Σκληρή επίθεση προς την κυβέρνηση εξαπέλυσε από τη Λάρισα, όπου μίλησε σε σπουδαστές του τοπικού ΤΕΙ, ο Αλέξης Τσίπρας, χαρακτηρίζοντας μάλιστα στο σχέδιο “Αθηνά” ως “σχέδιο για φτηνή και απαξιωμένη παιδεία”.
“Αντί να βγαίνουμε σιγά-σιγά από την κρίση, βυθιζόμαστε ολοένα και περισσότερο μέσα σε αυτήν, ενώ αυτό που μας σκοτώνει είναι το φάρμακο και όχι η ασθένεια”, παρατήρησε, και συνέχισε: “Μας εγκαλούν διαρκώς ότι θέλουμε να παίξουμε τη χώρα στα ζάρια. Ποιοι; Αυτοί που την παρέδωσαν στους δανειστές δίχως να ρίξουν ούτε μια ζαριά. Κάνουν σαν να μη καταλαβαίνουν πως το μνημόνιο που μας επέβαλαν οδηγεί την χώρα στη διάλυση και μέρα με τη μέρα κάνει πιθανό ακόμα και το σενάριο της άτακτης χρεωκοπίας. Δε θα πέσει η κυβέρνηση του μνημονίου αν δεν τη ρίξουν με τους αγώνες τους οι νέες και οι νέοι της πατρίδας μας”.
Αναφερόμενος ιδιαίτερα σε θέματα Παιδείας, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι “το μνημόνιο δεν είναι εδώ για να αντιμετωπίσει την κρίση χρέους. Είναι εδώ για να αλλάξει τα δεδομένα. Και η παιδεία είναι ένας από τους βασικότερους στόχους του. Με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς σχέδιο, οι κυβερνώντες καταστρέφουν συνολικά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό που συμβαίνει με το σχέδιο Αθηνά εσείς το γνωρίζετε πολύ καλύτερα από όλους, ειδικά εδώ, όπου και υπήρξαν μαζικότατες κινητοποιήσεις”.
Για τη διάλυση της ανώτατης και τεχνολογικής εκπαίδευσης, υπογράμμισε ο κ. Τσίπρας, οι κυβερνώντες “χρησιμοποίησαν την πελατειακή πολιτική που οι ίδιοι ακολούθησαν τα προηγούμενα χρόνια. Δηλαδή την ίδρυση ενός τμήματος ΑΕΙ ή ΤΕΙ σε κάθε πόλη, για να μαζέψουν ψήφους”. Το βασικό τους κίνητρο, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας, είναι η περικοπή δαπανών: η μείωση του διδακτικού και επιστημονικού προσωπικού, η μείωση του αριθμού των σπουδαστών, η κατάργηση των υποδομών. Είναι ένα σχέδιο για φτηνή και απαξιωμένη παιδεία, ανάλογη μιας αποικιοκρατούμενης και παραγωγικά υποβαθμισμένης χώρας, υποστήριξε.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κάλεσε τους σπουδαστές να υψώσουν όλοι μαζί τη φωνή τους και να δώσουν τις δικές τους απαντήσεις για μία παιδεία αντίστοιχη με τις κοινωνικές ανάγκες, για μια τριτοβάθμια εκπαίδευση με δημόσιο χαρακτήρα, με υψηλό γνωστικό και επιστημονικό επίπεδο, για να γίνουν οι χώροι της γνώσης κύτταρα δημοκρατίας, συμμετοχής και αυτοδιοίκησης, για να αναγεννηθεί και να αποκτήσει νέο ορίζοντα και προοπτική το φοιτητικό και σπουδαστικό κίνημα.