Τσίπρας – Μητσοτάκης: Κόντρα εφ’ όλης της ύλης με … αφορμή την Παιδεία

Προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη διαπλοκή και τη διαφθορά προανήγγειλε ο πρωθυπουργός

Στη σημερινή συζήτηση για την Παιδεία «αποτυπώθηκαν οι απόψεις και οι θέσεις από την πλευρά εκπροσώπησης δύο διαφορετικών κόσμων». Στη φράση αυτή του πρωθυπουργού, κατά την τριτολογία του με την οποία ολοκληρώθηκε η διαδικασία, αποτυπώνεται η “γεύση” που άφησε η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών για την Παιδεία, κατά τη διάρκεια της οποίας δεν έλειψαν οι αντεγκλήσεις και οι έντονες αντιπαραθέσεις μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.

Τσίπρας: Δεν θα επιτρέψουμε κάποιοι να καλύψουν τη χώρα στο σκοτάδι

Δριμύ «κατηγορώ» κατά της διαπλοκής, και σε αυτό το πλαίσιο, κατά του «παλιού πολιτικού συστήματος» και των συστημικών ΜΜΕ, για τη στάση τους με αφορμή τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, εξαπέλυσε από το βήμα της Βουλής ο Αλέξης Τσίπρας, απαντώντας παράλληλα στις «συκοφαντίες, τα ψεύδη και τις θεσμικές εκτροπές της αξιωματικής αντιπολίτευσης».

Απαριθμώντας τις βασικές αλλαγές που έχει επιφέρει ή δρομολογήσει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι σκοπός είναι η δημιουργία δωρεάν δημόσιου και ανθρωπιστικού σχολείου για όλους και όλες, που θα παρέχει ίδιες ευκαιρίες και δεν θα διευρύνει τις ταξικές και πολιτισμικές διαφορές, που θα αναδεικνύει τα ταλέντα και τις δεξιότητες των παιδιών και που δεν θα τις ισοπεδώνει. «Εμείς θέλουμε σχολείο που να δίνει τις δυνατότητες σε όλους να μπορούν να γίνουν άριστοι», σημείωσε.

Ειδικότερα, είπε ότι «δεν θα επιτρέψουμε κάποιοι να καλύψουν τη χώρα στο σκοτάδι», έχοντας αναφέρει ότι «δυστυχώς πλέον το σκοτάδι της προπαγάνδας και της συκοφαντίας του παλιού πολιτικού συστήματος και των συστημικών μέσων που στηρίζει, απειλεί να καλύψει τα πάντα». «Εμείς ήρθαμε να βάλουμε τέλος σε όλες τις παθογένειες που μας έφεραν έως εδώ» και οι οποίες έχουν αυτουργούς, όπως είπε, τις κυβερνήσεις από τη Μεταπολίτευση και μετά και την «καταστροφική» συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

Σημείωσε ότι η ΝΔ είναι απέναντι και στον μεγάλο αγώνα για το σπάσιμο του αμαρτωλού τριγώνου της διαπλοκής «που εσείς δημιουργήσατε χρόνια τώρα και σήμερα ταυτίζεστε απόλυτα με αυτό». Κατηγόρησε το παλιό πολιτικό σύστημα και τα συστημικά Μέσα ότι παίζουν τα ρέστα τους για τρίτη φορά (μετά την πρώτη διακυβέρνηση και την πιστωτική ασφυξία, και αναφορικά με την πρώτη αξιολόγηση), ποντάροντας να επιτύχει η «τρίτη πράξη της λεγόμενης αριστερής παρένθεσης». «Τώρα επιχειρείτε το ίδιο στηρίζοντας και στηριζόμενοι από αυτούς που για πρώτη φορά στον τόπο καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη να είναι ίσοι απέναντι στους νόμους». Κατηγόρησε τη ΝΔ ότι έχει «βγει στα κεραμίδια» για να υπερασπιστεί το πιο σκοτεινό δίκτυο εξουσίας που οικοδόμησαν καναλάρχες και τράπεζες και τα παλιά κόμματα μαζί, «και τολμάτε να κουνάτε το δάχτυλο στην Αριστερά μιλώντας για το ηθικό πλεονέκτημα [εσείς] τα κόμματα της Siemens, του Χριστοφοράκου, του Τσοχατζόπουλου, των υποβρυχίων, του ΚΕΕΛΠΝΟ, των υποκλοπών, της παράγκας στο ποδόσφαιρο».

