Κουράκης: Αξιολόγηση που οδηγούσε σε ανθρωποφαγία

Για αξιολόγηση που οδηγούσε σε ανθρωποφαγία έκανε λόγο μεταξύ των άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων τονίζοντας ότι κατέστρεψε το πνεύμα συλλογικότητας στα σχολεία αφού δημιουργούσε κλίμα ανταγωνισμού ενώ έθετε και ποσοτικά κριτήρια.

Επίσης ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε ότι στο πολυνομοσχέδιο θα παρουσιαστεί ένα σχέδιο με το οποίο θα διευρύνεται η δυνατότητα των μαθητών που είναι τώρα Β και θα πάνε στη Γ Λυκείου να απευθύνονται σε περισσότερες σχολές μέσω ενός συστήματος «χωρίς να διαταράσσουμε αυτή τη στιγμή το status στο οποίο βρίσκονται και προετοιμάζονται οι μαθητές» όπως τόνισε ο κ. Κουράκης.

Επίσης υπογράμμισε ότι θα υπάρξει μέριμνα για τη μείωση της ύλης γιατί αυτή  η υπερβολική ύλη δεν βοηθά κανέναν καθώς σε πάρα πολλά μαθήματα η ύλη του πρώτου έτους του πανεπιστημίου είχε μεταφερθεί στην Γ Λυκείου με αποτέλεσμα να εξοντώνονται τα παιδιά.

Για την αξιολόγηση ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι «στο πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί σε 15 μέρες θα προβλέπεται  η κατάργηση της αξιολόγησης στα σχολεία των εκπαιδευτικών γιατί αυτή η αξιολόγηση, η οποία μάλιστα έβαζε και ποσοστό που θα περνούσε από τη μια βαθμίδα στην άλλη και έφθασε στο σημείο να διαταράξει τελείως το συλλογικό πνεύμα μέσα στα σχολεία γιατί αν περνούσες εσύ δεν θα περνούσα εγώ. Αυτό ήταν ολέθριο.»

«Είναι άλλο πράγμα να εφαρμόσεις μια διαδικασία όπου θα αποτιμάς το εκπαιδευτικό έργο ή τη σχολική μονάδα με σκοπό να εντοπίσεις αδύνατα σημεία για να πάρεις μέτρα με επιμόρφωση για να τα ενισχύσεις και είναι άλλο πράγμα να έχει ένα τιμωρητικό χαρακτήρα όπου κάποιοι θα προκρίνονται γιατί δε μπορούν να προκριθούν κάποιοι άλλοι. Αν είναι και οι πέντε καλοί είναι και οι πέντε καλοί . Με τον τρόπο που γινόταν απαγορεύονταν να ήταν και οι πέντε καλοί, έπρεπε οι δυο τουλάχιστον να ήταν κακοί εξ’ ορισμού. Μπήκε πλαφόν» επεσήμανε ο κ. Κουράκης.

Ο αναπληρωτής υπουργός μεταξύ των άλλων τόνισε ότι «αυτή η αξιολόγηση κατέστρεψε τελείως το πνεύμα της συλλογικότητας στα σχολεία. Είχαμε φθάσει σε σημείο ανθρωποφαγίας. Δεν μπορεί  να δουλέψει έτσι μια σχολική μονάδα. Δεν είναι δυνατόν εγώ να θέλω να πάρω ένα project πάση θυσία και όχι εσύ,  για να αυξήσω τα μόρια μου, για να πάω πάνω από εσένα στην αξιολόγηση. Ποιον εσένα; Το συνάδελφο και μετά θα πρέπει εμείς να διδάξουμε στα παιδιά συνεργατικότητα, αλληλεγγύη, αλληλοβοήθεια, να ανέβουμε όλοι μαζί».