Ένα βήμα πίσω κάνει η κυβέρνηση για τους μισθούς στο Μετρό

Παράθυρο για τη διευθέτηση των μισθών εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ανοίγει η κυβέρνηση, κάνοντας ουσιαστικά ένα βήμα πίσω από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου, μιλώντας στη ΝΕΤ επεσήμανε ότι "υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να ρυθμιστούν. Στην περίπτωση του ΟΑΣΑ έχεις ορισμένες κατηγορίες που δεν έχουν την κατάλληλη αντιμετώπιση με το ενιαίο μισθολόγιο.  Υπάρχουν υποχρεωτικής εκπαίδευσης ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εργαζόμενοι που έχουν λάβει τέτοια εξειδίκευση που είναι πιο απαραίτητοι από πανεπιστημιακής εκπαίδευσης".

Στο ερώτημα γιατί αυτά δεν συζητήθηκαν τις προηγούμενες μέρες, είπε ότι αυτό δεν μπορούσε να γίνει με το Μετρό κλειστό.

Πάντως για να ανοίξει αυτό το παράθυρο διαλόγου η κυβέρνηση θέλει το Μετρό στις ράγες. Για αυτό και έστειλε σαφές μήνυμα  ότι δεν θα κάνει πίσω σε καμία συντεχνία. Ήδη, οι εργαζόμενοι του ΗΣΑΠ και του ΤΡΑΜ ανασχεδιάζουν τη στρατηγική τους και ετοίμαζαν αναστολή των κινητοποιήσεων σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαν στην κυβέρνηση  ενώ  στην κυβέρνηση έχουν ετοιμάσει τα φύλλα πορείας για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ουσιαστικά  το μήνυμα της κυβέρνησης είναι πως όσοι αρνηθούν να εργαστούν ενώ τους επιδόθηκαν φύλλα πορείας  θα παραπεμφθούν στα δικαστήρια και στη συνέχεια θα απολυθούν εφόσον υπάρχουν καταδικαστικές αποφάσεις όπως προβλέπει η νομοθεσία. Πάντως το πεδίο αντιπαράθεσης αν δεν απομακρυνθούν οι συνδικαλιστές θα είναι το αμαξοστάσιο  αφού η επίταξη αφορά  και τους  χώρους , σταθμούς, οχήματα, συρμούς.

Εξάλλου, μια σειρά από λειτουργίες των μέσων σταθερής εξαρτώνται από πολλά σημεία λειτουργίας  και ως εκ τούτου ακόμα και να προσέλθουν οι εργαζόμενοι αν δεν είναι ελεύθεροι όλοι οι άλλοι χώροι για να κινηθούν με ασφάλεια τα μέσα και οι επιβάτες, δε θα μπορέσουν να λειτουργήσουν. Ουσιαστικά, αυτή η αναμέτρηση και συγκρουσιακή διαπραγμάτευση αποτελεί  τη μητέρα όλων των μαχών για την κυβέρνηση.