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι έπειτα από 27 χρόνια ρυθμίζεται το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο, με τρόπο αδιάβλητο και διαφανή αφού όλες οι δικλείδες έχουν λειτουργήσει διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον. Σημείωσε ότι η διαφορά αυτής της κυβέρνησης φαίνεται και από τη σύγκριση αυτού του διαγωνισμού και εκείνου που διενέργησε η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για το ψηφιακό φάσμα. «Εμείς εξασφαλίσαμε 255 εκατ. για 4 τηλεοπτικές άδειες όταν εσείς ξεπουλήσατε το σύνολο του φάσματος για 18 εκατ. ευρώ, σε έναν διαγωνισμό που συμμετείχε μια και μοναδική εταιρεία και από όπου αποκλείστηκε την ΕΡΤ».

Προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη διαπλοκή και τη διαφθορά

Στη δευτερολογία του, ο Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε την κατάθεση αιτήματος για προ ημερησίας διάταξης συζήτηση για τη διαπλοκή και τη διαφθορά και τόνισε απευθυνόμενος προς τον κ. Μητσοτάκη: «Μην νομίζετε ότι θα αποδράσετε, θα έρθετε εδώ να μιλήσετε με ονόματα και διευθύνσεις, μπροστά στον ελληνικό λαό. Δεν θα αφήσουμε αναπάντητη αυτή τη λάσπη στον ανεμιστήρα».

«Όσο σιωπηλός ήταν ο κ. Μητσοτάκης στα θέματα της διαπλοκής τόσο ξεκάθαρος ήταν στα ζητήματα που αφορούν στη δική του ιδεολογική τοποθέτηση», στα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση, όπου υπερασπίστηκε την «γνωστή νεοφιλελεύθερη ατζέντα του που είναι και ταξικά μεροληπτική, είναι ατζέντα ευκρινής αλλά έχει όρια σε ό,τι αφορά την απήχηση της στην κοινωνία, γιατί υπερασπίζεται δικαιώματα μιας μειοψηφίας, των ολίγων». Είπε ότι υπερασπίστηκε μια εκπαίδευση για τα δικαιώματα των ολίγων, όπως υπερασπίζεται σε άλλα ζητήματα την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, τις απολύσεις, τις περικοπές στο κοινωνικό κράτος. «Το βασικό χαρακτηριστικό της τοποθέτησης του για την παιδεία είναι ότι υπερασπίζεται μια εκπαίδευση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα μιας αριστοκρατίας, όχι μια εκπαίδευση των άριστων, αλλά των ελίτ», μια « κοινωνία πολλών ταχυτήτων, κατακερματισμένη, διχασμένη, ο καθένας για τον εαυτό του και όλοι εναντίον όλων και πιστεύει ότι χάρη σε κάποια αόρατη πρόνοια της αγοράς μπορεί να προοδεύσει ο κόσμος». «Θέλει εκπαιδευτικό σύστημα κατ΄ εικόνα και καθ΄ ομοίωση της αγοράς», «εμείς κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να οικοδομήσουμε την παιδεία της ισότητας, της αγάπης για τη γνώση», τόνισε.

Ο κ. Τσίπρας σημείωσε ότι παρότι κατατίθενται απόψεις με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, τα θέματα Παιδείας απαιτούν διεξοδικό διάλογο και προσπάθεια σύνθεσης. Όπως ανέφερε, προϋποθέσεις για τον διάλογο είναι, πρώτον, καθαρές θέσεις και όχι διαστρέβλωση, δεύτερον, να μην αποχωρούμε από τον διάλογο και, τρίτον, να μη λειτουργούμε με μία λογική ότι θα κατεδαφίσουμε τα πάντα. «Σας αδικεί η λογική ότι θα τα γκρεμίσετε όλα», υπογράμμισε απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Μητσοτάκης: Δε μας ενδιαφέρει τι κάνατε ως μαθητής κύριε Τσίπρα

Επίθεση στον πρωθυπουργό εξαπέλυσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατηγορώντας τον ότι τόσο στα θέματα Παιδείας όσο και στις σχέσεις με την Εκκλησία, επιχειρεί να διχάσει την κοινωνία.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι:

- Καταργήσατε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία. Γιατί στερήσατε από τα παιδιά των φτωχών οικογενειών τη δυνατότητα να πάνε σε ένα καλό σχολείο και να διακριθούν;

- Καταργήσατε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, υπονομεύσατε το δημοτικό σχολείο, μειώσατε τις ώρες του διδακτικού προγράμματος. Υποβαθμίσατε και το γυμνάσιο και το λύκειο, μετατρέπετε το γυμνάσιο σε σχολείο αυτόματης προαγωγής.

- Καταργήσατε την τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, όπως και τη βάση του 9,5 για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη.

- Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό με την επιλογή των διευθυντών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

- Ισοπεδώσατε και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίζετε το δημόσιο σχολείο, κοντύνατε και τα ιδιωτικά σχολεία στο οποίο πηγαίνουν το 8% των μαθητών.

