Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσος Κουράκης, παραχώρησε σήμερα συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό 105,5 "Στο Κόκκινο" και τον δημοσιογράφο Κώστα Αρβανίτη σχετικά με το νέο μεταβατικό σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη μιας ριζικής αναθεώρησης του εκπαιδευτικού συστήματος το επόμενο διάστημα που θα ξεκινά από την προσχολική αγωγή και θα φτάνει έως την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αναφορικά με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο Αναπληρωτής Υπουργός επεσήμανε πως το σύστημα είναι μεταβατικό -θα ισχύσει τουλάχιστον για δύο χρόνια- προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι δυσλειτουργίες και οι ελλείψεις του πρόσφατα νομοθετημένου συστήματος που προέβλεπε το "Νέο Λύκειο".
Τόνισε, παράλληλα, πως αν δεν γίνονταν οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις, οι μαθητές και μαθήτριες θα περιορίζονταν στην επιλογή σχολών από ένα και μόνο επιστημονικό πεδίο με αποτέλεσμα πολλά παιδιά με υψηλούς βαθμούς να έμεναν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσος Κουράκης, υπογράμμισε πως στόχος των επικείμενων αλλαγών είναι οι μαθήτριες και οι μαθητές να έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν σχολές από δύο διαφορετικά επιστημονικά πεδία, χωρίς να αιφνιδιαστούν και χωρίς να ανατραπεί ο προγραμματισμός τους.
Ως εκ τούτου, όσα παιδιά προετοιμάστηκαν για να δώσουν 4 μαθήματα -και εξακολουθούν να θέλουν- μπορούν, χωρίς καμία αλλαγή, να επιλέξουν αυτά τα μαθήματα. Επίσης, όσα παιδιά επιθυμούν να "ανοίξουν" τις σχολές ενός ακόμα επιστημονικού πεδίου μπορούν να επιλέξουν ένα πέμπτο μάθημα το οποίο έτσι και αλλιώς θα διδάσκονται. Οι συντελεστές βαρύτητας θα καθοριστούν το επόμενο διάστημα με υπουργική Απόφαση.
Στόχος της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και της κυβέρνησης είναι να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος ώστε να υπάρξει ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα, όπου το Λύκειο θα έχει έναν αυτοτελή μορφωτικό ρόλο.
Όπως εξήγησε ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Τάσος Κουράκης, το υπάρχον σύστημα του Λυκείου δεν έχει ως στόχο ούτε την εμπέδωση της διαδικασίας της γνώσης, ούτε την αγάπη για την γνώση, ούτε την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Αντίθετα, "είναι καταστρεπτικό για τα παιδιά διότι περιορίζει τη γνώση και τη μάθηση σε ένα ορισμένο τρόπο σκέψης, όπου όλες οι προσπάθειες των μαθητριών και των μαθητών να επικεντρώνονται γύρω από το κομμάτι των εξετάσεων και μόνο".
Εκτίμησε, επιπλέον, πως "κάποια στιγμή στο μέλλον θα μπορέσουμε να κατακτήσουμε τον διακηρυγμένο στόχο του ΣΥΡΙΖΑ ώστε να υπάρξει ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την έννοια να μπορούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με ένα νέο σύστημα -τελειώνοντας το Λύκειο και αποκτώντας το σύνολο των αναγκαίων γνώσεων να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ". Προφανώς, θα υπάρξουν σχολές με αυξημένη ζήτηση, όπου εκεί θα προκριθεί ορισμένος τρόπος επιλογής.
Το επόμενο διάστημα μετά την κατάθεση των νομοσχεδίων, ο Αναπληρωτής Υπουργός ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει ένας μεγάλος διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα, με τους επιστημονικούς και εμπλεκόμενους φορείς αλλά και με την υπόλοιπη κοινωνία με στόχο τη ριζική αναθεώρηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος. Η διαδικασία αυτή θα στοχεύει στον εκ βαθέων ανασχηματισμό του εκπαιδευτικού τοπίου από την προσχολική αγωγή έως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Απώτερος στόχος είναι όλα τα παιδιά να έχουν ένα απόθεμα γνώσεων ώστε να γίνονται πολίτες με κριτική σκέψη "όχι μόνο για να ενταχθούν στο σύστημα, αλλά η κριτική τους σκέψη να φτάσει μέχρι σ' εκείνο το σημείο ώστε να θέλουν να το αλλάξουν προς το καλύτερο και να έχουμε ένα διαρκώς δικαιότερο κόσμο".