Στο προσκήνιο επανέρχονται οι υπάλληλοι της Βουλής, οι οποίοι με υπόμνημά τους προς τα ΜΜΕ απορρίπτουν τα περί σκανδαλώδους προνομιακής μεταχείρισής τους, δηλώνοντας ότι έχουν υποστεί ραγδαίες μειώσεις στις απολαβές τους, οι οποίες μεσοσταθμικά φτάνουν το 52%, όταν στον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα η μείωση αυτή κυμαίνεται από 15% - 35% (από το 2010 έως σήμερα).
Διαμαρτύρονται μάλιστα ότι "τα ΜΜΕ αντί να ασχολούνται με «ασήμαντα ζητήματα» όπως το φορολογικό, τη διάθεση των κονδυλίων για την πραγματική αγορά και την ανάπτυξη, την ανεργία και την εργασιακή εφεδρεία, την υγεία και την ασφάλιση, έχουν ως πρώτο και μόνο θέμα κάθε εβδομάδα τη ΄΄σκανδαλώδη προνομιακή μεταχείριση των υπαλλήλων της Βουλής".
Με το υπόμνημά του ο Σύλλογος Υπαλλήλων της Βουλής απαντά και σε όσα έχουν δημοσιευθεί σχετικά με το μισθολογικό, συνταξιοδοτικό και υπερωριακό καθεστώς που ισχύει για αυτούς, καθώς και για τον πάλαι ποτέ 15ο και 16ο μισθό που ελάμβαναν, για την μείωση των επιδομάτων τους και άλλα.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν:
•Οι υπάλληλοι της Βουλής είναι ενταγμένοι στο ενιαίο μισθολόγιο (ν.4024/2011 άρθρο 4 παράγραφός 1 – ΦΕΚ 226 A'/27.10.2011).
•Τα επιδόματα τα οποία χορηγούνται στους υπαλλήλους Βουλής είναι αποκλειστικά τα προβλεπόμενα από την εφαρμογή του ν.4024/2011 (οικογενειακή παροχή και θέσης ευθύνης). Τα επιδόματα εορτών και αδείας καταργούνται από 1.1.2013 και μέχρι σήμερα διαμορφώνονταν όπως στο σύνολο του δημοσίου τομέα.
•Η μεσοσταθμική μείωση των αποδοχών των υπαλλήλων της Βουλής είναι 52%, όταν στον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα η μείωση αυτή κυμαίνεται από 15% - 35% (2010 έως σήμερα).
•Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύθηκε στις 19.11.2012 (ΦΕΚ 229Α), πέραν της εξίσωσης του συνταξιοδοτικού καθεστώτος των υπαλλήλων της Βουλής με εκείνο των συναδέλφων τους στο Δημόσιο, καταργείται το μεταβατικό διάστημα προσαρμογής που ισχύει για όλους τους άλλους υπαλλήλους, εφόσον θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31.12.2010.
•Οι υπερωρίες στη Βουλή δεν αποτελούν, όπως σε άλλες υπηρεσίες, «τακτικές αποδοχές», δηλαδή δεν χορηγούνται ονομαστικά ανεξαρτήτως ωραρίου εργασίας , αλλά αφορούν υπαλλήλους για τους οποίους οι Προϊστάμενοι με προσωπική ευθύνη βεβαιώνουν την παρεχόμενη εργασία ενώ τα έξοδα κίνησης είναι έναντι δαπανών που οφείλονται στο ιδιαίτερο ωράριο της Υπηρεσίας (πρωί -απόγευμα –βράδυ –αργίες –εορτές) για αυτό και δεν χορηγούνται όταν δεν υπάρχει υπερωριακή απασχόληση του υπαλλήλου.
•Κίνητρο επίτευξης στόχων στήριξης κοινοβουλευτικού έργου δεν χορηγήθηκε ποτέ και έχει ανασταλεί όπως στο σύνολο του δημόσιου τομέα (ν.4093/12).
Επίσης, ο Σύλλογος Υπαλλήλων της Βουλής υπενθυμίζει τις σχετικές αποφάσεις που αφορούν τις περικοπές στις απολαβές τους:
-Απόφαση Προέδρου Βουλής - 4/3/2010: Μείωση υπερωριών και εξόδων κίνησης κατά 12%.
-Ν.3833/2010 –15.3.2010: Μείωση επιδομάτων (πληροφορικής, θέσης ευθύνης και λοιπά ενιαίου μισθολογίου) σε ποσοστό 12% και δώρων εορτών και επιδόματος αδείας σε ποσοστό 30%.
-Ν.3845/2010 –6.5.2010: Μείωση επιδομάτων (πληροφορικής, θέσης ευθύνης και λοιπά ενιαίου μισθολογίου) σε ποσοστό 8% και δώρων εορτών και επιδόματος αδείας, όπως στο σύνολο του λοιπού δημόσιου τομέα.
-Απόφαση Προέδρου Βουλής - 13/5/2010: Νέα μείωση υπερωριών και εξόδων κίνησης σε ποσοστό 8%.
-Ν.4024/2011: Με την εφαρμογή του νέου μισθολογίου και την εφαρμογή του στον Κανονισμό της Βουλής, οι υπάλληλοι υπέστησαν ανά κατηγορία και κλιμάκιο τις εξής μειώσεις:
- ΥΕ από 12% έως 20%
- ΔΕ από 13% έως 20%
- ΤΕ από 4% έως 10%
- ΠΕ από 4% έως 10%
-Ιανουάριος 2011: Κατάργηση της έκτακτης αποζημίωσης του άρθρου 101 (ο επονομαζόμενος από τα Μ.Μ.Ε. «15ος - 16ος μισθός») χωρίς να έχουμε άλλα ειδικά μηνιαία επιδόματα όπως ισχύει στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Με την κατάργηση αυτή προκύπτει μείωση στις αποδοχές των υπαλλήλων 15%.
-Στις παραπάνω μειώσεις, εάν συνυπολογιστούν και οι μειώσεις λόγω της έκτακτης εισφοράς και της εφαρμογής του ν.4093 (π.χ. πλήρης κατάργηση δώρων εορτών και επιδόματος αδείας), μειώνεται το πληρωτέο εισόδημα των υπαλλήλων σε ποσοστό 52,5%.