- Παγώσατε και καταργείτε κάθε έννοια αξιολόγησης και αξιοκρατίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

- Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Έδωσε η κυβέρνηση τη δυνατότητα ακόμη και σε όσους είχαν διαγραφεί να αποκτήσουν δικαίωμα επανεγγραφής. Έχω την εξήγηση: ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του.

- Καταργήσατε τα συμβούλια ιδρύματος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

- Υποβαθμίσατε τα προγράμματα των μεταπτυχιακών που ήταν μία ιστορία επιτυχίας των δημόσιων πανεπιστημίων.

Έδωσε δε, κάποιες από τις κατευθυντήριες γραμμές της ΝΔ:

- Κανένα παιδί δεν θα μείνει έξω από παιδικό σταθμό.

- Ενιαίος τύπος για όλα τα σχολεία με αναβαθμισμένο όμως προγραμμα

- Θα επαναφέρουμε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία

- Απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των 13 περιφερειακών διευθυντών

- Θα δώσουμε μεγαλύτερη ευελιξία στις σχολικές μονάδες

- Θα συζητήσουμε τη δυνατότητα, δάσκαλοι και καθηγητές να επιλέγουν το βιβλίο που θα διδάσκουν

- Θα δημιουργήσουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια.

Στη δευτερολογία του, ο κ. Μητσοτάκης, αναφερόμενος στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που ήδη ζήτησε ο πρωθυπουργός για την διαφθορά και την διαπλοκή, ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Τον Μάρτιο του 2016 είχατε ζητήσει συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή. Η συζήτηση αυτή έγινε, και κατά γενική ομολογία υποστήκατε πανωλεθρία. Σε σχέση με τον Μάρτιο του 2016 τα δεδομένα έχουν αλλάξει, γιατί τότε δεν υπήρχε Καλογρίτσας, τράπεζα Αττικής, offshore της Αυγής. Χαίρομαι λοιπόν που κάνατε δεκτή την πρότασή μου για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη διαφθορά και τη διαπλοκή».

Για τα θέματα Παιδείας είπε: «Χρειαζόμαστε ή δεν χρειαζόμαστε πρότυπα-πειραματικά σχολεία. Το ερωτήματα είναι αν χρειαζόμαστε σχολεία της αριστείας όπου θα μπορεί ένας φτωχός μαθητής να πάει και να φοιτήσει;». Επέμεινε ότι πρέπει το πανεπιστήμιο να συνδέεται με την αγορά εργασίας λέγοντας: «Έχει νόημα να εκπαιδεύουμε γιατρούς σε τετραπλάσιο ποσοστό από όσους χρειαζόμαστε για να τους εξάγουμε μετά σε άλλες χώρες; Πρέπει ή δεν πρέπει να έχουν τα πανεπιστήμια τον μεγαλύτερο, αν όχι τον τελευταίο λόγο, για τον αριθμό των εισακτέων, ώστε να μην έχουμε μεγαλύτερο αριθμό αποφοίτων από όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας;».

Μιχαλολιάκος: Οι αριστείς γεννιούνται, δε γίνονται

Επίθεση τόσο στο πρωθυπουργό, όσο και στον πρόεδρο της ΝΔ, εξαπέλυσε ο επικεφαλής της Χρυσής Αυγής, Νίκος Μιχαλολιάκος, κατηγορώντας τους ότι δεν ενδιαφέρονται για την ουσία της παιδείας και της εκπαίδευσης των Ελλήνων.

Ο κ. Μιχαλολιάκος εξέφρασε την διαφωνία του για τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών και την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, χαρακτήρισε έγκλημα να διδάσκονται στην ίδια αίθουσα, Ελληνόπουλα και προσφυγόπουλα, ενώ υποστήριξε ότι οι «αριστείς γεννιούνται, δεν γίνονται».

«Αυτοί σήμερα που εξουσιάζουν τη χώρα, στην αντίληψη τους υπάρχει η σφαλερή άποψη, ότι δεν υπάρχει συνέχεια των Ελλήνων» είπε ο κ. Μιχαλολιάκος, ενώ έκανε λόγο για «αριστερούς εθνικομηδενιστές». Παράλληλα, κατηγόρησε, τόσο τον πρωθυπουργό, όσο και τον πρόεδρο της ΝΔ, ότι «δεν μπήκαν στην ουσία για το τί είναι ελληνική παιδεία, αλλά αναλώθηκαν στις μεταρρυθμίσεις που θα κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ και θα καταργήσει η ΝΔ και δεν αναρωτήθηκαν, ότι δυο γενιές Ελλήνων έμειναν αμόρφωτοι».

