήμα", ανασύρονται σχέδια για "αντικειμενικό ψαλίδι" και εμφανίζεται στη μάχη για το κοσκίνισμα το ΑΣΕΠ ώστε να καθορίσει τα κριτήρια και τη μοριοδότηση. Η ανάγκη να δοθεί ώθηση στους κυβερνητικούς μηχανισμούς ενισχύεται και από τις αντιδράσεις δημάρχων στις καταργήσεις φορέων τουε ενώ ήδη η ΚΕΔΕ σκέφτεται να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Την ίδια ώρα, 25 δήμαρχοι της Βόρειας Ελλάδας υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους.
Το δεύτερο κύμα κινητικότητας- διαθεσιμότητας έρχεται σφοδρό, γράφει η εφημερίδα, με βάση την κυβερνητική συμφωνία για 4.000 απολύσεις και ένταξη στη διαθεσιμότητα 25.000 δημοσίων υπαλλήλων έως το τέλος του χρόνου. Θα προκύψει από το λεγόμενο πλεονάζον προσωπικό από μείωση δομών και αξιολόγηση προσωπικού στα υπουργεία, από καταργήσεις/συγχωνεύσεις φορέων αλλά και τους ΟΤΑ.
Ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Λεωνίδας Γρηγοράκος έχει συντάξει έκθεση για Fast track αξιολόγηση στους δήμους από ανεξάρτητη επιτροπή. Αυτή έχει σταλεί στον πρωθυπουργό, στον Ευ. Βενιζέλο, στον γραμματέα συντονισμού της κυβέρνησης Δημήτρη Βαρτζόπουλο και στον υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Μιχελάκη αλλά και στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Ο κ. Γρηγοράκος προτείνει η επιτροπή να συγκροτηθεί από υπαλλήλους του ΥΠΕΣ, από στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και από τρία στελέχη της αγοράς (εταιρείες εμπειρογνωμόνων για τη δημόσια διοίκηση). Το σχέδιό του θέτει αυστηρά χρονοδιαγράμματα ώστε έως τις 30 Σεπτεμβρίου να έχουν αξιολογηθεί όλοι οι δήμοι. Θέτει γενικά και ειδικά κριτήρια, όπως σχέση υπαλλήλων με κατοίκους, σχέση υπηρεσιών με όγκο που διαχειρίζεται η καθεμιά, κ.ά. Έτσι, όπως λέει ο ίδιος, μπορεί να εξασφαλιστούν οι όροι που θέτει η τρόικα, να υπάρξει συναίνεση των δημάρχων, οι οποίοι απεμπλέκονται από τη διαδικασία επιλογής ενώ την ίδια ώρα υπάρχει η ευελιξία παρεμβάσεων στο πλαίσιο των αναγκών των δήμων.