Σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία και με βάση τον προγραμματισμό της Κυβέρνησης σχεδιάζεται στο πλαίσιο αυτό η σημαντική ενίσχυση του εκπαιδευτικού δυναμικού του δημοσίου σχολείου.
Τα παραπάνω δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης με έγγραφό του που διαβίβασε στη Βουλή σε ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ για τις χαμένες διδακτικές ώρες σε εκατοντάδες σχολεία εξαιτίας των κενών των εκπαιδευτικών.
Ο κ. Κουράκης αναφέρει ότι η νέα ηγεσία του Υπουργείου ανέλαβε στα μέσα της σχολικής χρονιάς το δύσκολο καθήκον της αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Με δεδομένη τη δημοσιονομική κατάσταση και στα πλαίσια του προγραμματισμού για την όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία για το επόμενο σχολικό έτος, το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει όλες τις υφιστάμενες δυνατότητες για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών σε ολόκληρη την επικράτεια.
Θυμίζουμε ότι ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας είχε παρουσιάσει πριν λίγες μέρες στη Βουλή τα τρία επίπεδα στα οποία εργάζεται το Υπουργείο.
Το πρώτο επίπεδο είναι αυτό της συνεργασίας με το συναρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, για να καθοριστεί ο αριθμός των προσλήψεων. Ο κ. Κουράκης ανέφερε με κάθε ειλικρίνεια ότι αυτός ο αριθμός των δεκαπέντε χιλιάδων δυστυχώς δεν αφορά προσλήψεις μόνο στην εκπαίδευση. Η πρόθεση της Κυβέρνησης είναι να καλυφθούν κενά στην εκπαίδευση, στην υγεία και στους μηχανισμούς ελέγχου. Επομένως, ένας αριθμός από αυτούς θα έρθει και στο Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Το δεύτερο επίπεδο είναι αυτό της επιστροφής των διαθέσιμων εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο. Σ’ αυτό το θέμα έχουν υπάρξει θετικές εξελίξεις. Ήδη στο νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί περιλαμβάνεται η κατηγορία αυτών των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα επανέλθουν όλοι στην εργασία τους, στην εκπαίδευση.
Το τρίτο επίπεδο είναι αυτό της εξασφάλισης επαρκών πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών. «Δεν μπορούμε να μη χρησιμοποιήσουμε κονδύλια από το ΕΣΠΑ για να καλύψουμε τα κενά που έχουμε. Πρέπει να σας πω ότι σε καμία περίπτωση δεν προκρίνουμε τις ελαστικές σχέσεις εργασίας για τη δημόσια εκπαίδευση. Όμως, στην παρούσα δημοσιονομική συγκυρία, κάθε πίστωση, έστω και με τον τρόπο που σας ανέφερα, είναι απολύτως απαραίτητη» είχε υπογραμμίσει ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας.
Καλόγηρος Βασίλειος