«Συστηματικά, το πελατειακό κράτος, η λαϊκή κεντροδεξιά και η φερόμενη αριστερά ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται κατά της παιδείας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η κατάργηση του 10, που τέθηκε πολύ σωστά στο νόμο, ως όριο για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ και θεωρήθηκε αυτό ότι ήταν μέτρο αυταρχικό. Έτσι κατήργησε το κράτος έναν κανόνα αξιοκρατίας και φτάσαμε να μπαίνουν στα πανεπιστήμια γράφοντας κάτω από τη βάση», τόνισε.

Ο κ. Μιχαλολιάκος επέκρινε ακόμα την εξαγγελία του πρωθυπουργού για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ επιτέθηκε στον κ. Μητσοτάκη, σημειώνοντας ότι «θέλει και άλλα ιδιωτικά πανεπιστήμια για να βγαίνουν και άλλοι άνεργοι».

Ταυτόχρονα, εξέφρασε την έντονη αντίθεση του κόμματός του για τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών και επικαλούμενος το άρθρο 16 του Συντάγματος, τόνισε ότι βασική αποστολή του κράτους είναι η ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων. «Είναι σαφέστατο, ότι ο νομοθέτης εννοούσε την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων ορθοδόξων», τόνισε και πρόσθεσε: «Η κυβέρνηση θέλησε να κάνει επαναστατική γυμναστική με το μάθημα των θρησκευτικών και να κολακεύσει την αριστερή της πελατεία».

Ταυτόχρονα χαρακτήρισε «άνευ λογικής» και «έγκλημα» το να διδάσκονται μαζί, στην ίδια τάξη, Ελληνόπουλα και προσφυγόπουλα, υποστήριξε ότι στόχος είναι να κατέβουν οι θρησκευτικές εικόνες από τις αίθουσες και πρόσθεσε ότι η Χρυσή Αυγή δεν θα το ανεχθεί αυτό, θα το πολεμήσει για να παραμείνουν τα σχολεία πραγματικά ελληνικά και όχι μια πολυπολιτισμική χοάνη».

«Δεν είδατε τί κοινωνίες τέρατα δημιούργησε αυτή η πολυπολιτισμική αντίληψη στις ΗΠΑ, στη Βραζιλία, στο Παρίσι, στο Λονδίνο; Τι θέλετε να βγάλουμε στην Αθήνα; Μουσουλμάνο δήμαρχο, όπως στο Λονδίνο; Αυτό δεν θα περάσει», πρόσθεσε.

Κλείνοντας, ο κ. Μιχαλολιάκος αναφέρθηκε και στο θέμα τις αριστείας, για το οποίο, όπως είπε, έγινε πολύς λόγος και από τον πρωθυπουργό και από τον πρόεδρο της ΝΔ, ωστόσο «ουδείς από τους δύο δεν μπήκε στο κόπο να πει ότι οι αριστείς γεννιούνται και δεν γίνονται».

Γεννηματά: Με δάνειο μεταρρυθμίσεων δε γίνεται κάποιος μεταρρυθμιστής

Σφοδρή κριτική προς την κυβέρνηση και προσωπικά στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, αλλά και προς τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, άσκησε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά.

Αρχικά η κ. Γεννηματά κατηγόρησε τον κ. Τσίπρα ως «κρυπτόμενο» πρωθυπουργό, καθώς «ολοκληρώθηκε ένα έγκλημα και παραδόθηκε ο δημόσιος πλούτος στους δανειστές για 99 χρόνια».

Το ίδιο χαρακτηρισμό απηύθυνε και προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη, καθώς, όπως ανέφερε: «Κρύφτηκε χθες και νομίζει ότι βολεύεται να αφήνει τον πρωθυπουργό να υλοποιεί πολιτικές νεοφιλελεύθερης δεξιάς ατζέντας. Λυπάμαι για αυτά που συμβαίνουν στη χώρα και για την ποιότητα της αντιπολίτευσης», σημείωσε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Με αφορμή τις εξελίξεις στο ζήτημα των τηλεοπτικών αδειών, η Φώφη Γεννηματά ύψωσε τους τόνους, τονίζοντας ότι ο πρωθυπουργός δεν μπορεί να μιλάει για νομιμότητα. Η φούσκα έσκασε στα δικά σας χέρια κι ο κόσμος το «έχει τούμπανο», είπε και συμπλήρωσε: «Έπεσε μαύρο στο ΣΥΡΙΖΑ τσάνελ, και μας μιλάτε για τρίγωνο διαπλοκής; Η Τράπεζα Αττικής, η κυβέρνηση και ο αγαπημένος σας εργολάβος. Γι’ αυτό δώσατε μάχη για έλεγχο Τράπεζας Αττικής, για να ελέγξετε την ενημέρωση».

Η κ. Γεννηματά υποστήριξε ότι ο διαγωνισμός είναι διάτρητος, ότι ακρωτηριάστηκε ο ρόλος ΕΣΡ και περιορίστηκε ο αριθμός αδειών με στημένες εκθέσεις, ενώ η επιτροπή του διαγωνισμού έδωσε ψευδείς βεβαιώσεις και δεν ζήτησε έλεγχο. «Είναι ώρα να παρέμβει ο εισαγγελέας. Υπάρχει εισαγγελέας σε αυτό τον τόπο;», ανέφερε η κ. Γεννηματά, επισημαίνοντας ότι υπήρξαν «λαγοί», στη διαγωνιστική διαδικασία.

Διμέτωπη κριτική άσκησε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σε κυβέρνηση και ΝΔ και στα ζητήματα Παιδείας. Υποστήριξε ότι όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση έχουν τη σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Παράταξης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ξεπέρασε και τη προδιδακτορική Δεξιά στο ξήλωμα των μεταρρυθμίσεων στη Παιδεία και προσπαθεί να εγκαθιδρύσει το δικό της καθεστώς.

«Για τον κ. Τσίπρα η αριστεία είναι ρετσινιά, για τον κ. Μητσοτάκη είναι μέσο αναπαραγωγής της ελίτ, για εμάς τους σοσιαλιστές, είναι προτεραιότητα στην εκπαίδευση», υπογράμμισε η Φώφη Γεννηματά και αναφερόμενη στην διελκυστίνδα για τα θρησκευτικά, είπε ότι ο πρωθυπουργός χρησιμοποιεί τον Φίλη πολλές φορές και σήμερα τον κρεμάει και στα μανταλάκια.

«Με δάνειο μεταρρυθμίσεων απ’ άλλους δεν γίνεται κάποιος μεταρρυθμιστής» υπογράμμισε η κ. Γεννηματά για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και υπερασπίστηκε τις ευρείες μεταρρυθμίσεις που έγιναν από τη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τη διετία 2010-2012. Ζήτησε να εξαιρεθεί η εκπαίδευση από το μνημόνιο και ανέπτυξε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, στο επίκεντρο των οποίων είναι η επαναφορά, με βελτιώσεις, του νόμου Διαμαντοπούλου, η αξιολόγηση, με διαφάνεια, των εκπαιδευτικών, ενώ πρότεινε να ξεκινήσει τώρα η συζήτηση για αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας για μη κρατικά πανεπιστήμια.

Κουτσούμπας: Η Παιδεία δεν είναι εμπόρευμα

Με τη γνωστή λαϊκή ρήση «το ΄να χέρι νίβει τ΄ άλλο και τα δυο το πρόσωπο», ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας κατηγόρησε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ότι προσεγγίζουν το ζήτημα της Παιδείας με τον ίδιο τρόπο. «Ο πρωθυπουργός έδωσε άριστα 20 στο υπουργείο Παιδείας χωρίς καμία ντροπή, για την επιτυχία να ανοίξουν χωρίς προβλήματα τα σχολεία», είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας και κατηγόρησε την κυβέρνηση για υποκρισία όταν υποστηρίζει ότι τα σχολεία επέστρεψαν στην κανονικότητα. «Έλεος! Η καθημερινότητα για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της είναι πολύ διαφορετική», είπε ο γγ του ΚΚΕ και αναρωτήθηκε σε ποια καθημερινότητα επέστρεψαν τα σχολεία, όταν η λαϊκή οικογένεια, ρημαγμένη από τους φόρους, έχει μπροστά της τα έξοδα για τα φροντιστήρια, τις ξένες γλώσσες, για αθλητική δραστηριότητα και τη σχολική τσάντα που πρέπει να γεμίσει με την περίφημη σχολική λίστα.

Σχολιάζοντας τον ισχυρισμό ότι η κυβέρνηση κέρδισε το στοίχημα να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς κενά, ο Δημήτρης Κουτσούμπας κατήγγειλε ότι το μόνο στοίχημα που κέρδισε η κυβέρνηση είναι το τρίτο μνημόνιο που ψήφισε με τη ΝΔ. «Το στοίχημα που κερδίσατε μέχρι τα τώρα, έχει όνομα. Λέγεται τρίτο μνημόνιο», είπε ο γγ του ΚΚΕ και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υλοποιεί στην εκπαίδευση το μνημόνιο κατά γράμμα, με τον «εξορθολογισμό δαπανών για την παιδεία», και μάλιστα για να το κάνει αυτό, χρησιμοποιεί και όλο το ιδεολογικό αντιδραστικό οπλοστάσιο όλων των κυβερνήσεων που προηγήθηκαν και έπαιρναν αντιλαϊκά μέτρα.

Ο κ. Κουτσούμπας υπογράμμισε ότι για την κυβέρνηση και με βάση τον εξορθολογισμό δαπανών που ψήφισε, είναι σπατάλη το να έχουν τα παιδιά μόνιμο δάσκαλο στα σχολεία τους, είναι σπατάλη η μετατροπή του ολοήμερου νηπιαγωγείου σε χώρο φύλαξης και είναι σπατάλη να στερείται ο μαθητής που έχει ειδικές ανάγκες , τον εκπαιδευτικό και τις δομές που χρειάζεται. Γι΄ αυτό μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας σε βασικά μαθήματα στο γυμνάσιο, είπε ο γγ του ΚΚΕ και κατήγγειλε ότι μαθητές αναγκάζονται στα ΕΠΑΛ να εγκαταλείψουν τις ειδικότητες που είχαν επιλέξει ή να μεταφέρονται σε άλλες πόλεις για να πάνε σχολείο. «Κόπτεστε ότι καλύψατε τα κενά, αλλά στην πραγματικότητα κάνατε χειρουργικές παρεμβάσεις για να κρυφτούν οι ελλείψεις αυτές. Τα κενά συνεχίζουν να υπάρχουν, το ό,τι θα πάρετε τα παιδιά νωρίτερα είναι επειδή υπάρχουν κενά», κατήγγειλε ο γγ του ΚΚΕ και προσέθεσε ότι η κυβέρνηση δεν θα έπρεπε καν να τολμάει να μιλάει για την ειδική αγωγή, διότι και φέτος δεν άνοιξαν σχολεία ελλείψει προσωπικού.

Ο Δ. Κουτσούμπας υπογράμμισε ότι η πολιτική που ακολούθησε η ΝΔ και σήμερα η κυβέρνηση, είναι στην κατεύθυνση μειωμένων μορφωτικών απαιτήσεων και στη λογική «άντε να τελειώσουμε το γυμνάσιο και μετά βλέπουμε». Αλλά στη συνέχεια, κατήγγειλε, «θα φάει η μύγα σίδερο και το κουνούπι ατσάλι, διότι η κυβέρνηση θέλει το λύκειο ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο». Στόχος κατήγγειλε είναι η αποτροπή από την επιλογή του Γενικού Λυκείου ώστε να υλοποιηθεί το όραμα της κυβέρνησης για μαζική στροφή στην πρόωρη επαγγελματική κατάρτιση στα υποβαθμισμένα και χωρίς υποδομές ΕΠΑΛ.

«Απάτη» χαρακτήρισε επίσης την εξαγγελία της ελεύθερης πρόσβασης και τόνισε πως αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν πραγματικά για το άγχος των οικογενειών και των μαθητών μπροστά στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα μπορούσε να ικανοποιήσει τα αιτήματα για δικαίωμα επανάληψης της εξεταστικής διαδικασίας για τη βελτίωση της βαθμολογίας. Ειδικά δε για τα ΕΠΑΛ, είπε ότι καταργούνται ήδη ειδικότητες, και προσέθεσε ότι στόχος της πολιτικής είναι τα παιδιά να γίνουν, από μικρή ηλικία, έρμαια της αγοράς.

«Το ΚΚΕ ξεκινάει από τη θέση ότι η παιδεία δεν είναι εμπόρευμα και πρέπει να παρέχεται με ευθύνη του κράτους. Να είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους. Με κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Ξεκινάμε από τη θέση ότι κανένα παιδί δεν μπορεί να θεωρείται ανήμπορο μπροστά στη γνώση. Ότι κανένας νέος και νέα δεν μπορεί να αφήνεται στα αζήτητα της ανεργίας. Ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει. Παλεύουμε όλα τα νήπια και προνήπια να βρίσκονται σε δομές προσχολικής αγωγής, σε νηπιαγωγεία με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, σε σύγχρονα κτίρια, τάξεις. Ξεχωρίζουμε το ζήτημα της ειδικής αγωγής, γιατί απαιτείται θετικά άνιση μεταχείριση με ίδρυση και λειτουργία όλων των αναγκαίων δομών», είπε ο κ. Κουτσούμπας και τόνισε ότι το ΚΚΕ παλεύει για ένα σχολείο που θα παρέχει την ίδια μόρφωση σε όλους τους μαθητές, χωρίς να διαχωρίζει τα σχολεία και τους μαθητές σε πολλές ταχύτητες ανάλογα με την περιοχή και την τσέπη του καθενός.

Θεοδωράκης: Η άρνηση των μη κρατικών πανεπιστημίων δεν είναι Αριστερά

Σε υψηλούς τόνους και με επιθετική διάθεση, ο Σταύρος Θεοδωράκης, επέκρινε την κυβέρνηση για την ανατροπή, όπως είπε, της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που είχε γίνει τα τελευταία χρόνια.

Ο επικεφαλής του Ποταμιού, ντυμένος με γραβάτα, λόγω της σπουδαιότητας της συζήτησης, όπως δήλωσε, κατηγόρησε όλα τα κόμματα και όχι μόνο αυτά που κυβέρνησαν, για τη σημερινή εικόνα της Παιδείας, λέγοντας: «Τα σχολεία και ιδιαίτερα τα πανεπιστήμια, ήταν πάντα στα χέρια των κομμάτων, άρα η ευθύνη για το κατάντημα της Παιδείας είναι διακομματική».

Παράλληλα αναρωτήθηκε, για ποιά δημόσια εκπαίδευση μιλάμε και τόνισε: «Είμαστε υπερήφανοι που τα παιδιά μας παιδεύονται περισσότερο, οι γονείς πληρώνουν περισσότερο, για να έχουμε το χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη» και κατέληξε λέγοντας: «Η ζημιά που κάνουμε στην οικονομία μπορεί κάποτε να διορθωθεί. Η ζημιά που κάνουμε στην Παιδεία δεν διορθώνεται με νόμους και υπουργικές αποφάσεις». 

Το σημείο της ομιλίας του κ. Θεοδωράκη, που προκάλεσε αναστάτωση στους κυβερνητικούς βουλευτές, ήταν η αναφορά του στην Χούντα και την αντίληψή της περί των ιδιωτικών πανεπιστημίων. «Η άρνηση των μη κρατικών πανεπιστημίων δεν είναι Αριστερά. Πρώτα η Χούντα ισχυρίστηκε ότι αυτά θα καταστρέψουν την Παιδεία», είπε ο επικεφαλής του Ποταμιού, ενώ στην αντίδραση των βουλευτών απάντησε: «Πείτε μου πού σας πρόσβαλα». Επίσης, μίλησε για υποκρισία, υποστηρίζοντας ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν στο εξωτερικό, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας χρίστηκε διδάκτορας σε ιδιωτικό κολλέγιο στην Τουρκία. «Πολιτικοί που έχουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία, να υμνούν μόνο τα δημόσια σχολεία και να πολεμούν τα ιδιωτικά. Πόσο υποκριτές πια!» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Υπενθύμισε δε, ότι, πρόσφατα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, παραβρέθηκε στα εγκαίνια νέας πτέρυγας ιδιωτικού κολλεγίου, στο Μαρούσι.

Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, είπε ότι πρέπει, όσα παιδιά έχουν εξοικείωση με την μαθητική διδασκαλία, να ενταχθούν στα σχολεία της γειτονιάς τους, αλλά ένα μικρό βάρος να πάρουν και τα ιδιωτικά σχολεία, στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης.

Εξάλλου, ζήτησε την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, τον διπλασιασμό των πρότυπων σχολείων, την επαναφορά των πρυτανικών συμβουλίων και την κατάργηση των αιωνίων φοιτητών.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης, αναφερόμενος στο μάθημα των θρησκευτικών, για το οποίο γίνεται μεγάλη συζήτηση τις τελευταίες ημέρες, ζήτησε από την ηγεσία της ορθόδοξης Εκκλησίας να επιδείξει τόλμη, λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι το σύγχρονο σχολείο δεν χρειάζεται περισσότερο τα θρησκευτικά από τη φυσική, τη βιολογία, την πληροφορική.

Στη συνέχεια, προχώρησε και ένα βήμα παρακάτω, λέγοντας: «Πρέπει να ανοίξουμε την συζήτηση για τον διαχωρισμό Κράτους - Εκκλησίας» καλώντας την Εκκλησία να μην φοβηθεί τον διάλογο. «Στην Εκκλησία υπάρχουν αρκετοί ιεράρχες, γήινοι και μετριοπαθείς, με πρώτο τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, που δεν θα πρέπει να φοβηθούν αυτόν τον διάλογο» ανέφερε.

Καμμένος: Διαφωνούμε με τον Φίλη, αλλά τα σχολεία άνοιξαν χωρίς προβλήματα

Με την επίκληση του Συντάγματος, αλλά και του λαϊκού αισθήματος, ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ, Πάνος Καμμένος, απέρριψε κάθε συζήτηση για διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την Παιδεία, ο κ. Καμμένος τόνισε: «Εμείς θεωρούμε ότι το Σύνταγμα της Ελλάδος είναι συγκεκριμένο. Αναφέρεται στους άρρηκτους δεσμούς της Ορθοδοξίας με την Πολιτεία και από τη στιγμή που παραμένει αυτό, δεν υπάρχει κανένας λόγος να αρχίσει οποιαδήποτε συζήτηση για διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους».

Ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ πρόσθεσε ότι η Ορθοδοξία και ο Ελληνισμός βάδισαν πολλά χρόνια μαζί και τέτοιου είδους αλλαγές είναι που δεν προβλέπονται από το Σύνταγμα, με τις οποίες δεν συμφωνεί και το αίσθημα του ελληνικού λαού.

Επίσης, ο κ. Καμμένος αναφέρθηκε στη συνάντηση που είχε νωρίτερα με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, λέγοντας ότι ο κ. Ιερώνυμος δέχθηκε με χαρά την πρόταση του πρωθυπουργού, από το βήμα της Βουλής, να γίνει διάλογος με την Εκκλησία από την αρχή, «προκειμένου να αποφασιστεί από κοινού η συγγραφή των νέων βιβλίων και οι πιθανές αλλαγές στα Θρησκευτικά». «Κι αυτό είναι μία πολύ σημαντική εξέλιξη και πράγματι απέδειξε και ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση αλλά και ο μακαριότατος, όπως πιστεύω θα είναι και απόφαση της Ιεραρχίας, ότι με τον διάλογο όλα λύνονται», εκτίμησε ο πρόεδρος των ΑΝΕΛ. «Οφείλουμε όλοι να συζητήσουμε με την Εκκλησία», συμπλήρωσε.

Πάντως, δεν έκρυψε τη διαφωνία του με τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, για το ζήτημα των Θρησκευτικών, σημειώνοντας πως «διαφωνούμε μεν και μάλιστα δημοσίως πολλές φορές, αυτό άλλωστε επιτάσσει η Δημοκρατία», αλλά «δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε ότι για πρώτη φορά φέτος, στη δική του θητεία και μετά από πολλά χρόνια, τα σχολεία άνοιξαν χωρίς προβλήματα».

Λεβέντης: Όλοι γκρεμίζουν αυτά που έφτιαξαν οι προηγούμενοι

«Το μεγάλο πρόβλημα για την παιδεία είναι ότι όλοι γκρεμίζουν αυτά που δημιούργησαν οι προηγούμενοι», επισήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης, ενώ επανέλαβε την πρόταση του να υπάρχει δυνατότητα αλλαγής νόμου για την παιδεία, εφόσον το στηρίζουν τα 4/5 της Βουλής.

Αναφερόμενος στο θέμα της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, υποστήριξε ότι δεν προχωρά, γιατί δεν θέλουν οι συνδικαλιστές, ενώ πρότεινε τη συγκρότηση Διεπιστημονικής Επιτροπής με άτομα κύρους.

Ακόμα, ο κ. Λεβέντης ανέφερε ότι «νοσούμε τις μεταπανεπιστημιακές ανταλλαγές, την στιγμή που έπρεπε να δίνουμε μάχη για τα πανεπιστήμια μας», ενώ τάχθηκε υπέρ της απεριόριστης χρονικής δυνατότητας των φοιτητών

Σχολιάζοντας τις αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών, ο κ. Λεβέντης επισήμανε ότι δεν μπορεί να επιτρέπεται στη μειονότητα να διδάσκεται το δικό της θρήσκευμα και να μην επιτρέπεται στην πλειονότητα η διδασκαλία της επίσημης θρησκείας της.

Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων επανέλαβε την πρόταση του για οικουμενική κυβέρνηση, καθώς όπως είπε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα είναι σοβαρά και δεν μπορεί μόνος του ο πρωθυπουργός να τα λύσει.

«Αν αληθεύουν δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι 774.000 Έλληνες βρίσκονται υπό κατάσχεση για ληξιπρόθεσμες οφειλές, ότι 4,3 εκατ. Έλληνες χρωστούν στην εφορία 91,6 δισ. ευρώ και προσθέσουμε και τις οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία και τα κόκκινα δάνεια, τότε το ελληνικό πρόβλημα είναι άλυτο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λεβέντης, και προσέθεσε:

«Πρέπει να εξετάσουμε τη δυνατότητα μιας οικουμενικής κυβέρνησης, όχι για να σας διώξουμε κ. Τσίπρα από τη θέση του πρωθυπουργού, αλλά γιατί τα προβλήματα είναι σοβαρά και κανείς δεν μπορεί μόνος του. Τα έχω πει και στον κ. Μητσοτάκη που βρίσκεται σε απόλυτη πλάνη. Όπως είπα και στη πρωτολογία μου, αν δεν κάνει εκλογές ο κ. Τσίπρας είναι βλάκας. Πρέπει να κάνει και να έρθει ο κ. Μητσοτάκης, και σε 4-5 μήνες που θα τα κάνει μπάχαλο θα έρθει ξανά με μηδέν μπόνους».